Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.10.05

Dvilypumo labirintai šokio spektaklyje „Altorių šešėly“

Spalio 10-ąją Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokio spektaklis „Altorių šešėly praskleis uždangą į pašaukimo ir meilės kamuojamo vyro gyvenimą. Kunigystė, mylima moteris – kaip tai suderinti?

Spektaklio choreografas - Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas, Liucę šokanti Aušra Krasauskaitė – šokėja bei choreografė 2018 m. už šokio spektaklį „Karmen“ pelniusi „Auksinį scenos kryžių“, jos scenos partneriu – Liudo Vasario vaidmens atlikėju - tapsiantis šokėjas Mantas Černeckas, neseniai matytas spektakliuose „Eglė žalčių karalienė“, „Karmen“ ir „Spragtukas“ -  šiems klausimams turi paaiškinimus, tačiau kiekvienam žiūrovui linki atrasti savus. 

Liucę šokanti Aušra Krasauskaitė sako, jog „Altorių šešėly“ vaizduojama meilė ir aistra apsuka galvą bei priveda prie kraštutinumų. „Žmogus visai netenka pagrindo po kojomis, kai užplūsta tokie stiprūs, komplikuoti jausmai. Savo personažu atskleidžiu patiklią pirmąją meilę, kuri išauga iki nebesuvaldomo viesulo, keičiančio žmonių likimus. Tai tapo man didžiausia užduotimi kaip šokėjai ir aktorei: išauginti vaidmenį nuo naivios mergaitės iki moters, patyrusios tragišką meilės istorijos finalą. Bet juk tos istorijos pradžia buvo labai graži... Stengiuosi, kad žiūrovas „perskaitytų“ visą istoriją, kurią romano siužeto interpretacijoje norėjo pateikti choreografas Aurelijus Liškauskas“, – akcentuoja šokėja.

A. Krasauskaitei ši istorija įrodė, kad „kunigas – paprastas, mirtingas žmogus su savo silpnybėmis ir dorybėmis. Iš tos pačios mėsos, kaulų ir kraujo. Ir žmonėms, pašventusiems savo gyvenimą kilniems tikslams, tenka susidurti su išbandymais ir gundymais... Sakoma, kad pagundos išrinktuosius puola dvigubai aršiau nei eilinius. Aš savo scenos mylimąjį Liudą Vasarį suprantu kaip žmogų. Jo istorija nesenstanti, praėjus dešimtmečiams liko tokia pat aktuali, kaip užrašymo dieną. Be to, aukščiausiuose dvasininkijos sluoksniuose vis dažniau diskutuojama, palikti celibatą ar panaikinti. Skaičiau V. Mykolaičio-Putino romaną mokykloje, dar labiau domėjausi statydama spektaklį, nes buvau choreografo A. Liškausko asistentė. Kaupiantis gyvenimiškajai patirčiai, šią istoriją suprantu vis kitaip... Atradau ir Liucės tragizmą, nors ši herojė labai šviesi, teigiama“.

M. Černeckas apie kūrybines paieškas

Liudą Vasarį šokantis Mantas Černeckas tikina, kad gilintis į personažą jam padėjo spektaklio kūrėjai: „Tai jų vizija, kurią turiu įgyvendinti ir išgyventi. O pajautimas – kintantis dalykas, jis ypač priklauso nuo scenos partnerių, su kuriais kartu išgyvenam šią istoriją. Besigilinant į Liudo santykius su Dievu, moterimis, poezija man darėsi aišku, kad Liudas stovi kryžkelėje draskomas pasirinkimo, nulemsiančio jo likusį gyvenimą. Pagalvoju, kaip pats pasielgčiau jo vietoje...“, – neslepia šokėjas.

Pasak M. Černecko, sunkiausia buvo išsiaiškinti personažo motyvacijas ir jas sujungti, kad žiūrovas juo patikėtų. „O patarimų būta daug ir todėl sunku išskirti, kuris svarbiausias, nes man visi svarbūs. A. Liškauskas  dažniausiai prašė nebijoti ieškoti, o ką atradom – pamatysite spektaklyje“.

