Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.11.04

Almo Švilpos jubiliejus į Klaipėdą sutrauks geriausius Europos solistus ir pasaulinio garso dirigentą

Almas Švilpa – iškili Lietuvos ir Europos operos asmenybė, bosas-baritonas, klaipėdietis, savo šalies patriotas. Šiais metais solistas mini 50 metų sukaktį. Lapkričio 25-ąją Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras publiką pakvies į jo jubiliejinį koncertą  „Dedikacija Klaipėdai“.

Beveik ketvirtį amžiaus A. Švilpa kuria vaidmenis Vokietijoje, Esseno Aalto muzikos teatre. Tačiau visą šį laiką ypatingas ryšys jį sieja su Lietuvos menininkais, kultūros institucijomis. Ir tas ryšys duoda didelių, abipusiai reikšmingų kūrybos vaisių. Vienas naujausių ir ryškiausių A. Švilpos vaidmenų Lietuvoje - Olandas  Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro senajame Elinge įspūdingai pastatytoje R. Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“ (režisierius D. Abaris, dirigentas M. Pitrėnas). Kartu su LRT parengtu šio spektaklio įrašu A. Švilpa aplankė operos mylėtojus net atokiausiuose pasaulio kampeliuose, kuomet šį įrašą tarptautinė asociacija „Opera Europa“ transliavo savo platformoje „Operavision“.

Lietuvį publika pažįsta dėl jo ypatingai sodraus ir spalvingo tembro balso, puikios dikcijos ir impozantiškos vaidybos, kuria A. Švilpa prikausto dėmesį kiekvieno pasirodymo metu.  Tačiau šį kartą kalbamės ne apie sėkmingą karjerą, o neblėstančią meilę gimtinei, kurios dėka ir svarbią datą solistas nori pasitikti Klaipėdoje.

 

Penkiasdešimtą jubiliejų švęsite Klaipėdoje?

Klaipėdoje gimiau, augau ir be jo negaliu. Natūralu, kad ir mano jubiliejaus koncertas pavadintas „Dedikacija Klaipėdai“ vyks šiame mieste. Net nekilo klausimas kur dar jis galėtų vykti... Man reikia Klaipėdos! Noriu, kad mano gimtinė atsigautų. Kad ne tik Vilniuje telktųsi geriausi menininkai bei vyktų geriausi koncertai ir spektakliai. Kad sužydėtų man pats gražiausias miestas Klaipėda, kuriame pastaruoju metu irgi vis daugiau aukšto lygio kultūrinio gyvenimo. Į šį sūkurį noriu įsijungti ir aš.

Jūsų koncertui diriguos ypatingas dirigentas?

Specialiai šiam koncertui atvyksta į geriausių pasaulio dirigentų dešimtuką patenkantis Stefan Soltesz. Tai profesionalas, kuris buvo pasaulinio garso dirigentų Karl Bohm, Christoph von Dohnanyi ir Herbert von Karajan asistentas. Man didelė garbė, kad S. Soltesz atvyks į Klaipėdą diriguoti mano jubiliejaus koncerto, tačiau dar labiau džiaugiuosi, kad jo profesionalumu  galės pasimėgauti gimtojo miesto publika.

Maestro Stefan Soltesz esu dėkingas už savo sėkmingai susiklosčiusią karjerą: mane išgirdo ir pakvietė dainuoti į Aalto muzikinį teatrą Esene, kai man buvo 25-eri. Man nusišypsojo laimė su šiuo profesionalu dirbti kartu net 17-a metų Aalto muzikiniame teatre, kur jis  buvo vyriausiasis muzikos vadovas, operos intendantas.  Jis buvo iškėlęs Aalto  muzikinį teatrą į visas įmanomas aukštumas. Jam vadovaujant  Aalto muzikinis teatras net  keturis kartus išrinktas geriausiu visoje vokiškai kalbančioje Europoje. Geriausiųjų vardą nekartą pelnė ir orkestras. S.Soltesz diriguoja geriausiuose pasaulio teatruose tokiuose miestuose kaip Viena, Miunchenas, Ciurichas, Berlynas, Hamburgas, Buenos Airės ir kitur. Net man sunku patikėti, kad jis tikrai sutiko atvykti! Kai tokio lygio muzikas atvyksta į mūsų miestą, prilygsta stebuklui. Kaip Žvejų rūmai sutalpins visus norinčius  jį  pamatyti?

Kokius solistus išgirsime?

Beje, kartu su S.Soltesz į Klaipėdą atvyksta ir jo žmona, tarptautinio garso solistė Michaela Selinger. Dainuosime su ja duetu keletą kūrinių.

Koncerte išgirsite dainuojant geriausius šalies solistus: Ievą Prudnikovaitę, Vaidą Vyšniauską, Laimoną Pautienių ir, aišku, mano mokytoją, maestro Vladimirą Prudnikovą. Atvyks ir jauna, perspektyvi solistė iš sostinės – Kamilė Bonte, su kuria susipažinau kartu dainuodamas Vilniuje.

Duetuose kartu su manimi  dainuos ir KVMT geriausi  solistai  - Mindaugas Rojus ir Rita  Petrauskaitė.

Mėgausimės KVMT orkestro atliekama muzika?

