Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2021.04.30

Palinkėkite palankaus vėjo Tarptautiniam Klaipėdos festivaliui, užgimstančiam elinge

Klaipėdos muzikinis teatras pristatė naujausią ir ambicingiausią projektą – Tarptautinį Klaipėdos festivalį, savo vasaros scena pasirinkusį istorija alsuojantį Pauliaus Lindenau laivų statyklos elingą.  Vasarą čia bus galima išvysti net keturis „Skrajojančius olandus“, tampančius festivalio tradicija, išskirtines šokio spektaklių premjeras ir romantišką simfoninės muzikos koncertą su „Paganiniu“ vadinamu smuikininku.

 

Jei ši vieta garsųjį kompozitorių Richardą Wagnerį įkvėpė parašyti ne vieną šimtmetį garsiausiose scenose karaliaujančią operą, kuo kitokie šiandienos kūrėjai?

 

Tradicine scena virsta Elingas

„Esate nepaprastai džiugios ir unikalios akimirkos liudininkai. Pristatome gimstantį projektą – pirmąjį Tarptautinį Klaipėdos festivalį, turintį labai gražų ir ambicingą tikslą - tapti reprezentaciniu festivaliu, skleisiančiu garsą ne tik apie Klaipėdą, Vakarų Lietuvos regioną, Lietuvą, bet ilgainiui pristatysiančiam ambicingus meninius projektus Europai ir pasauliui“, - akcentavo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Tarptautinis Klaipėdos festivalis išaugo iš tris dešimtmečius pajūryje karaliavusio vasaros festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“. Prakilnus KVMT noras garsinti uostamiestį už šalies ribų turi pagrindą: pernai Klaipėdos senajame elinge pristatyta Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“ sulaukė ypač aukštų įvertinimų. Ji apdovanota „Padėkos kauke“ kaip geriausias praėjusių metų Klaipėdos festivalis, o režisieriui Daliui Abariui ir Dalando partijos atlikėjui Tadui Girininkui skirti „Auksiniai scenos kryžiai“. Planuojama, kad Klaipėdos gimtadieniui dedikuota opera šiemet žiūrovų elinge lauks net keturis kartus – liepos 29 ir 31 bei rugpjūčio 1 ir 4 dienomis. Beje, elinge užgimęs „Skrajojantis olandas“ sulaukė sėkmės ir pasauliniuose „meno vandenyse“: jo pristatymas tarptautinėje platformoje „OperaVision“ sukėlė tolimiausių šalių publikos susižavėjimą ir susidomėjimą Klaipėda bei čia pristatomais projektais.

Viena iš „Skrajojančiam olandui“ patikėtų misijų – Klaipėdoje pristatyti iš čia kilusius solistus. Šiemet į vėjų gairinamą elingo sceną grįžta ne tik Almas Švilpa (Olandas), T. Girininkas (Dalandas) ir kiti čia dainavę solistai. Debiutuos Rihards Mačanovskis iš Latvijos (Olandas), Manuela Uhl iš Vokietijos (Zenta), Kristian Benedikt  iš Lietuvos (Erikas). Ir, žinoma, išgirsite Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chorą, simfoninį orkestrą, gėrėsitės baleto bei mimanso artistais.

 

Prisitaikyti prie „scenos“ ir ją proteguoti

Klaipėdos festivalio muzikos bangą pristatė charizmatiškasis KVMT vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis. Jo manymu, išskirtinė Klaipėdos elingo scenografija kurti nei grojantiems, nei dainuojantiems netrukdo, tačiau skatina gerai pasiruošti išskirtinėms gamtinėms sąlygoms. „Iššūkiu festivalio metu taps gamta: marios ir praplaukiantys laivai yra gražu, tačiau niekas nežino, kokie bus orai. Pernai vykusi „Skrajojančio olando“ premjera atlikėjams, solistams ir visai komandai leido suprasti, kur jie yra ir ko reikia. Manau, šis festivalis bus jau prisitaikęs, su tam tikrais sprendimais, išvadomis žinant aplinką ir vietą“,- sakė T. Ambrozaitis.

Anot KVMT vadovės Laimos Vilimienės, naujasis Klaipėdos festivalis į rinką žengia gerai pasiruošęs: turi stiliaus vadovą, jūriniais akcentais padabintą, lengvai įsimenamą logotipą. Ant marių kranto pristatomas  Klaipėdos festivalis ateina su kilnia misija: atkreipia dėmesį į ekologiškumo problemas. „Menas ir ekologija – veikdami kartu gali tapti galinga jėga, nulemsiančia mūsų laimingą gyvenimą ateityje ir tęstinumą“,- akcentavo L. Vilimienė, žadėjusi ekologines provokacijas, publikai ruošiamas kartu su partneriu Lietuvos jūrų muziejumi.

