Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.03.18

Ameriką iškeitė į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro koncertmeisteriu po virtualios atrankos pradėjo dirbti amerikietis Cristopheris Cooley‘us. Pianistas džiaugiasi Klaipėda bei planuoja čia likti ne mažiau kaip dvejus metus.

Ką veikėte prieš atvykdamas į Klaipėdą?

Pastaruosius dvidešimt metų gyvenau Niujorke bei dirbau laisvai samdomu pianistu. Akompanavau operos solistų koncertams, rečitaliams, perklausoms, įrašams. Dirbau kaip solistų mokytojas, grojau klasikinę muziką, vargonavau katalikų bažnyčioje. Taip pat kūriau aranžuotes muzikiniam teatrui.

Niekada negyvenau užsienyje, tačiau daug keliaudavau darbo reikalais. Dalyvavau vasaros kursuose Italijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Prancūzijoje.

Apie konkursą koncertmeisterio darbo vietai užimti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre sužinojau iš vieno internetinio tinklalapio.

Ar sudėtinga apsispręsti iš vieno žemyno persikelti į kitą?

Pats buvau nustebęs dėl tokio savo sprendimo. Palikau Niujorką ir atvykau į Klaipėdą dėl daugybės priežasčių. Visas pasaulis matė, kad Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) valdžiai sunkiai sekėsi dorotis su pandemijos iššūkiais, ir aš supratau, kad gyvenimas Europoje į įprastą ritmą grįš greičiau nei Amerikoje. Amerikoje aš nematau teigiamų pokyčio ženklų bent artimiausioje ateityje... Bet pagrindinė priežastis ta, kad JAV vyriausybė nepadeda menininkams, ką daro Europos šalių vyriausybės, ir aš pamaniau, kad jausiuosi saugiau dirbdamas teatre, kuris yra remiamas vyriausybės.

Su kokiais iššūkiais susiduriate naujame darbe?

Džiaugiuosi, kad didelių netikėtumų ar naujovių nėra: savo darbe susiduriu su dalykais, kuriuos jau esu daręs ir anksčiau. Akompanuoju solistams, dirbu su dirigentais, choru repeticijose. Žaviuosi dainininkais, kuriuos tenka čia sutikti: jie daug dirba, stengiasi ir noriai priima mano pastabas, pasiūlymus.

Jūsų ateities planai?

Sunku kalbėti apie ateities planus, bet manau, kad Klaipėdoje dirbsiu ne mažiau nei dvejus metus, o gal dar ilgiau! Lietuvių kalba  sudėtinga, tad man prireiks laiko, kol ją išmoksiu. Klaipėdoje jaučiuosi gerai: perku būtiniausius daiktus, maistą, važinėju autobusu ir t. t. Dar nespėjau gerai pažinti miesto, bet tai, ką mačiau, labai patiko. Kaip ir visi laukiu pandemijos pabaigos ir oro atšilimo, kad galėčiau laisviau judėti kur panorėjęs.

Lietuvaičiai ir amerikiečiai šypsosi skirtingai. Kaip lietuvaičiams išmokti šypsotis amerikiečių stiliumi?

Amerikietiška šypsena? Nepajutau jokių skirtumų: mano manymu, lietuviai malonūs ir laimingi (juokiasi).

Tai ne pirmas didelis pasikeitimas jūsų gyvenime?

Esu kilęs iš mažo miestelio Alabamoje. Nebuvau turtingas: tad dar studijuodamas koledže, pradėjau akompanuoti dainininkams, kad užsidirbčiau pinigų. Labai mėgau mokytis kalbų, bet visą gyvenimą daugiausiai laiko skyriau fortepijonui.

Į Niujorką atvykau 1998 m., be pinigų, ketinau baigti doktorantūros studijas Manhatano muzikos mokykloje (Manhattan School of Music) ir buvau tikras, kad liksiu čia gyventi ir dirbti. Sunkiai dirbau, taupiau pinigus, nusipirkau savo pirmą būstą 2011 m. Vėliau jį pardaviau, nusipirkau kitą, vėl pardaviau. Ir tik praėjusiais metais nusipirkau namą, skirtą gyventi dviems šeimoms Bronkse. Dabar gyvenu Klaipėdoje, o mano dvibutis Niujorke išnuomotas. Dabar jaučiuosi esąs tikras nekilnojamojo turto savininkasir investuotojas (juokiasi).

Ne pinigai gyvenime svarbiausi?

Ne, bet menininkai turi mokėti sėkmingai investuoti pinigus, nes būna laikotarpių, kai jų uždirba nedaug. Būdamas  laisvai samdomas menininkas, neinvestavau į pensijų fondus, ką už amerikiečius dažniausiai padaro jų darbdaviai, tad mano namas –  mano būsima pensija (juokiasi).

Fortepijonu pradėjau groti sulaukęs 7-erių, o būdamas 15-likos debiutavau su Floridos jaunimo orkestru. Baigiau Floridos valstijos universitetą ir Teksaso universitetą Ostine, doktorantūrą - Manhatano muzikos mokykloje pas pianistę Heasook Rhee. Kaip solistas grojau su Teksaso universiteto simfoniniu orkestru, Teksaso kameriniu orkestru, Niujorko orkestru „Musica Bella“. Kaip akompaniatorius dirbau įvairiose pasaulio šalyse su įvairiais solistais – instrumentalistais ir dainininkais - Italijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Anglijoje, Rusijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Peru, Japonijoje ir Korėjoje, koncertavau Linkolno centro Carnegie ir Alice Tully salėse Niujorke. Dalyvavau BMI Lehman Engel muzikinio teatro dirbtuvių programoje kaip kompozitorius. Mano kartu su tekstų autoriumi Benju Paseku sukurtą dainą „Completely Different Place“ (Visiškai kitokia vieta), įrašė „Tony“ apdovanojimų nominantė Kelli O’Hara.

Žaneta Skersytė 

Šviežiausios naujienos
Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Kviečiame dalyvauti solistų perklausoje vaidmenims Philipo Glasso operoje „Kelionė“ gauti!

Kviečiame dalyvauti solistų perklausoje vaidmenims Philipo Glasso operoje „Kelionė“ gauti!

Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos

Į pirmą kartą Lietuvoje statomą Ph. Glasso „Kelionę“ kvies kūrėjų komanda iš Italijos

70-ąjį jubiliejų pasitinkantis Rimantas Giedraitis: būti reikalingam – didžiausia laimė

70-ąjį jubiliejų pasitinkantis Rimantas Giedraitis: būti reikalingam – didžiausia laimė

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.