Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.04.21

Klaipėdos baleto trupė nugali sąstingį pareikšdama: „Dėmesio! Baletas 2021“

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras sceną publikai atveria pareikšdamas: „Dėmesio! Baletas 2021“. Tradicinis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės renginys Tarptautinės šokio dienos proga balandžio 29-ąją 18.30 val. virsta į džiaugsmingą pirmą susitikimą su publika atlaisvinus karantino ribojimus.

 

Pripažinimas skatino tęsti

Programoje „Dėmesio! Baletas 2021“ žiūrovai išvys šešiolika choreografinių miniatiūrų, kurias sukūrė tiek jau žinomi choreografai, tiek ir debiutuojantys šiame amplua baleto šokėjai: Aušra Krasauskaitė, Taurūnas Baužas, Airisė Gudonytė, Arshak Gyozalyan, Danylo Butenko, Daria Verovka, Viktorija Galvanauskienė, Roman Semenenko, Grytė Krstic.

Choreografinių šokio numerių apjungimu rūpinosi teatro vyriausias choreografas Aurelijus Liškauskas, baleto trupės meno vadovė Jelena Lebedeva, choreografė ir šokėja Aušra Krasauskaitė. Choreografines miniatiūras atliks  KVMT baleto trupės šokėjai.

2020 m. startavęs „Dėmesio! Baletas 2020“ projektas, skirtas jaunos ir veržlios Muzikinio teatro baleto trupės kūrybingumui atskleisti ir jį skatinti. Pirmasis choreografinių miniatiūrų vakaras sulaukė didelio žiūrovų susidomėjimo (jis buvo rodomas gyvai ir transliuojamas tiesiogiai teatro socialiniuose tinkluose bei teatro informacinių partnerių kanaluose). Tai paskatino teatrą tęsti ir kasmet kartoti šį unikalų kūrybinį projektą.

Pandemija lyg griežti tėvai

Muzikinio teatro vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas sako, kad rudenį publikai pirmą kartą pristatytas choreografinių miniatiūrų vakaras į sceną grįžta lyg gaivus gūsis. „Jei rudenį publika ir kritikai su šūksniais „bravo“ sutiko pirmą jaunos baleto trupės prisistatymą choreografų amplua, tai dabar tikiuosi dar daugiau. Juk šių metų pareiškimas subrandintas ir išieškotas. Baleto artistai statę choreografines miniatiūras pernai dar labiau kūrybiškai subrendo, tie, kurie nesiryžo rudenį, – irgi išdrįso. Aš labai tuo džiaugiuosi bei laukiu kada galėsiu tai išvysti, kaip ir nekantraujanti teatro publika“,- džiaugiasi A. Liškauskas.

Choreografas sako, kad per praėjusį laiką baleto trupės narių judesiai patobulėjo. „Jų judesių bagažas pasikeitė. Mus visus pakeitė pasaulį užklupusi pandemija. Net ir to nepripažįstančius. Juokaujant pandemiją galima įvardinti net kaip griežtus vaiko tėvus: išvysime kaip ribojimai paveikė kūrėjų dvasinį pasaulį. Kokiais tapo jų pastatymai: linksmais, liūdnais, o gal laukiančiais, viltingais. Choreografinės miniatiūros gimė iš didelio troškimo šokti ir tuo gyventi. Bus apie ką pamąstyti. Esu tikras. Pandemija šokio žmones buvo suspaudusi į griežtus rėmus: galvojimas ir negalėjimas šokti, nėra tai ko reikia kuriančiai asmenybei“,- tikina teatro vyriausias choreografas.

Skirtingų mus užplūstančių jausmų dvasią scenoje padės kurti profesionalų komanda: projekcijų dailininkas - Linartas Urniežis, šviesų dailininkas - Andrius Stasiulis, garso operatorius - Jonas Raudonius. Anot A. Liškausko, publika scenoje išvys didžiulio pasisekimo sulaukusio bei visus žiūrimumo rekordus viršijusio „Dėmesio! Baletas 2020“ tęsinio. „Vaizdo projekcijų, šviesų ir detalių, kurių dar nenoriu atskleisti dėka projektas virs kone vientisu spektakliu “,- tikina choreografas.

