Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.05.27

„Publikos simpatija“ – šalčiausių nervų ir aštriausio proto dirigentui

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro žiūrovai „Publikos simpatijos“ nominaciją šįmet skyrė teatro vyriausiam dirigentui Tomui Ambrozaičiui. Galima numanyti, kad publika jį įvertino ne tik už puikiai parengtas koncertines programas bei spektaklių premjeras, bet ir už nuolat skleidžiamą gerą nuotaiką ir pagarbą orkestro nariams.

„Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną.

Ypač daug komplimentų kolektyvas pelnė po Eduardo Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ premjeros: „Tai neabejotinas muzikinis įvykis, kuriame derėjo vokalo kultūra, sodrus simfoninis skambesys, darnus choro akordas. Kūrinys sudėtingas, tačiau statytojai puikiai įvykdė savo misiją. Tai liudijo pilnutėlės salės ovacijos po spektaklio. Dabar galiu drąsiai sakyti – Lietuvoje yra du lygiaverčiai operos teatrai“, – tvirtino E. Balsio mokinys, kompozitorius Giedrius Kuprevičius.

Pasiekti tinkamą temperatūrą

„Esu laimingas. Esu klaipėdietis, žmonės dažnai mane mato – būna, kad ir gatvėje ar parduotuvėje nepažįstami užkalbina, pasisveikina. Spėju – todėl, kad lankosi mūsų spektakliuose ir prisimena mane besiskeryčiojantį priekyje. Gal dėl to ir skyrė nominaciją? Nesitikėjau, bet dar labiau džiaugiuosi už Muzikinio teatro orkestrą, laimėjusį „Metų švyturio“ nominaciją. Jie tikrai verti”, – pripažinimo ginasi T. Ambrozaitis.

„Muzikiniuose spektakliuose muzika susijungia su vaizdu: muzika sustiprina vaizdą, vaizdas papildo muziką. Tai tampa vientisa. Prie bendro įspūdžio prisideda ir dirigentas. Kai kada pasiseka pasiekti tinkamą spektaklio temperatūrą“,  – kukliai pripažįsta maestro.

Pusė amžiaus ir pusvalandukas

„Netyčia išsiaiškinau, kad esam gimę tą pačią dieną su kompozitoriumi ir dirigentu Lionginu Abariumi. Maestro rugpjūčio 8-ąją gimęs pusę šešių ryto, o aš po šešių dešimt… Mus skiria penkiasdešimt metų ir pusvalandukas. Kaip toje dainoje“, – juokiasi pernai 40-mečio sulaukęs T. Ambrozaitis. Apie kartu švenčiamus gimtadienius dirigentas sužinojo, kai po debiuto Dainų šventėje prie jo priėjo L. Abarius ir pasakė: „Tomai, žinok, padorūs žmonės gimsta kas penkiasdešimt metų”. Ką legendinis Dainų švenčių dirigentas tuo norėjo pasakyti – T. Ambrozaitis suprato tik išvydęs L. Abariaus gimimo datą.

Prognozuojami, bet ne visada

T. Ambrozaičiui teko vadovauti ne tik Muzikinio teatro orkestrui, bet ir įvairiems chorams.  „Tai – du nesulyginami dalykai. Lyg bandymas Platelių ežerą lyginti su Indijos vandenynu… Net didingiausios chorinės oratorijos ir simfonijos niekada neprilygs Muzikiniams spektakliams. Choro, orkestro koncerte atlikėjai nejuda, tad juos daug paprasčiau kontroliuoti nei nuolat scenoje judantį spektaklio veiksmą, kai keičiasi mizanscenos, apšvietimas, solistai dainuoja skirtinguose scenos kampuose… Muzikinis spektaklis – tai labai sudėtingas veikalas. Publiką jaučiu tik jo pradžioje…. Man sudėtingiausia būna po trečio gongo nulipti laiptais, nueiti iki dirigento pulto, nusilenkti ir pasveikinti orkestrą. Kai pradedu darbą – išsijungia visi kiti pojūčiai, lieka tik begalinė atsakomybė. Kiekvienas atlikėjas prognozuojamas, bet visko nutinka... Todėl dirigentas turi būti šaltų nervų ir aštraus proto žmogus, nes nuo jo reakcijos priklauso kiekviena spektaklio sekundė“, – pasakoja T. Ambrozaitis.

Paknopstom iki pulto

„Buvo kartą, kai solistas sudainavo savo frazę keturiais taktais anksčiau. Nieko negalėjau padaryti: mums su orkestru beliko jį tik vytis. Ačiū Dievui, netrukus solistas išvydo mano mostą, liepiantį sustoti... Arba operos „Pajacai“ spektaklyje prieš antrą veiksmą iš užkulisių turi pasigirsti trimito garsai, kviečiantys tariamą „publiką” į cirko spektaklį. Su trimitininku buvome sutarę, kad jis pradės groti pagal mano duotą ženklą, tačiau trimito trelės nuaidėjo man dar einant… Neprisimenu, kaip pribėgau prie pulto, bet orkestras užgrojo laiku. Jei būčiau pavėlavęs bent pora sekundžių, spektaklio traukinys būtų nuvažiavęs“, – reakcijos būtinumą pagrindžia šmaikštusis dirigentas.

Kankano ritmu

Rudenį Muzikinis teatras pristatys Jacques'o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjerą. „Kankaną visi žino. Tik gal ne visi žino, kad kankaną ir išpopuliarino ši operetė. Beje, J. Offenbachas kūrė operetes, kuriomis šaipėsi iš tuometinės valdžios. Mūsų rengiama operetė bus ypač nuotaikinga, nes dirba puiki statytojų komanda. Su kūrybiškais žmonėmis dirbti visada nuostabu“, – akcentuoja Muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas.

Karantino metu teatro darbas vyko nuotoliniu būdu: buvo strateguojama, planuojama, perkeliami spektakliai.

Bėgte į kalną

Vasarą Klaipėdoje numatyta Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjera. „Džiaugiuosi, kad šiam pastatymui vadovaus garsus dirigentas Modestas Pitrėnas. Man bus didelė garbė jam asistuoti rengiant tokį sudėtingą veikalą. „Skrajojančio olando“ muzika labai tiršta, su ištisiniu vystymu. Orkestrantams prireiks meistrystės. Muzikinis teatras su šiuo veikalu kops į aukštą kalną. Gal net bėgte“, – šypsosi maestro.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentu T. Ambrozaitis pradėjo dirbti 2016-aisiais. Po metų buvo paskirtas šio teatro vyriausiuoju dirigentu. 2017 m. apdovanotas Karalienės Luizės medaliu už nuopelnus Klaipėdos miesto švietimui ir kultūrai.   

KVMT informacija

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 36-ąjį sezoną atvers uvertiūrų ir šokių simfoniniam orkestrui programa

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 36-ąjį sezoną atvers uvertiūrų ir šokių simfoniniam orkestrui programa

Operos „Lokys“ rūbus sendina ne laikas, o profesionalai

Operos „Lokys“ rūbus sendina ne laikas, o profesionalai

Dirigentas Martynas Staškus kviečia atsakymų į egzistencinius klausimus ieškoti kartu su operos „Lokys“ herojais

Dirigentas Martynas Staškus kviečia atsakymų į egzistencinius klausimus ieškoti kartu su operos „Lokys“ herojais

Opera „Lokys“ dedikuota lietuviškos muzikos čiurlioniui – kompozitoriui Broniui Kutavičiui

Opera „Lokys“ dedikuota lietuviškos muzikos čiurlioniui – kompozitoriui Broniui Kutavičiui

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-03-10

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2022-10-09

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.