Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.03.26

„Pagauk bangą“: apdovanojimai pagavusiems aukščiausias kūrybos bangas

Tarptautinės teatro dienos išvakarėse Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras apibendrina praėjusių metų rezultatus ir tęsia tradiciją, apdovanodamas 2020-aisiais metais didžiausius kūrybinius iššūkius įveikusius bei aukščiausių meno bangų keteras pasiekusius teatro darbuotojus. Nors nominacijų „Pagauk bangą“ laureatams jau antrus metus siunčiami virtualūs plojimai, jų nuveikti darbai ir prizai patys tikriausi.

„Mūsų banga ir šiemet virtuali, bet ne mažiau galinga ir reikšminga. Šiemet skiriami ypatingu pandemijos metu pelnyti išskirtiniai apdovanojimai. Didžiuojuosi geriausiais Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjais ir apgailestauju, kad nominacijos tik 6, o jų vertųjų – daugiau nei du šimtai. Linkiu kūrybingumo, gebėjimo priimti iššūkius ir gražių darbų ateityje!“ – sakė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Pergalę švenčia Plutonas

„Metų atlikėjas“ operos ir operetės srityje Tadas Jakas 2020-aisiais sužibėjo kaip Jacques’o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ pagrindinis solistas Plutonas. Spektaklyje jam teko ne tik vokalinių, bet ir fizinių  iššūkių: išsilaikyti ant kojūkus primenančių specialių batų, jais mūvint vaikščioti stačiais laiptais, galantiškai priklaupti ant vieno kelio prieš damą ir nepaisant šių iššūkių puikiai atlikti savo partiją. Ar jums taip pavyktų? T. Jakas to nesureikšmina, kaip ir šiais metais kamerinių operų „Vivat kava!“ premjeroje jo parengtų vaidmenų: Vesponės (G. B. Pergolesi „Tarnaitė ponia“) ir Pasakotojo (J. S. Bach „Kavos kantata“).

Solisto kūrybinėje biografijoje gausu vaidmenų, sukurtų įvairiuose teatro repertuare esančiuose spektakliuose: Ragūnas (G. Kuprevičiaus opera „Prūsai“), Don Otavijus (W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“), Motelis (J. Bocko miuzikle „Smuikininkas ant stogo“), Ridikėlis (A. Kučinsko spektaklyje vaikams „Bulvinė pasaka“) ir kt. T. Jakas dalyvavo teatralizuotose koncertinėse programose: E. Balsio dainų „Aš – senas jūrininkas”, „Teisingos dainos“, „Išvirkščios dainos“, „Vasaros atspindžiai“.

T. Jakas 2010 m. baigė Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos chorinio dirigavimo specialybės klasę,
2014 m. - Klaipėdos universiteto Menų fakultete solinio dainavimo bakalauro, o 2016 m. – magistro studijas. Nuo 2015 m. yra Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas.

Ryškus baleto „perlas“

„Metų atlikėju“ šokio srityje tapo – Roman Semenenko. Jis teatro baleto trupėje dirba pirmą sezoną. 2020 m. rudenį baleto artistas atsiskleidė Jaunojo Fausto vaidmeniu šokio spektaklyje „Faustas“ (choreografas Robert Bondara). Publiką jo vaidmuo sužavėjo bei privertė patikėti, kad jo faustiškoji gyvenimo drama scenoje vyksta čia ir dabar. Choreografas R. Bondara baleto artistą vadina ryškiausiu Muzikinio teatro baleto trupės jaunuoju „perlu“. Šis R. Semenenko vaidmuo buvo pastebėtas ir šokio vertintojų: už Fausto partijos atlikimą jis pristatytas „Auksiniam scenos kryžiui“ geriausio šokėjo nominacijoje.

R. Semenenko 2019 m. žinias tobulino tarptautinėje vasaros baleto mokykloje „M&G International Ballet Summer School Dresden 2019“, o 2020 m. baigė Kijevo Serge’o Lifario choreografijos koledžą, baleto specialybę. Nuo 2020 m. liepos šoko kaip laisvai samdomas šokėjas, o nuo 2020 m. spalio - tapo Muzikinio teatro baleto trupės artistu. Svarbiausi šokio spektaklių vaidmenys Klaipėdoje: Platunas, Indrulis – šokio spektaklyje  „Altorių šešėly“, Džonas – M. Theodorakio balete „Graikas Zorba“ ir kt.

 „Skrajojančio olando“ iššūkis

„Metų iššūkis“ skirtas Pastatymų tarnybai už Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ pastatymą.

Teatro pastatymų tarnyba – tai pagrindas, ant kurio kiekvieno naujo spektaklio kūrėjai lipdo žinutę žiūrovams. Dekoracijos, apšvietimas, kostiumai, grimas vos prasidėjus spektakliui teatro artistus ir kartu žiūrovus nukelia į kitus laikus, šalis, situacijas ar emocines būsenas. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatymų tarnybos komandą sudaro 33 savo srities profesionalai, atsakingi už kostiumų siuvimą, dekoracijų gamybą ir priežiūrą, jų montavimą ir judėjimą scenoje, įgarsinimą, apšvietimą, rekvizitą, grimą. Šis kolektyvas nuolat įgyvendina pačias sudėtingiausias režisierių ir scenografų idėjas.

„Ryškiausiai profesionalumas atsiskleidžia naujų pastatymų kūrimo laikotarpiu. O jei dar tas pastatymas unikalus, netikėtas ir pirmą kartą statomas Klaipėdos senajame elinge. Galimybė dirbti tokiuose ambicinguose projektuose kaip opera „Skrajojantis olandas“, su garsiais kūrėjais, motyvuoja visą komandą. Iššūkių metu kiekvienas komandos narys išeina iš savo komforto zonos, susikurtos sustygavus repertuarinius spektaklius, tačiau tai mums atveria naujas savo galimybių pažinimo ribas!“,- sako Pastatymų tarnybos vedėjas Aivaras Tarvydas.