A. Liškauskas apie spektaklių brandinimą

Muzikinio teatro vyriausiasis choreografas A. Liškauskas sako, kad auga ir bręsta ne tik žmonės, bet ir spektakliai. „Ir su branda jie tik gerėja. Rizikinga tik neapgalvotai įkišus žmogų į tam tikrą vaidmenį. Bet mes taip nesielgiame. Darbas su naujai paskirtų vaidmenų atlikėjais prasideda nuo ilgų pokalbių, scenarijaus aptarimo, diskusijų apie jų misiją šiame spektaklyje. Bet būna šokėjų, kurie neneša jausmų, o tik judesį... Ar žinote, kodėl spektaklių premjeras šokėjai juokais vadina „žaliomis“? Todėl, kad spektaklio energetikai pajausti reikia laiko, o pirmuose spektakliuose šokėjas galvoja, kaip taisyklingai ir gerai šokti, o vaidmens atlikimui lieka mažiau dėmesio. Baletas yra ne tik šokis, bet ir vaidyba. 2014 m. gimęs šokio spektaklis „Altorių šešėly“ taip pat keičiasi sulig kiekvienu nauju šokėju bei atranda naujas formas ir spalvas. Šiandien jį jau galima vadinti subrendusiu, nes nauji šokėjai matytuose personažuose atranda stebinančių spalvų“, – konstatuoja A. Liškauskas.

Liudo partija – Aurelijus ar Mantas?

A. Liškauskas visai neliūdi, jog jo pamėgtą Liudo partiją perima vis nauji šokėjai: „M. Černeckas juda puikiai. Būtent Muzikiniame teatre prasidėjo jo, kaip šokėjo ir solisto, kūrybos pradžiamokslis, ir jis sėkmingai kuria iki šiol. Dabar net klausiama, kas geriau atlieka Liudo partiją: Aurelijus ar Mantas? Mes labai skirtingi: aš labiau aktorinio prado, o Mantas šoka idealiai; aš impulsyvus, o Manto Liudas labiau melancholiškas... Toks, manau, ir buvo „Altorių šešėly“ pagrindinis herojus“, – svarsto A. Liškauskas.

Romanas „Altorių šešėly“ buvo vienas iš nedaugelio jo perskaitytų kūrinių iš mokyklinės programos: kitas knygas rinkdavosi pats. „Patiko ir daugiau klasikos kūrinių, bet šis veikalas tiesiog sužavėjo jaunystėje savo išskirtinumu, kone fantastine, mistine istorija. Man visos religijos įdomios“, – sako A. Liškauskas.

Laikas aktualumo nepaskandino

Kas verčia jauną vyrą rinktis kunigo kelią? Ar gali kunigas būti poetu? Kas skatina bažnyčios tarną mesti kunigavimą? Šie ir daug kitų visuomeninių, religinių, filosofinių klausimų buvo iškelti aikštėn 1933 m. V. Mykolaičio-Putino intelektualiniame psichologiniame romane „Altorių šešėly“.

Pats autorius atkakliai saugojo romaną nuo bet kokių bandymų ekranizuoti, inscenizuoti, net versti į kitas kalbas. Atsisakymus lydėdavo kategoriškas rašytojo argumentas: „Taip nesunku nukrypti į banalumą“. Tad pirmosios „Altorių šešėly“ sceninės versijos pasirodė tik po 1992 m., pasibaigus autoriaus teisių galiojimo laikui.

Klaipėdoje į šio gilaus ir sudėtingo kūrinio gelmes 2014 m. leidosi choreografas A. Liškauskas, režisierius Ramūnas Kaubrys ir dailininkė Iveta Ciparytė. Libretą šokio spektakliui sukūrė rašytoja, aktorė ir režisierė Birutė Mar.

Pasak šokio spektaklio muzikinio audinio sudarytojo A. Liškausko, muzika šokio spektaklyje kontrastinga – nuo Antano Šabaniausko iki Zbigniewo Preisnerio, Olafuro Arnaldso, Grego Haineso ir kitų šiuolaikinių kompozitorių. Spektaklyje apstu klasikinio baleto, sportinių, neoklasikinių šokių ir tango elementų. Šiek tiek erdvės palikta improvizacijai – seminarijos, pokarinio Kauno atmosfera leidžia šokėjų jausmams diktuoti savitas formas.

Režisierius R. Kaubrys įsitikinęs, jog laikas romano aktualumo nepaskandino: „Negaliu atsistebėti, kad po šitiek metų tolerancijos stoka visuomenėje vis dar tokia stipri! Ir Kristaus kareivis, trokštantis išsivaduoti iš dvilypumo labirintų, turi turėti galimybę rinktis bei tikėtis mūsų visų tolerancijos”.

 

KVMT inf.

Šviežiausios naujienos
85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.