Gros Muzikinio teatro orkestras! O Muzikinio teatro orkestras ypatingas: ir tai ne pagyrimas, o – faktas. Dvi paskutines vasaras dainavau Muzikinio teatro pastatytoje R. Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“, tad ne iš nuogirdų, o iš patirties galiu užtikrinti, kad tai labai aukšto lygio orkestras. Groti „Skrajojančio olando“ muziką gali  tik geriausieji, o aš pastebiu kaip orkestras tobulėja septynmyliais žingsniais: tarkim, 2021 metų vasarą jie grojo  dar geriau nei 2020 metais. Tarkim, mano rečitalio repertuaras KVMT orkestrui dar prieš dešimt metų būtų buvęs sunkiai įkandamas, o dabar jie yra pasiruošę.

Mano jubiliejaus koncerte skambės išskirtinai stiprūs kūriniai: nuo ištraukų iš miuziklų iki klasikinių arijų, o rečitalis bus ilgas, didelės apimties. Norisi palikti paslapties, tačiau koncertui atrenkami geriausi klasikinės muzikos perlai. Išduosiu, kad publika mėgausis mano atliekamu Modest Mussorgsky „Pesni i plyaski smerti“ („Mirties dainos ir šokiai“) su orkestru. Neteko girdėti, kad Lietuvoje kas būtų atlikęs šį kūrinį pritariant orkestrui. Skambės G. Verdi, Ch. Gounod kūriniai ir daug kitos gražios muzikos.

Laukiate susitikimo su Klaipėdos publika?

Kiekvieno miesto publika savita ir ypatinga, tad aš nekantriai laukiu susitikimo su gimtojo miesto žmonėmis. Klaipėdos publika nėra išlepinta: tik prieš kelis metus mieste prasidėjo kelias į klasikinės muzikos Olimpą... Anksčiau pajūrio muzikinis gyvenimas merdėjo, mano manymu. Viskas prasideda nuo Muzikinio teatro, o kai jis neturi net savo pastato, ką jis gali... Žmogus atėjęs į teatrą turi pajusti jo didybę, nuotaiką. Ir aš laukiu naujo teatro pastato. Ir tikiu, kad jau greitai Klaipėda taps sostinei prilygstančiu miestu, nes galėsime didžiuotis jo kultūra, skambančiais klasikos kūriniais. Už visa tai turime dėkoti per keletą metų daug ryškių darbų, davusių reikšmingų pokyčių, nuveikusiai Muzikinio teatro vadovei Laimai Vilimienei. Ji į teatro veiklą žiūri principingai, tikslingai ir teatrą veda teisingu keliu. Jei visi talentingi klaipėdiečiai prisidėtų kiekvienas savo srityse - miestas klestėtų. Tokia mūsų visų slapta misija: ne kalbėti, o daryti. Ir tai įvyks! Patikėkite!

Ką solistui ir džentelmenui reiškia pusės amžiaus jubiliejus?

Bėgantys metai lyg brandinamas taurus gėrimas: kuo brandesnis, tuo brangesnis ir skanesnis (juokiasi). Aš pasitikiu ir pritariu gydytojų pasakymui, kad gražiausi žmogaus metai prasideda nuo 40-ies, jei tik niekas neskauda. Ačiū Dievui, esu sveikas, tad gyvenu savo gražiausius metus. Ir kūryboje – taip pat. Žemo balso savininkai, kaip bosai, sako, kad nuo 45-50 metų prasideda jų balso branda ir aukščiausios karjeros viršukalnės.

Kūrybinės svajonės?

Solistas tokia profesija, kad save turi tobulinti nuolat. Balsas – tarsi deimantas: jei nustosi jį šlifuoti, bus blogai. Mano manymu, norint pilnai ištobulinti savo balsą solistams pritrūksta dar vieno gyvenimo... Noriu išdainuoti dar daugiau naujų partijų ir patobulinti jau atliekamas iki begalybės. Solistai turi nuolat mokintis: tai mūsų darbo sudedamoji dalis. Atgal kelio nėra. Jei kažkas supranta, kad jau yra tobulas, mano manymu, tą pačią minutę ima ristis atgal.

Profesionalioje scenoje dainuoju 26 metus. Sudainavau 89 partijas įvairiuose spektakliuose: iš jų 59 – pagrindinės, kitos mažesnės. Partijų skaičius parodo, kad dauguma mano sceninių svajonių jau išsipildė, tačiau turiu dar pora svajonių spektaklių, kuriuos norėčiau įveikti. Vienas jų - Hanso Zachso partija iš operos R.Wagnerio operos „Niurnbergo meisterzingeriai". H. Zachsas - pats ilgiausias vaidmuo operos literatūroje, kurį išdainuoti trunka 2 valandas 45 minutes. Palyginimui, opera „Niurnbergo meisterzingeriai“ trunka 5 valandas 30 minučių. Norint  išmokti šios partijos tenka paaukoti  2,5-3 metus, bet aš jos  norėčiau! Šiemet pirmą kartą dainuosiu Pilypą iš Giusepės Verdžio operos „Don Karlas“, kito sezono metu irgi turėsiu gražių premjerų.  Visi iššūkiai įveikiami ir visos svajonės pildosi.

 

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Muzikinio teatro  chore dainuojantis iranietis nori  kuo greičiau išmokti lietuvių kalbos

Muzikinio teatro  chore dainuojantis iranietis nori  kuo greičiau išmokti lietuvių kalbos

„Spragtukų“ manija, apėmusi visą pasaulį

„Spragtukų“ manija, apėmusi visą pasaulį

5 priežastys, kodėl būtina pamatyti klaipėdiečių „Spragtuką“

5 priežastys, kodėl būtina pamatyti klaipėdiečių „Spragtuką“

Muzikinis teatras Kalėdų proga kviečia dovanoti šventę ne vien sau

Muzikinis teatras Kalėdų proga kviečia dovanoti šventę ne vien sau

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-03-10

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.