Naujienos
Wolfgango Amadeaus Mozarto operos „Don Žuanas“ gerbėjai vasario 12 d. 19 val. Klaipėdos Žvejų rūmuose juoksis iš Don Žuano, kurį įkūnys baritonas Žygimantas Galinis, vilionių ir paikysčių.
„Don Žuanas“ – geriausia kada nors parašyta opera. Tuo buvo įsitikinę net trys didieji kompozitoriai, kurių autoritetas muzikos pasaulyje nekvestionuojamas: Gioacchino Rossini, Charles'is Gounod ir Richardas Wagneris. O štai jų kolega Ludwigas van Beethovenas su šiuo teiginiu nesutiko, nes „Don Žuano“ siužetą laikė amoraliu. Šio kompozitoriaus favoritė buvo kita W. A. Mozarto opera – „Užburtoji fleita“.
Rusų kompozitorius Piotras Čaikovskis ne tik kūrė muziką, bet ir apie ją rašė. „Mozarto muzikoje aš myliu viską: taip, kaip viskas mums patinka žmoguje, kurį mylime. Labiausiai myliu operą „Don Žuanas“, nes jos dėka supratau, kas yra muzika... Mozartas yra nepranoktas dramatinių personažų kūrimo talentas. Iki šiol niekas kitas muzikoje nesukūrė tokių giliai išjaustų veikėjų, kaip Don Žuanas, Dona Ana, Leporelas, Cerlina... Ypač tai atsiskleidžia ansambliuose“, – rašė kompozitorius P. Čaikovskis.
Natūralu, kad „Don Žuanas“ – viena populiariausių pasaulio operų. Būtent joje pirmą kartą buvo panaudotas trombonas. „Don Žuano“ pasaulinė premjera 1787 m. įvyko Prahoje, tačiau dviem savaitėmis vėliau nei planuota, nes atlikėjai nespėjo laiku išmokti savo sudėtingų partijų, o kompozitorius – parašyti uvertiūros.
Operos kūrėjai konsultavosi su garsiuoju Giacommo Girolamo Casanova, kuris tuo metu gyveno Prahoje. Nepėsčias buvo ir „Don Žuano“ libreto autorius Lorenzo Da Ponte, per savo gyvenimą spėjęs pabūti kunigu, mokytoju, profesionaliu lošėju, sekretoriumi, knygyno savininku, maisto prekių parduotuvės savininku, prodiuseriu, o galiausiai tapęs italų kalbos ir literatūros profesoriumi Kolumbijos universitete.
„Don Žuano“ scena kapinėse įskėlė kūrybos kibirkštis net dviems garsiems rusų poetams: taip gimė Aleksandro Puškino drama „Akmeninis svečias“ ir Annos Achmatovos poema „Poema be herojaus“.
Finalinėje operos scenoje, puotos metu, orkestras groja arijas iš tuo metu populiarių operų, lydimų tarno Leporelo komentarais. Čia skamba ir arija iš W. A. Mozarto operos „Figaro vedybos“.
Įdomu, kad garsiojoje Don Žuano Arijoje su šampano taure apie šį gėrimą iš tiesų nėra nė žodžio: joje garsusis širdžių ėdikas kalba apie vyną, kuris „užkaitina galvą“. Nesusipratimas atsirado dėl Europoje paplitusios vokiškos libreto versijos, kurioje vertėjas vardan skambesnio rimo žodį „vynas“ pakeitė į „šampanas“...
Gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, vadovaujamas vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio.
KVMT inf.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“
Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros
Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai
Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų