Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2022.03.23

Baleto artistas Artemas Kolbasynskyi‘is: „Slėpdamasis nuo pareigos ginti Tėvynę, nužmogėčiau“

 

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto artistas ukrainietis Artemas Kolbasynskyi‛is dar šoks kovo mėnesio spektakliuose, bet mėnesio pabaigoje išvyks į Ukrainą. Šokėjas sako, kad likęs ramiai gyventi Klaipėdoje su mylima mergina prarastų savo orumą ir žmogiškumą. „Turiu grįžti į savo šalį ir ginti ją nuo okupantų. Tai mano pareiga tiek Tėvynei, tiek artimiesiems, kurie ten liko. Bet šis sprendimas buvo sudėtingas, neslėpsiu“, – sako jis.

 

Nusprendėte, kaip ir daugelis Jūsų tėvynainių, savo šalį ginti ginklu?

Suprantu tuos žmones, kurie sako, kad savo šalį gali palaikyti ir siųsdami pinigus ar dalindamiesi postais socialiniuose tinkluose. Tuo tarpu aš – fiziškai stiprus 22 metų vaikinas, vadinasi galiu padėti ne tik mintimis, bet ir pats būdamas savo šalyje, kariaudamas. Finansai, moralinis palaikymas taip pat svarbu, bet aš būsiu naudingesnis savo realia pagalba. Kas gins Ukrainą, jei visi tik siųs lėšas ir palaikys žodžiais, o ne darbais? Kas panaudos už surinktus pinigus nupirktus ginklus, jei visi žmonės iš šalies pabėgs? Visa tai įvertinęs nusprendžiau, kad turiu grįžti į savo šalį ir būti jai naudingas, kad tai mano pareiga tiek Tėvynei, tiek artimiesiems, kurie ten liko.

Taip sutapo, kad su savo tikrąja šeima susipažinau tik prieš pusmetį. Jie gyvena Ukrainoje ir nenori išvykti. Ukraina tiek jiems, tiek man – ne tik vieta, kur gyvenome daugelį metų. Ukraina man, kaip ir kitiems ukrainiečiams, yra viskas. Sunku tai paaiškinti. Na, kaip lietuviams Lietuva!

 

Tik neseniai pažinote savo šeimą?

Ilga istorija. Mano tikrieji tėvai mirė, kai man buvo ketveri. Dirbo tik tėvas, o mama ne, šeimoje augome trys vaikai. Gal tai Černobylio tragedijos pasekmės, bet tėvai piktnaudžiavo alkoholiu ir tai tapo jų ankstyvos mirties priežastimi. Likom vieni su vyresniais broliu ir seserimi, prižiūrėti mūsų nebuvo kam. Kadangi buvome nevienodo amžiaus, mus paskirstė į skirtingus vaikų namus, o po metų mane įvaikino. Buvau įvaikintas ir esu labai dėkingas mane auklėjusiai, maitinusiai šeimai. Aš visada žinojau, kad jie nėra mano tikrieji tėvai. Nepamenu savo tikrųjų tėvų, neturiu jokių su jais susijusių prisiminimų.

Įtėviai mane nuvedė ir į profesionalaus šokio mokyklą. 2019 m. Kijevo Seržo Lifario šokio akademijoje įgijau choreografo specialybę ir iš karto atvažiavau dirbti į KVMT baleto trupę. Prieš pusmetį mano vyresnioji sesuo parašė žinutę, kad manęs ieško, į miesto, iš kurio esame kilę, socialinių tinklų grupę. Tokiu būdu mes vienas kitą suradome, susirašinėjome. Naujuosius metus sutikau su jos šeima Ukrainoje, kur pagaliau susipažinau ir su broliu, tetomis, dėdėmis. Negaliu vėl jų netekti.

Mano įtėvis miręs, o kaime netoli Kijevo gyvenančios mano įmotė bei įseserė slepiasi nuosavo namo rūsyje. Pasišneku su jomis, jaudinuosi. Iki šiol šiame kaime nebuvo jokių karo veiksmų, bet atstumas iki Kijevo nedidelis ir tik laiko klausimas, kada prasidės rimti reikalai. Tai atokus kaimas, kur nei policijos, nei Ukrainos karių. Jei kas užpuola, lieki pats už save atsakingas.

Esant tokiai situacijai Ukrainoje, negaliu tiesiog ramiai sėdėti Klaipėdoje ir stebėti įvykius iš šalies. Jei taip daryčiau, būčiau prarastas kaip žmogus... Prarasčiau žmogiškumą savo širdyje. Šis sprendimas buvo sudėtingas, neslėpsiu. Juk gyvendamas Klaipėdoje susikūriau savo mažą pasaulį: turiu mylimą merginą, būstą, katiną ir daug gerų draugų, kurie mane visaip bandė atkalbėti... Bet aš kitaip negaliu.

