Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.07.21

„Skrajojantis olandas“: laivas „Nordwind“ ruošiasi antrai šlovės bangai

Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ pastatymas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro Pastatymų tarnybai tapo praėjusių metų didžiausiu iššūkiu bei pelnė apdovanojimą „Pagauk bangą“. Iššūkiai įkvepia ir skatina dirbti dar geriau, nes žiūrovai kas kart tikisi dar daugiau.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro Pastatymų tarnybos vedėjas Aivaras Tarvydas gerbėjams pasakoja kaip šiemet pasirodymui scenoje ruošiasi praėjusiais metais neišpasakytos šlovės sulaukęs laivas „Nordwind“. Jam buvo patikėta misija ne tik atplukdyti užburtąjį kapitoną, bet ir ne įsivaizduojamai, o gyvai praplaukti tarp žiūrovų. Ir net spektaklio įrašui apskriejus platųjį interneto pasaulį neatsirado drasuolių sakančių, jog teko tai matyti. Priešingai, į Klaipėdą skriejo susižavėjimo šūksniai, o laivo debiutas scenoje buvo aprašytas ir pripažintas jo tėvynėje – Lenkijoje.

Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“ elinge bus rodoma liepos 29 ir 31 d. bei rugpjūčio 1 ir 4 d. Visų labai laukiame!

Ar sudėtinga buvo rasti laivą ir įkalbėti jo savininką leisti šiai vandens transporto priemonei tapti scenos žvaigžde?

Laivas, kuris naudojamas kaip pagrindinė judanti dekoracija operoje „Skrajojantis olandas“, tarsi pats mūsų laukė Elinge, tuo metu, kai prasidėjo laivo paieška praeitų metų premjeriniam pastatymui. Jis tiesiog stovėjo Elinge ir prie jo jau darbavosi laivo restauratoriai. Tačiau mes to juk nežinojome, tad norėdami savo žiūrovus pamaloninti įspūdingu reginiu turėjome būti tikri, kad tai tas vienintelis ir nepakartojamas laivas, kuris geriausiai perteiks reikiamą emociją. Todėl laivo paieškos tęsėsi visais įmanomais kanalais: tarp jų ir laivų kapinėse, ten kur savo „karjerą“ baigę laivai laukia giljotinos, t.y. supjaustymo. Kad ir kiek žvalgėmės vis labiau suvokėme, kad restauruojamas laivas Elinge ir yra ta būsimoji scenos žvaigždė, kurios mums reikia.

Laivo restauravimas ilgas ir labai brangus procesas. Tai suvokdamas buvau pasiruošęs ilgam laivo savininko įtikinėjimui. Laimei, laivo savininko Marijaus Eidukevičiaus įtikinėti neprireikė, nes jis supratingas, išskirtinumą ir kokybę vertinantis žmogus. Susitikome, viską aptarėme, nupasakojau kokį meno stebuklą kuriame ir kad kaip vieną iš ryškiausių akcentų matome būtent jo restauruojamą laivą. Jo pirminė reakcija iškart pašnibždėjo, kad laivas dalyvaus spektaklyje! Per sekančius susitikimus sutarėme sąlygas ir, žinoma, supažindinau kaip kardinaliai pasikeis laivas - iš šiuolaikiško, restauruojamo virs į vandenyno vaiduoklį. Kai laivo savininkas pamatė galutinį vaizdą, galima tik spėti ką jis pamanė...   Nei jis, nei mes, kūrėjai, nesitikėjome tokio emociškai paveikaus efekto.

Šiais metais sužinojęs, kad išskirtinę operą „Skrajojantis olandas“ rodysime pirmajame Klaipėdos festivalyje, nieko nelaukęs skubėjau susitikti su laivo savininku ir sužinoti, kaip po praeitų metų premjeros gyvuoja mūsų vaiduokliškas laivas. Laimei, laivas vis dar stovėjo Elinge, buvo remontuojamas ir jau virstantis šiuolaikiniu prabangiu laivu. Diskusijos ar laivas gali ir šiais metais suvaidinti savo pagrindinį vaidmenį operoje net nebuvo... Pokalbį pradėjome nuo sąlygų aptarimo, nes reikėjo skubiai stabdyti laivo remonto darbus. Susitarti pavyko, todėl šiais metais spektaklyje „vaidins“ laivas su scenine patirtimi!

Atrodytų, kad paversti laivą jūrų pabaisa lengviau nei jį papuošti? Ar tai didžiausias iki šiol buvęs iššūkis KVMT Pastatymų tarnybai?

Gali pasirodyti, kad daiktą pasendinti paprasčiau nei atnaujinti, tačiau realybėje viskas - atvirkščiai. Sendinimui naudojama labai daug priemonių, kurių tarpusavio reakcijas ne visada pavyksta nuspėti, todėl procesas užtrunka ilgai ir vyksta be garantijos, kad gausis reikiamas efektas. Labai džiaugiuosi, kad šiame sudėtingame sendinimo procese mums padeda „Cineeffects studio“ kolektyvas. Tai profesionalai, kurie gamina kino, TV, teatro, renginių dekoracijas ir specialiuosius efektus žinomiems projektams Lietuvoje ir užsienyje. Jie tikri savo srities specialistai,  kurių išmonė bei užsidegimas žavi ir patį sendinimo procesą paverčia scenos vertu procesu. Laivo sendinimo arba grimo procesas užtruks apie savaitę. Prie jo nuolat dirba mažiausiai du žmonės.

Turiu pripažinti, kad iki „Skrajojančio olando“ KVMT Pastatymų tarnyba tikrai neturėjo malonumo gadinti tokio masto funkcionuojančio daikto (juokiasi).  Įprastai spektakliams kuriamos butaforinės dekoracijos, o šiuo atveju tai tikras laivas, kuris gyvai, o ne vaizduojamai iš marių vandens plaukia į žiūrovus.

Premjeros tuo ir žavios, kad net kūrėjai dar nežino laukiančių iššūkių, tačiau jie pasitaiko?

Operos „Skrajojantis olandas“ techninis įgyvendinimas buvo ypatingas jau nuo pat planavimo pradžios. Tai sudėtingas pastatymas su daugybe rizikos veiksnių, todėl reikalavo išsamių skaičiavimų ir kiekvieno darbuotojo dėmesingumo. Tai kaip statyti dangoraižį: jei pamatai netinkami, tai viskas eis tik blogyn, be galimybės pataisyti. „Skrajojančio olando“ scenos plotis siekia kone 50 metrų, o kai kur veiksmas vyksta beveik 17 metrų aukštyje. Apie dydžius, aukščius ir svorius galiu Jums pasakoti ilgai, bet tai nė iš tolo neatspindės gyvo operos veiksmo, todėl netuščiažodžiaudamas rekomenduoju visiems apsilankyti šių metų spektakliuose ir išvysti tai patiems.

„Skrajojančiame olande“ gėrėsitės orkestru, choru, solistais ir net mimanso artistais, kurie scenoje siaučiančios audros metu kabos ant virvių, o ant jų pilsis daugybė vandens. Kad „skrajojantys artistai“ „neprisiskraidytų“ mus konsultuoja ir kiekviename žingsnyje padeda bei taip pat kartu su jais „skrenda“ profesionalūs aukštalipiai. Dėkojame jiems už tai, kad mus saugo ir prižiūri net ore.

Gal antri metai bus lengvesni?

Esu susikoncentravęs į „Skrajojančio olando“ sklandų ir dar kokybiškesnį pastatymą. Norisi viską padaryti dar geriau nei buvo praeitais metais. Viską kas kelia nerimą, baimę stengiuosi nedelsiant išanalizuoti ir padaryti taip, kad liktų tik saugumo ir užtikrintumo emocijos. Pagrindinės spektaklio laukimo mintys? Tai bus toks reginys, kad labai norėčiau, jog jį pamatytų kuo daugiau žmonių ir nebūtinai mėgstantys operą ar  teatrą. Tai reginys, kurį pamačius vakaras taps neabejotinai ypatingas.

„Skrajojančiame olande“ daug specialiųjų efektų, elektros pagalba veikiančios technikos. Pridėkime, kad oro mes nuspėti negalime. Tad net antri metai, tarsi premjera: juk kam pavesti spektaklio metu tikrai yra, tačiau stengiuosi maksimaliai viską apgalvoti ir turėti variantą „b“, kartais net „c“, kad eliminuoti nesklandumus. Antri operos gyvavimo metai sudėtingesni, nes pirmais metais visi buvome apimti  euforijos ir  statymo proceso, net nežinodami kas gausis. Šiais metais, įvertinus prėjusių metų sėkmę, mūsų lūkesčiai dar didesni, norisi viską padaryti dar geriau.

Čia kaip laivo sendinimo procese: praeitais metais specialistai sendino eksperimentuodami ir jiems tai puikiai pavyko, šiais metais privalome tą tobulą rezultatą atkartoti, bet tai nėra taip paprasta, nes eksperimentuojant nuolat kažkas atrandama, kažkas ir prarandama (juokiasi).

 

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.