Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2022.06.10

Klaipėdos festivalyje dainuos Kijevo nacionalinės operos pažiba Tarasas Shtonda

 

Dainuoti Dalando partijos Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“ į Klaipėdą atvyksta pirmąkart Lietuvoje viešėsiantis dainininkas Tarasas Shtonda (Ukraina), tituluojamas vienu geriausių nūdienos ukrainiečių operos solistų. Antrojo Klaipėdos festivalio žiūrovai turės išskirtinę galimybę išgirsti jo debiutą senajame Klaipėdos elinge vyksiančiuose „Skrajojančio olando“ spektakliuose (rugpjūčio 5, 6 d.) ir operos gala koncerte (rugpjūčio 7 d.).

Per 30 metų trunkančią operos solisto karjerą T. Shtonda yra pelnęs pripažinimą savo gimtojoje šalyje - kaip pagrindiniam Kijevo nacionalinės operos solistui jam suteiktas Ukrainos nusipelniusio artisto vardas. Publika ir kritikai audringomis ovacijomis nepaliauja šlovinti jo talentą tiek gimtinėje, tiek ir Prahos, Malmės, Antverpeno, Roterdamo bei kitų pasaulio šalių operos teatrų ir festivalių scenose. 2022 m. kovą T. Shtonda pripažintas vienu iš Leipcigo operos geriausių solistų, čia sukūręs Fafnerio („Zigfrydas“), Hageno („Dievų žlugimas“) ir Gurnemanco („Parsifalis“) vaidmenis R. Wagnerio operose. Jo debiutas operos teatre „Covent Garden“ Londone, kur jis turėjo dainuoti Didžiojo inkvizitoriaus partiją G. Verdi operoje „Don Karlas“, turėjo įvykti pernai, bet dėl pandemijos buvo perkeltas į 2023 m. birželį.

Solistas pasakoja apie dainomis reiškiamą palaikymą gimtajai šaliai, bei evakuacijos metu šeimą ištikusią tragediją.

 

Ar spektakliai Klaipėdoje taps Jūsų pirma viešnage Lietuvoje?

Dar niekada nesu buvęs Lietuvoje, nors aplankiau daugybę šalių, dainavau kone visose Europos šalyse. Nepabuvota gal tik trijose, tad Lietuva viena – iš jų. Šiuo metu dirbu Leipcige (Vokietija), netrukus važiuosiu dainuoti į Lincą (Austrija), paskui į Brėmeną (Vokietija). Tada jau vyksiu pas jus, į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą.

 

Klaipėdoje dainuosite Dalandą „Skrajojančiame olande“. Kuo Jums ypatinga ši partija?

Dalando partija man nauja. Anksčiau man teko dainuoti kone visas R. Wagnerio operų tetralogijos „Nibelungų žiedas“ partijas, garsėjančias didele apimtimi. Teko dainuoti ir daugelyje kitų šio kompozitoriaus operų, tokių kaip „Zigfrydas“, „Reino auksas“, „Parsifalis“. Iki sulaukdamas kvietimo dainuoti Dalandą, iš „Skrajojančio olando“ daugiau žinojau tik Olando partiją, ypač jo garsųjį monologą. Klaipėdoje Olandą dainuos mano bičiulis solistas Almas Švilpa, su kuriuo kartu dainavome Lione. Labai laukiu susitikimo su juo scenoje. Taigi Dalando vaidmenį ruošiu specialiai Klaipėdai.

Mano įkūnijamas personažas – Olando mylimosios Zentos tėvas, patyręs jūrų vilkas, senas kapitonas. Jis valdingas su eiliniais jūreiviais, tačiau visiškai persimaino išvydęs turtais garsėjantį Olandą. Viliojamas minčių apie praturėjimą, jis užsigeidžia ištekinti už jo savo vienintelę dukterį. Tad „Skrajojančiame olande“ vaizduojamas veikėjas toks pat permainingas, kaip ir jo vokalinė partija. Vaidmuo daugiaplanis ir įtraukiantis. Tai nuostabi partija, su malonumu ją dainuoju, mokausi ir atsakingai ruošiuosi Klaipėdos festivaliui. Esu atlikęs daug R. Wagnerio muzikos, bet Dalando debiutas manęs laukia būtent Klaipėdoje, ant marių kranto. Aš laimingas!

 

Ar pirmą kartą dainuosite lauko scenoje, ant jūros kranto?