Choreografija – atveria šokėjų sielas

Choreografė ir baleto artistė Aušra Krasauskaitė džiaugsmingai deklaruoja didžiulę meilę publikai ir ilgesį: „Pasiilgau publikos, veiksmo, spektaklių, koncertų. Jums būtina išvysti „Dėmesio! Baletas 2021“. Jis ruoštas su tokia meile!“

„Turėdama įvairios patirties galiu konstatuoti, kad išbandyti save choreografo darbe būtina kiekvienam šokėjui. Kai susikeiti vietomis tarsi naujai susipažįsti su šokio pasauliu: nauja patirtis duoda kitą supratimą apie choreografiją, naujus iššūkius ir džiaugsmus, skatina tobulėti tiek judesių technikoje, tiek ieškoti papildomos informacijos, mąstyti. Tai galimybė savo mintis ir požiūrį į pasaulį publikai atskleisti kaip šokio judesių vėrinį. Lavina šokėjų vaizduotę, kurios labai reikia kuriant kiekvieną naują personažą. Šokėjas turi tik kūną: pasitelkdamas šią priemonę kaskart turi ieškoti naujų savęs pateikimo formų. Choreografijos kūrimas lavina protą ir leidžia atsiverti tavo sielai. Kaip choreografei, man sunkiausia šio darbo sritis – visiškai pasitikėti atlikėjais. Atiduodi savo kūrinį į jų rankas ir nieko nebegali pakeisti. Jie tampa choreografo laidininkais tarp kūrėjo ir žiūrovo“,- tikina choreografė.

Anot A. Krasauskaitės, šokis yra viskas ir tuo pačiu niekas. Tai forma savyje sutalpinanti daug dalykų.

Šių metų „Dėmesio! Baletas 2021“, pasak A. Krasauskaitės, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės manifestas. „Tai pareiškimas, kad mes nepasiduosime pandemijos įšalui sukausčiusiam visų gyvenimus. Baleto trupė tarsi Feniksas kyla iš sąstingio ir tvirtina, kad menas, grožis, kultūra – išgelbės pasaulį. Po pandemijos išvysti šį projektą - puiki proga sielos atsinaujinimui. Po ilgai trukusių suvaržymų gyvenimą švęskime kartu: išsilaisvinkime ir vėl džiaukimės“,- kviečia choreografė.

Choreografinių miniatiūrų vakare bus galima išvysti tris A. Krasauskaitės kūrinius. „Vienas - ištrauka iš mano šokio filmo „Viskas bus gerai“. Pristatysiu ir KVMT baleto trupės Grytės Krstic solo šokį pasakojantį apie nelaimingą meilę. Grytė mane įkvėpė šiai miniatiūrai. Ji ypatinga asmenybė. Trečias – masinis šokis pasakojantis apie gulbes, kurios vizualiai vienodos, bet dvasia labai skirtingos, sunkiai susitaikančios su scenos laikinumu jų gyvenime“,- išduoda A. Krasauskaitė.

Ir kurs, ir šoks

„„Dėmesio! Baletas 2021“ – mano kaip choreografės debiutas. Žiūrovams pasakosiu apie atminties klodų poveikį mūsų dabarčiai ir net ateičiai. Kaip svarbu juos palikti praeityje ir judėti į priekį. Priimkime gyvenimo patirtis ir jas paleiskime. Mano sukurtą šokio miniatiūrą atliks penki baleto artistai. „Dėmesio! Baletas 2021“ metu ir pati tapsiu atlikėja: šoksiu keliose kolegų miniatiūrose“,- pasakojo baleto artistė Grytė Krstic.

Ji – KVMT baleto trupės naujokė, šokanti čia vos daugiau nei mėnesį. Baleto artistė 2012 m. baigė Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos baleto klasę. Vėliau daugiau nei du metus šoko Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. „Tada išvykau į užsienį, šokau įvairiose baleto trupėse Prancūzijoje, studijavau šiuolaikinį šokį ir pati vedžiau baleto pamokas. Baigiau pilateso kursus. Neseniai grįžau į Lietuvą, nes trūko šokio scenos ir lietuviškos auros. Šokis - labai svarbus mano gyvenime. Tai išraiškos forma, kurioje labiausiai galiu atskleisti save. Šokdama esu labiau suprantama nei kalbėdama žodžiais“,- tikina Grytė Krstic.

Choreografinės miniatiūros „Dėmesio! Baletas 2021“ gyvai žiūrovų laukia balandžio 29 d. 18.30 Klaipėdos Žvejų rūmų didžiojoje salėje!

 

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.