 

Spektaklis – nepakartojamas lyg jausmas

Operos „Skrajojantis olandas“ muzikos vadovas ir dirigentas Modestas Pitrėnas, ruošiasi vasarai bei sau, kolegoms ir visai Klaipėdai linki palankaus vėjo. „Džiugu, kad „Skrajojantis olandas“ surinko tiek daug palankių atsiliepimų bei įrodė savo vertę. Tačiau muzikoje nėra pasikartojimų: kiekvienas festivalis pulsuoja sava, nepakartojama gyvybe, kuri užsimezga su pirmais akordais ir nutrūksta ties paskutine nata. Spektaklis – tai tarsi jausmas ir niekas nežino kokia bus jo kulminacija ar baigtis. Tad ir šių metų „Skrajojantys olandai“ bus kitokie, ypatingi ir nepakartojami. Muzika prie vandenų visada skamba kitaip“,- kvietė ateiti ir išgirsti naujus operos skambesius M. Pitrėnas.

Anot operos „Skrajojantis olandas“ režisieriaus Daliaus Abario, kurdamas pirmą kartą kai kurių dalykų nežinai, vyrauja didesnis kūrybinės grupės susikaupimas, koncentracija. „Antrą kartą leidžiama sau šiek tiek atsipalaiduoti. Bet šis atvejis - ne toks. Antras kartas bus žymiai sudėtingesnis, nes viską reikia pradėti iš naujo  – infrastruktūra, repeticijos, nauji solistai. Per keturias dienas gali nepavykti lengvai praslysti, kaip praėjusiais metais, turint omenyje orą. Ruošiamės ir galvojame, kad gali būti įvairių stichijų, reikės pasiruošti dar didesniems netikėtumams nei praėjusiais metais“, - spaudos konferencijoje kalbėjo D. Abaris.

 

Žėrinti marių muzika

Rugpjūčio 6 d. elinge kartu su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniu orkestru gros „Rusų Paganiniu“  Europos spaudoje vadinamasis smuikininkas Maksim Fedotov. Koncerto „Elingo ritmu – žėrinti marių muzika“ dirigentas Robertas Šervenikas, kiekvieną vasarą į pajūrį grįžtantis su vis naujais žinomais atlikėjais bei rečiau girdėtais klasikinės muzikos kūriniais, pasakojo, kad tądien bus galima mėgautis konservatyviojo romantiko Max Bruch koncertu smuikui ir orkestrui, Camille‘io Saint-Saënso „Introdukcija ir rondo capriccioso“ bei Sergejaus Prokofjevo baleto „Romeo ir Džuljeta“ ištraukomis, kurio premjerą KVMT išvysite rugsėjį.

 

Ypatingos premjeros

Rugpjūčio 13 ir 14 dienomis vyks dviejų vienaveiksmių šokio spektaklių premjeros: „Stabat Mater“ (pagal Giovanni Battista Pergolesi) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“. Spektaklius Klaipėdoje kurs tarptautinė komanda: choreografas Edward Clug (Rumunija / Slovėnija), choreografo asistentas Gaj Žmavc (Slovėnija), scenografas ir kostiumų dailininkas Jordi Roig (Ispanija), šviesų dailininkas Tomaž Premzl (Slovėnija). Projektui vadovauja žymus šiuolaikinio baleto kūrėjas, Slovėnijos nacionalinio baleto teatro trupės vadovas Edward Clug. Šios premjeros bus įtrauktos ir į KVMT repertuarą, tad  vėliau bus rodomos Žvejų rūmų scenoje.

„Ypatingoje aplinkoje atskleisime du skirtingus moters paveikslus. Abu vienaveiksmiai baletai 2014 m. buvo pastatyti Slovėnijos Mariboro teatre ir nuo to laiko apkeliavo daugybę šalių bei festivalių. Džiaugiuosi galėdamas šiuos spektaklius kurti  Klaipėdos ambicingame festivalyje ir dirbti su daug žadančia jaunų profesionalų komanda, šokančia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupėje“,- pasakojo choreografas E. Clug.

 

KVMT inf.

Olesios Kasabovos nuotr.

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.