Kas galėjo pagalvoti, kad šiame technologijų amžiuje vyks tokie protu nesuvokiami dalykai, kad kažkas sugalvos tiesiog užkariauti nepriklausomą valstybę. Užpuolikai nebadauja, jiems netrūksta žemės, tačiau jie savo noru veržiasi į ukrainiečių namus. Viskas dėl kažkokios tik jiems suprantamos idėjos, kurios niekas nepalaiko. Nė vienas tikras ukrainietis.

 

O kaip karinis pasirengimas gynybai? Kur vyksite?

Buvau Klaipėdos tire, kad pašaudyčiau ir taip įgyčiau praktikos. Noriu prieš išvykdamas bent pajusti šautuvą rankose, nes šioje srityje neturiu jokios patirties. Norėčiau padėkoti labai geriems žmonėms iš Klaipėdos – buvusiems kariškiams, padėjusiems man gauti karišką uniformą, ekipuotės, pirmos pagalbos vaistinėlių, kurias nuvešiu į savo gimtąjį miestą Brovary, esantį netoli Kijevo. Ten aš lankiau darželį, mokyklą, mano pažįstami ir klasiokai – jau Ukrainos gynėjų gretose. Aš prie jų prisijungsiu.

Kai nuvyksiu į Bravory, praeisiu karinio pasirengimo kursą. Priklausomai nuo situacijos, jis trunka nuo dviejų iki keturių savaičių.

 

Grįšite į Klaipėdą pasibaigus karui?

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – man lyg pirma meilė. Juk tai pirma mano darbovietė, pirma darbo patirtis. Man viskas labai patiko. Deja, mano kūnas ima mane pavesti: paaiškėjo, kad dėl patirtų traumų ir fizinių pakitimų negalėsiu atlikti šiuolaikinių šokių ilgą laiką, man nepavyks pasiekti proveržio šioje srityje. Jei ir grįšiu, šokdamas, deja, negalėsiu užsidirbti gyvenimui. Bet šokti man labai patinka. Širdyje esu aktorius. Pasibaigus karui, radikaliai keisiu profesiją. Ji bus susijusi su menu, bet veikiausiai rinksiuosi ne sceną, o užkulisius.

Man patinka visi vaidmenys – nuo masinių šokių iki solinių numerių. Vienas iš mano mėgstamiausių – solinis numeris „Tamsa šviesoje“ (choreografas Žilvinas Beniuševičius), šoktas 2020 m. projekte „Dėmesio! Baletas“. Pats dar nieko nespėjau sukurti, bet visi KVMT spektakliuose atlikti vaidmenys man įsimintini: Variokas „Altorių šešėly“, Tėvas „Eglėje žalčių karalienėje“, taip pat šokau spektakliuose „Spragtukas“, „Romeo ir Džuljeta“ ir kt. Beje, „Fauste“ labai norėjosi atlikti pagrindinį vaidmenį, bet ir masinės scenos buvo puikios. Žiūrovams noriu akcentuoti, kad visi KVMT šokio spektakliai puikūs. Ir kūrėjai, ir baleto artistai į juos įdeda tiek savo širdies ir talento. Juose dera puiki muzika, dekoracijos, kostiumai, šviesos ir, žinoma, šokis. Neįsivaizduojama, kaip galima nenorėti to pamatyti ar nevertinti.

 

Čia, Klaipėdoje, lieka Jūsų mergina...

Savaime suprantama, jokia pasaulio mergina savo noru neišleis savo vaikino į karą. Tai ne žaidimai, ne varžybos. Kare žūsta žmonės. Aš suprantu savo mylimą merginą, jos baimes ir pats truputį bijau. Ji bandė mane atkalbėti, verkė, bet galiausiai suprato. Dabar palaiko kaip tik gali.

 

Pareiga Tėvynei stipresnė už mirties baimę?

Visi mes anksčiau ar vėliau mirsime. Man irgi baisu, bet jei man pavyks išgelbėti bent kelių žmonių gyvybes – tai turi prasmę, dėl to galiu paaukoti savo gyvybę. Juk Ukrainoje dabar žūsta tiek vaikų, kurie negali savęs apginti.

Labai dėkoju visiems lietuviams už Ukrainos palaikymą ne tik žodžiais. Matau, kaip visa šalis dirba ir stengiasi priimti Ukrainos pabėgėlių šeimas, vyksta jų paimti nuo pasienio su Lenkija, kaip mano tautiečiais rūpinasi ir padeda visa KVMT bendruomenė. Ypač vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas, kuris negaili tam savo laiko ir santaupų, važiuoja naktimis, pas save apgyvendino vienos iš karo pabėgusios baleto artistės šeimą. Mes dėkingi visiems, kurie savanoriauja pabėgėlių centruose, aukoja ir padeda visais įmanomais būdais.

Neduok Dieve, kad ir jūsų šaliai tektų patirti tai, ką dabar tenka išgyventi maniškei. Būkite stiprūs ir pasiruošę.

 

Kovo 24 ir 25 dienomis 18.30 val. Klaipėdos Žvejų rūmuose A. Kolbasynskyi‘is dar šoks šokio spektaklyje „Faustas“. Kviečiame ateiti ir palaikyti.

 

KVMT inf.

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.