Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.12.14

Meilė atvedė į Muzikinį teatrą

 

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras gali didžiuotis, kad darbą jame žmonės renkasi ir šeimomis. Visagalė muzika ir pomėgis menui prieš kelis dešimtmečius į jį atvedė ir Novikų šeimą: rekvizito karaliene tituluojama Ekaterina Novikienė užkulisiuose viešpatauja jau 15 metų, o jos vyras Giedrius Novikas muzikinio teatro chore dainuoja beveik du dešimtmečius.

 

Trečias susitikimas baigėsi vestuvėmis

Mogiliove gimusios ir gyvenusios E. Novikienės mergautinė pavardė – Jevstratova. Ji – meilės emigrantė. Jos vyras Giedrius Novikas, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choro artistas, prieš 17 metų su uostamiesčio choru „Cantare“ dalyvavo Mogiliove vykusiame chorų festivalyje „Visagalis Dievas“. Tuomet jai, kultūros darbuotojai, buvusiai muzikos mokyklos koncertmeisterei-pianistei, buvo patikėta globoti Lietuvos chorą.

„Tai buvo tokia romantiška istorija, meilė iš pirmo žvilgsnio. Būsimas mano vyras G. Novikas išlipo iš autobuso, nusišypsojo ir man natūraliai pakirto kojas. Teko net atsiremti į autobusą, kad neišvirsčiau“, – prisimena E.Novikienė, tikinanti, kad meilė iš pirmo žvilgsnio nėra pramanas. Po poros savaičių gavusi vizą, ji atvyko pasisvečiuoti į Klaipėdą dešimčiai dienų, netrukus susiruošė ilgesnei – mėnesio viešnagei. „Trečią kartą į Klaipėdą atvykau savo vestuvėms (juokiasi). Mano artimieji nebuvo patenkinti, kad viskas vyksta taip greitai. Ypač prieštaravo močiutė, bet aš buvau tvirtai apsisprendusi“, – sako E. Novikienė.

Visa moters giminė – muzikantai. „Aš atstovauju penktai mūsų šeimos kartai, kuri negali nutolti nuo muzikos: mano močiutė – žinoma kultūros namų vadovė, turėjusi savo suburtą chorą, mama – pianistė, dirigentė“, – didžiuojasi ji.

 

Lietuvių kalbos mokėsi teatre

Kaip buvusi pianistė pradėjo dirbti muzikiniame teatre aprengėja, o vėliau vyriausia rekvizitininke? „Kartą su vyru parduotuvėje sutikome teatro aprengėją Eglę Vareikaitę. Ji pajuokavo, kad Giedriaus žmona irgi turėtų dirbti ne kur kitur, o teatre, tad netrukus (2005 m. rugsėjį) taip ir atsitiko. Tuometinė personalo vadovė Inga Gelžinytė išvydusi koncertmeisterės diplomą bandė siūlyti ir teatre imtis šios veiklos, tačiau aš nesutikau, nes tada dar nemokėjau lietuvių kalbos. Beje, teatro darbuotojams aš dėkinga už greitą ir efektyvų lietuvių kalbos mokymą. Pradėjau dirbti aprengėja, o choro moterys paragino mokytis kalbos, nes joms bus sudėtinga man viską versti į rusų kalbą, esą aš galiu klausti, kai ko nesuprantu lietuviškai. Ir aš išmokau lietuvių kalbą! Po metų (2006 m.) aš tapau teatro rekvizitininke: pradėjau nuo rekvizitininkės Aldonos padėjėjos pozicijos, paskui perėmiau jos veiklą“, – pasakoja E. Novikienė.

Daugeliui sudėtinga suprasti kaip sutalpinti, o svarbiausia laiku ir kiekvienam spektakliui, surasti reikiamą rekvizitą. „Svarbu sistema: jei tie patys daiktai naudojami ne viename spektaklyje, tai juos galima rasti prie to pastatymo, kuriame buvo panaudoti pirmą kartą. Kiekvienas spektaklis turi savo rekvizito aprašą: kai reikia, viską paimi, o svarbiausia – po spektaklio viską padedi atgal. Spektaklio apraše pasižymiu ir kam kokį daiktą spektaklio metu turiu paduoti. Turime ir labai užmaršių atlikėjų, kuriems jau atrodo viską padavei į rankas, tačiau reikiamu laiku jis vėl to daikto neranda (juokiasi). Reikia suprasti: menininkai įsijaučia į savo vaidmenis! Ar spektaklio metu aš dirbu užkulisiuose? Žinoma. Spektaklio metu užkulisiuose gyvenimas virte verda: ten būna ne tik atlikėjai, bet ir aprengėjos, scenos darbuotojai, aš. Visi esame užsiėmę savo pozicijas ir susikaupę dirbame“, – akcentuoja E. Novikienė.

 

Kiek minučių turi?

Rekvizito karaliene tituluojama E. Novikienė sako, kad spektaklių metu visada turi būti pasiruošęs netikėtumams. Tarkime, atlikėjas į sceną turi išeiti su akiniais. „Žmogus rankose laiko akinius ir laukia savo išėjimo į sceną. Taip jaudinasi, kad netyčia trekšt ir akiniai sulūžta. Aš turiu greitai sureaguoti ir šią problemą išspręsti. Spektaklių metu vyriausioji aprengėja Paulina Arlauskienė stovi vienoje užkulisių scenos pusėje, aš – kitoje. Vyksta spektaklis. Staiga į mano užkulisių pusę „atskrenda“ šokėjas, kuriam ištrūko rūbų saga. Išgirstu „Katia, saga“ ir suprantu, kad turiu jam padėti. Negaliu jo siųsti pas aprengėjas – nubėk ten, tau padės. Aš, kaip pratusi prie teatro ritmo, klausiu: „kiek minučių turi?“. Jei atsakymas – trys minutės, viskas gana gerai. Čiumpu adatą ir siuvu. Negali delsti, turi būti viskam pasiruošusi. Mano tikslas – tą žmogų kuo greičiau išsiųsti atgal į sceną“, – apie užkulisių adrenaliną ir siekiamą rezultatą pasakoja E. Novikienė.

Kuo darbščiąją Ekateriną žavi darbas muzikiniame teatre? „Man patinka, kad dienos čia niekada nebūna vienodos. Niekada nežinai ko laukti. Kiekvienas spektaklis, net kiekviena repeticija – labai kūrybingas ir nepakartojamas procesas. Teatras – tikrai ne fabrikas (juokiasi): čia viskas nuolat keičiasi, sutinki naujus, įdomius žmones. Rutina man nepatiktų“, – sako KVMT vyriausioji rekvizitininkė.

Atrodytų, jog buvusią pianistę turėtų traukti scena. „Aš ir esu scenoje, tik kitoje jos pusėje (juokiasi). Mano močiutė dėl to labai išgyvena, bet aš jai sakau, kad šiame darbe esu ne mažiau apsupta muzikos, meno, nei sėdėdama scenos viduryje. Juk galiu pacituoti bet kokį kūrinį iš muzikinio teatro repertuaro ir pasakyti kas tuo metu vyksta scenoje“, – tikina E. Novikienė.

 

Kaip darbe, taip ir namie

Dirbdama muzikiniame teatre Novikų šeima pagausėjo: jų sūnus Lauris nuo dvejų metų „augo“ teatro užkulisiuose, tad šiandien jis – labai komunikabilus bei žmones mylintis paauglys. Greitai dvylikos sulauksiantis vaikinas groja trombonu ir pianinu. G. Novikas ne tik puikiai dainuoja, bet ir groja klarnetu. Kartais jie pasvarsto, ar nepabandžius kartu imtis kokio nors muzikos kūrinio.

Anot E. Novikienės, būti kolegomis su savo vyru jiems tiesiog natūralu. „Pradžioje labai džiaugiausi, kad mes dirbame viename darbe. Vėliau buvo laikas, kai tai truputį nervino. Dabar atrodo, kad kitaip ir negalėtų būti. Darbe mes dirbame ir esame kolegos, o po darbo esame šeima. Atradome naujas buvimo kartu spalvas“, – juokiasi vyriausioji rekvizitininkė.

Pašnekovė patvirtina gerai žinomą tiesą, kad mMuzikinio teatro kolektyvas bendrauja ne tik darbe. „Mūsų darbo grafikas išskirtinis: šventės, savaitgaliai, vakarai, kai įprastai žmonės būna namie ar su artimaisiais, mes dirbame. Natūraliai taip susiklosto, kad teatro darbuotojai tampa tavo draugais ir tarsi šeimos nariais. Pasižiūri, kad šeimos švenčių metu tavo namuose susirinkę žmonės dažniausiai dirba muzikiniame teatre“, – sako E. Novikienė.

 

Kalbino Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2022-10-09

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.