Komunikacija švietė lyg švyturys

Pandemijos metu, kai nevyksta spektakliai, pranešimai spaudai, interviu tapo ypač svarbūs, nes jie leido teatro veiklai išlikti matomai ir virtualia virtusioje scenoje. Natūralu, kad „Metų teatro  švyturiu“ už intensyvią ir produktyvią teatro kūrybinių spindulių sklaidą Lietuvos spaudos padangėje pripažinta specialistė ryšiams su visuomene Žaneta Skersytė.

„Muzikiniame dirba daugiau nei du šimtai ryškiai šviečiančių asmenybių. Jos tokios kūrybingos, trokštančios veikti, o svarbiausia nuoširdžiausiai atsidavusios savo veiklai, kad apie jas rašyti yra didžiausias malonumas. Jų dėka kasdien gali ne tik daug sužinoti apie teatro specifiką, spektaklius, bet ir naujai atrasti meilę pasauliui ar gyvenimo prasmę. Labai džiaugiuosi, kad Muzikinis teatras tampa vis labiau žinomas ir matomas ne tik Lietuvos, bet pasaulinei auditorijai“,- sako Ž.Skersytė.

„Teatro lobis“ – rastas!

„Teatro lobiu“ už kūrybiškumą ir įsimintinus vaidmenis šokio spektakliuose tituluota Aušra Krasauskaitė.

Baleto šokėja, choreografė ir šokio pedagogė A. Krasauskaitė 2008 m. pradėjo dirbti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokėjų trupėje. 2010 m. įkūrė savo vardo baleto studiją. Su KVMT šokėjų trupe ir kitų trupių baleto solistais 2017 m. sukūrė šokio spektaklį „Karmen“. 2018 m. kūrėja už šį spektaklį Jaunojo menininko debiuto kategorijoje pelnė aukščiausią Lietuvos teatro apdovanojimą – „Auksinį scenos kryžių“, o už choreografiją šiam spektakliui apdovanota Klaipėdos „Padėkos kauke“. Choreografė garsėja „Aušriškuoju“ arba jos asmeniniu stiliumi, kurio neįmanoma perteikti ar įsprausti į rėmus. Tai - muzikos ir gyvenimo pajautimas išreikštas šokiu. Svarbiausi šokio spektaklių vaidmenys: Marija (P. Čaikovskio „Spragtukas“), Liucė („Altorių šešėly“), Marina/ Madam Hortens (M. Theodorakio „Graikas Zorba“), Eglė/ Eglės motina (E. Balsio „Eglė Žalčių karalienė“), Frau Štalbaum/ Ispanė (P. Čaikovskio „Spragtukas“).

Ryšį su publika „užmezgė“ solistas Artūras Kozlovskis

Muzikinio teatro žiūrovai šiemet ypač aktyviai naudojosi tik jiems patikėta teise,  slaptu balsavimu išrinkti verčiausią „Publikos simpatijos“ prizo. Balsavimas vyko įvairiausiais medijų kanalais ir formomis.

Susumavus balsavimo rezultatus, „Publikos simpatijos“ nominacija atiteko charizmatiškajam Muzikinio teatro solistui Artūrui Kozlovskiui, pernai atšventusiam 25-erių metų kūrybinę sukaktį bei gruodį 55-ąjį jubiliejų. Žodžio charizma paaiškinime ne veltui sakoma, kad tai užburiantis savo asmenybe bei galintis kituose įkvėpti atsidavimą  asmuo.

Per savo solinę karjerą A. Kozlovskis sukūrė daugiau nei 55 vaidmenis operose, operetėse ir miuzikluose. Solo partijas atliko 15-oje vokalinių simfoninių kūrinių. 2006 m. už Frolo vaidmenį Z. Liepinio operoje-melodramoje „Paryžiaus katedra“ pristatytas Klaipėdos teatro apdovanojimui „Padėkos kaukė“ geriausio solisto nominacijoje. Koncertavo su įvairiais simfoniniais ir kameriniais orkestrais, ansambliais, solistais ir chorais Lietuvoje bei užsienyje – Australijoje, Danijoje, Italijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Vokietijoje.

Bet ypatingai publikos mėgiami yra jo atliekami romanais. Jie – senas A. Kozlovskio kūrybos „arkliukas“. Vaikystėje įsiminusiais mamos dainuotais romansais artistas rimčiau susidomėjo prieš trisdešimt penkerius metus. Aktyviai koncertuoti pradėjo prieš du dešimtmečius, ir iki šiol kaip romansų atlikėjas nepraranda populiarumo. Dainininkas puoselėja miesto romanso žanrą: pritardamas sau gitara, dainuoja rusų romansus apie meilę, bet tik tuos, kurie pačiam suvirpina širdį. Atlieka juos originalo kalba, nes taip tiksliau perteikiama kūrinio dvasia. „Patinka dainuoti, kai publika šalia ir supranta, apie ką dainuojama. Tuomet užsimezga artimas ryšys“, – atvirauja atlikėjas.

 

Visiems „Pagauk bangą“ apdovanojimų laureatams pasibaigus karantinui bus įteiktos dailininkės-juvelyrės Aušros Mačiulaitienės sukurtos simbolinės „Bangos“ ir diplomai. „Publikos simpatijos“ laimėtojui ir specialus viešbučio „Michaelson Boutique Hotel“ prizas.

 

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro informacija ir nuotraukos

 

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.