Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.01.22

Choro artistė Danutė Skurdauskytė: „Kur dar tiek visko išbandyti?“

 

„Aš čia labai laiminga. Stengiuosi neatsilikti nuo kolegų. Žinau, kad išėjusi labai gailėčiausi. Vienintelis, kas mane gąsdina - jubiliejus“,- juokiasi 34 metus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chore dainuojanti Danutė Skurdauskytė, sausio mėnesį švenčianti 60-mečio jubiliejų.

Iš Kretingos rajono Kretingalės miestelio kilusios Danutės Skurdauskytės (mecosopranas) choro artistės karjera prasidėjo dar Klaipėdos liaudies operoje, 1984 m. (Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras buvo įkurtas 1987 m. sausio 1 d.).

Scena -tai laimė

„Esu pirmoji Klaipėdos liaudies operos etatinė choristė. Pradėjau dirbti pakviesta maestro, tuometinio Klaipėdos liaudies operos vadovo Kazio Kšano. Mane rekomendavo Nijolė Mameniškienė, S. Šimkaus konservatorijos pedagogė, nes prieš metus buvau baigusi šią ugdymo įstaigą ir dirbau muzikos mokytoja Kretingoje. Pirmu mano sceniniu „krikštu“ tapo K. Millöckerio operetė „Studentas elgeta“, bet labiau įsiminė J. Strausso operetė „Čigonų baronas“,- prisiminimais džiugiai dalijasi choro artistė.

D. Skurdauskytė pasakoja, kad noras kopti į sceną ją lydi nuo mažens ir scenos baimė jos nekankina. „Nuo pradinės mokyklos dainuodavau solo. Keletą metų lankiau muzikos mokyklą, bet vėliau mečiau, nes buvo sunku važinėti iš provincijos: sušaldavau, pamokose, kaip gamtos kūdikis, negalėdavau nusėdėti. Tačiau muzika manęs nepaleido. Jau vėliau, mokydamasi vidurinėje mokykloje, dainavau Editos Bukolytės suburtame merginų ansamblyje Kretingalėje. Ji man ir rekomendavo studijuoti Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje, nors šią įstaigą baigusi sesuo tokiam pasirinkimui prieštaravo... Kai buvau jauna, dainavau ir estradiniame Klaipėdos elektros tinklų ansamblyje, kuriam vadovavo Pranas Stropus. Keletą metų iš eilės su šiuo ansambliu laimėjom konkursus“,- juokdamasi pasakojo charizmatiškoji choro artistė.

Chore dainavo kartu su sese

Muzikali visa D. Skurdauskytės šeima: Muzikiniame teatre ilgus metus ji dirbo kartu su sese Bronislava Grinevičiene, kuri taip pat dainavo chore. „Muzikantas buvo ir brolis. Jo talentai buvo pranašesni už mūsų su sese, tačiau jis anksti metė muziką. Tiesiog suprato, kad iš muzikos bus sunku išlaikyti šeimą“,- sako pašnekovė.

D. Skurdauskytė džiaugiasi, kad jai pasisekė visą gyvenimą dirbti viename darbe. Esą aplinkiniai kartais stebisi, kaip galima gauti atlyginimą už dainavimą. „Dainuoju Muzikinio teatro chore jau 34 metus. Esu labai laiminga dėl šio savo pasirinkimo. Džiaugiuosi savo draugišku kolektyvu: reikia padirbėti norint prisiderinti prie kolegų, kurie už tave jaunesni 20 ar 30 metų. Bet mes puikiai sutariame. Man labai smagu, kad chore yra jaunų žmonių: tai verčia pasitempti, stengiesi prisiminti, koks pats buvai jaunas, kaip mąstei. Prisimenu, kaip į mus, „jaunikles“, darbo pradžioje žiūrėjo Klaipėdos liaudies operos choristės. Joms visai nepatiko, kad mes ten atsiradome, bet jos kantriai stengėsi toleruoti. Su choro kolegomis mane labiau sieja darbiniai santykiai. Anksčiau visada šalia buvo sesuo. Jai išėjus į rentą, jaučiuosi truputį vienišesnė“,- pasakoja choro artistė.

Viskas prasidėjo nuo „Traviatos“

Anot pašnekovės, Muzikinio teatro repertuaras sparčiai keičiasi, tobulėja, o tai verčia scenos profesionalus pasitempti. „Pirmas spektaklis, kuriame choro artistams teko ne stovėti, o judėti, šokti - Giuseppe Verdi opera „Traviata“ (1994 m.). Operą teko dainuoti italų kalba. Ją dirigavo pasaulinio garso dirigentas Dante Anzolini, atvykęs iš Italijos, o choreografiją statė tuometinė teatro vadovė, choreografė Laisvė Dautartaitė. Kauno ir Vilniaus kolegos stebėjosi, kad pajūrio choro artistai scenoje šokinėja, vaikšto ir net šoka. Nuo tada ir judam iki šiol. Vėliau pas mus atvyko dirbti maestro Stasys Domarkas bei pastatė F. Leharo operetę „Grafas Liuksemburgas“. Ir statiški niekada nebebuvome. Nors pradžioje visada kirba mintis, kad gal nepavyks, bus sunku... Kiek choras šoko Franko Loesserio ir Abe’o Burrowso miuzikle „Kaip prasisukti versle be didelio vargo?“ Visi turėjo išmokti. Ir jokių problemų. Svarbiausia, kad balsas gerai skambėtų, o judesiai išmokstami. Ačiū Dievui, mano balso tesitūra vis dar kaip ir jaunystėje“,- džiaugiasi D. Skurdauskytė.

Choro artistė pasakoja, kad anksčiau jai dainuoti namuose netekdavo, o dabar - reikia. „Anksčiau prasidainuodavome chore. Užklupus pandemijai dirbu namuose, ruošiuosi, vadovams siunčiu savo balso įrašus“,- sako pašnekovė.

D. Skurdauskytė sako, kad jos mėgstamiausi Muzikinio teatro spektakliai - Giedriaus Kuprevičiaus opera „Prūsai“ ir Antano Kučinsko opera vaikams „Žvaigždžių opera“. „Tiesa, „Žvaigždžių operoje“ pelėms (choristams) truputį kietoka vartytis ant žemės, bet stengiamės kažką storiau apsirengti po sceniniais rūbais. Ar tai problema? Žinoma, ne. Ir, aišku, labai myliu naująją  Muzikinio  teatro Jacques  Offenbacho operetę „Orfėjas pragare“. Kokie didingi laiptai, o kai ant jų stovi daug žmonių... Dar vienas puikus mano veiklos aspektas: kiekvieno spektaklio metu tapti kažkuo kitu. Tave išdažo, aprengia, pats savęs nepažinsi. Tarkim, „Čardašo karalienėje“ buvau su baltu peruku, o gyvenime esu juodaplaukė. Ateina artimieji į spektaklį ir tavęs nepažįsta. Tai tu čigonė, tai davatka. Tarkim, miuzikle „Velnio nuotaka“ mes, stambaus sudėjimo choristės, tapome davatkomis, kurios trypė tokį energingą šokį, kad pradžioje atrodė neįmanoma taip šokinėti. Vėliau puikiai pavyko. Beje, kelis mėnesius esu dirbusi Muzikinio teatro grimere, kai buvo pritrūkę žmonių. Juk mes, choristės, irgi daug ką mokame ir sugebame: prireikus galime pasidažyti, pasidaryti šukuoseną. Kur kitur dar tai galėtum išbandyti?“,- klausia energingoji choro artistė.

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.