Atvirame ore teko dainuoti daug kartų, man tai ne naujiena. Tačiau dar niekada neteko dainuoti ant jūros kranto. Tikiuosi iš jūros palaikymo. Noriu tikėti, kad vasaros Lietuvoje palankios dainavimui ir aš neperšalsiu (juokiasi). Juk vasaros pas jus nebūna šaltos?

 

Kaip įvykiai Ukrainoje, karas gimtoje šalyje paveikė jūsų gyvenimą?

Tai siaubinga ir negali nepaveikti. Visi ukrainiečiai, kaip ir visas pasaulis, labai išgyvename dėl Ukrainos. Vasario 22 d. išvykau iš Ukrainos į gastroles Leipcige – dainuoti, kaip įprastai. Negalėjau žinoti, kas įvyks po dviejų dienų. Įspėjimų būta, bet mes netikėjome, nors žinojome, kokią grėsmę Ukrainai kelia šalia esanti baisi šalis Rusija. Mes iki paskutinės dienos tikėjome, kad karas šiame amžiuje neįmanomas, kad galima raketomis atakuoti kaimynus. Manėme, kad karas gali paliesti kurią nors Ukrainos dalį, bet ne apimti visą šalį.

Visa širdimi esu su savo tauta. Išgyvenu dėl žuvusiųjų, dėl sugriautų miestų. Tai baisu. Didžiuojuosi mūsų didvyrių kariuomene, sugebėjusia sulaikyti priešą... Nepaisant to, visos Ukrainos gyvenimas pasikeitė po vasario 24-osios: milijonai žmonių pabėgo iš šalies, dalis grįžo... Karas tebevyksta ir tragiškai veikia visus ukrainiečius. Evakuacijoje Lenkijoje mirė mano mama... Man labai sunku apie tai kalbėti. Mano tėvai slėpėsi nuo bombų slėptuvėse, vėliau bėgo nuo karo traukiniu, kuriuo vyko daugybė žmonių. Veikiausiai tarp jų būta ir sergančių COVID-19, nes mano mama užsikrėtė šia liga. Atvykus į Lenkiją mama pasijuto blogai, ligoninėje mirė. Dėl jos mirties kalta Rusija... Tėtis sveikas. Jis neužsikrėtė. Jam pavyko atvažiuoti pas mane į Vokietiją, dabar gyvename kartu teatro skirtame bute. Mano draugė liko Ukrainoje, nes nenori palikti šalies. Ji apsistojo gana saugiame regione. Vaikų neturiu.

 

Papasakokite apie ukrainiečių, esančių užsienyje, taikią kovą už laisvę: dainomis, komentarais, informacijos apie karą skleidimu...

Aš daug bendrauju su vokiečiais. Jie palaiko Ukrainos tautą, bet jų šalies valdžios pozicija nevienareikšmė. Kas man, solistui, belieka? Tik dainuoti! Dalyvavau ne viename Ukrainos palaikymo koncerte. Dainuoju ir kiek įmanoma daugiau rašau apie tai, kas vyksta mano šalyje įvairiose platformose, socialiniuose tinkluose. Kovoju informacijos fronte. Nesu žurnalistas, bet už laisvę kovoju telefono ekrane. Už savo komentarus Rusijoje greičiausiai ilgam būčiau pasodintas į kalėjimą.

Šiandien žmonėms labai reikia ir gydomosios klasikinės muzikos galios. Ji gelbsti sunkiose situacijose, gydo sielos žaizdas. Žinoma, ji taip pat ragina žmones atsigręžti į kenčiančią Ukrainą, jai padėti. Sakoma, kad muzika mus pakylėja ir padaro geresniais. Tokiais ir būkime!

 

Kalbino Žaneta Skersytė

 

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 36-ąjį sezoną atvers uvertiūrų ir šokių simfoniniam orkestrui programa

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 36-ąjį sezoną atvers uvertiūrų ir šokių simfoniniam orkestrui programa

Operos „Lokys“ rūbus sendina ne laikas, o profesionalai

Operos „Lokys“ rūbus sendina ne laikas, o profesionalai

Dirigentas Martynas Staškus kviečia atsakymų į egzistencinius klausimus ieškoti kartu su operos „Lokys“ herojais

Dirigentas Martynas Staškus kviečia atsakymų į egzistencinius klausimus ieškoti kartu su operos „Lokys“ herojais

Opera „Lokys“ dedikuota lietuviškos muzikos čiurlioniui – kompozitoriui Broniui Kutavičiui

Opera „Lokys“ dedikuota lietuviškos muzikos čiurlioniui – kompozitoriui Broniui Kutavičiui

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-03-10

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2022-10-09

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.