Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.12.16

„Renkuosi Klaipėdą“: profesionalai konsultuoja jaunuosius kolegas

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vykdoma jaunųjų menininkų rezidencijos programa „Renkuosi Klaipėdą“ įgauna virtualų pagreitį: finalininkai ir jų pedagogai aktyviai dalyvauja nuotoliniuose mokymuose. Gilinamasi ne tik muzikos atlikimo paslaptis. Daug dėmesio skiriama ir psichologiniam bei fiziniam jaunųjų talentų pasiruošimui.

Rezidencijoje dalyvauja unikalūs vaikai

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorė, komisijos atrenkant jaunuosius rezidencijos dalyvius narė, o dabar nuotoliniu būdu konsultuojanti juos individualiai, Lina Marija Songailė sako, kad rezidencijos dalyvių atranka buvo įtempta.

Gauta daug talentingų vaikų ir jaunuolių paraiškų bei įrašų. Rezidencijai jie ruošėsi labai atsakingai. Buvo malonu, kad ir nuotoliniu būdu, išgirsti talentingus, gabius, perspektyvius jaunuosius muzikus. Išskirti tik keletą geriausių nebuvo lengva, nes išgirdome daug unikalių vaikų net keliose amžiaus grupėse. Norėčiau pagirti moksleivius ir pedagogus išlaikiusius motyvaciją šiuo neįprastu ir keistu muzikai bei mokymo procesui laiku ir pasiruošusiems bei dalyvavusiems atrankoje. Labai malonu prisiliesti prie koncertui besiruošiančio atlikėjo ruošiamo kūrinio, patarti, pasiūlyti idėjų, pasidalinti pastebėjimais, tad ir individualus nuotolinis darbas yra įdomus. Noriu visiems dalyviams palinkėti didžiausios sėkmės šiame spalvingame muzikos kelyje!“,- sako L.M.Songailė.

Finalininkus atrinko komisija

Rezidencijų finalininkus atrinko žymių muzikų profesionalų komisija: Muzikinio teatro garbės dirigentas Stasys Domarkas, Klaipėdos J.Karoso muzikos mokyklos fortepijono mokytoja ekspertė Vaiva Purlytė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesoriui Vilmantas Bružas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorės - Linai Marija Songailė ir Ingrida Spalinskaitė-Kurienė bei komisijos pirmininkas Muzikinio teatro vyriausias dirigentas Tomas Ambrozaitis. Žvelgiant į komplikuotą nūdienos viešų renginių įgyvendinimo prognozę, buvo atrinkta daugiau dalyvių, nei numatyta atrankos nuostatuose – jau dabar akivaizdu, kad ir baigiamasis rezidencijos renginys bus perkeltas ir visiems prireiks daug jėgų ir kantrybės pasiekti finišo tiesiąją.

Rezidencijoje dalyvauja: Urtė Didžiulytė (smuikas, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Saulutė Domarkienė), Adrijus Alminas (trombonas, Klaipėdos S. Šimkaus konservatorija, mok. E. Miknius), Meda Siliūtė (fortepijonas, Šilutės meno mokykla), Gustas Leskauskas (klarnetas, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Antanas Milerius), Kaja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mok. Viktorija Diubenko), Izabelė Orlaitė (fortepijonas, Klaipėdos J. Karoso muzikos mokykla, mok. Loreta Vainorienė), Klėja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mok. Viktorija Diubenko), Izabelė Vasiliauskaitė (vokalas, Mažeikių V. Klovos muzikos mokykla, mok. Dalia Olberkienė), Benediktas Galvydis (fortepijonas, Klaipėdos J. Karoso muzikos mokykla, mok. Loreta Vainorienė), Benediktas Zonys (violončelė, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Vidmantas Sadauskas).

Scenos baimė – natūrali

Pirmąjį rezidentų nuotolinių susitikimų savaitgalį buvo nagrinėtos ir psichologinės temos. Psichologė Sandra Anuškevičienė jaunuosius talentus mokė kaip įveikti scenos baimę ir kitus scenos žmonių patiriamus psichologinius sunkumus. „Visos emocijos, kurias žmogus gali išgyventi, jam yra reikalingos ir naudingos, tai nuspalvina jo gyvenimą. Tik vienos emocijos, tokios kaip džiaugsmas, meilė, pasitenkinimas, žmonėms yra malonios, o kitos - baimė, liūdesys, pyktis, pavydas, kelia nemalonius išgyvenimus. Nors visi jausmai žmogui reikalingi ir naudingi, tačiau kai kurie gali „pakišti koją“. Taip gana dažnai nutinka muzikantų - atlikėjų ir kitų asmenų, kurių veikla susijusi su scena, gyvenimuose“,- sako S.Anuškevičienė.

Anot psichologės, scenos baimė arba kitaip gali būti pavadinta - viešo pasirodymo baimė, yra viena dažniausiai pasitaikančių baimės formų. Bijomasi ne pačios scenos, tačiau to, kad atlikėjas gali pasimesti, nežinoti kaip atlikti kūrinį, suklysti, nusišnekėti, viešai apsijuokti. Visa tai yra natūralu, nes atlikėjas prieš lipdamas į sceną įdeda daug pastangų ir suprantama, kad nori parodyti geriausią savo atlikimo versiją.

Scenoje pavojų nėra!

„Kalbant apie pačią baimės emociją, svarbu suprasti, kad ji žmogaus gyvenime iškyla pavojingose situacijose ir gali būti siejama su tikra arba įsivaizduojama situacija. Scenoje realaus pavojaus atlikėjui nėra, todėl susiduriama su įsivaizduojamu pavojumi. Tačiau nesvarbu pavojus tikras ar įsivaizduojamas, smegenys „paleidžia“ visą „kovok arba bėk“ sistemą. Tai reiškia, kad kūne pradeda vykti visi fiziologiniai procesai, kurie yra naudingi, kai pavojus yra tikras, tačiau labai nenaudingi, kai pavojaus nėra. Širdis ima plakti greičiau, dreba rankos, sunku sutelkti dėmesį, džiūsta burna“,- pasakoja S.Anuškevičienė. Jaunuosius muzikantus psichologė supažindinti kovos su scenos baime būdais, davė daug praktinių patarimų.

Įsiklausyti į pedagogų patarimus

Rezidencijų dalyviai klausė ir Klaipėdos jūrininkų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus kineziterapeuto, humanitarinių mokslų srities etnologijos mokslų krypties daktaro Jono Tilviko paskaitos kaip teisingai muzikuoti nekenkiant savo kūno laikysenai.

„Manau, kad nėra taisyklingos laikysenos: bet kuri laikysena, kuri tęsiasi ilgiau nei 20 minučių, tampa nebetaisyklinga. Tokia mūsų fiziologija. Vaikams akcentavau, kad būtina įdėmiai įsiklausyti į mokytojų rekomendacijas, nes grojimo technika laikysenai nepaprastai svarbi. Instrumentai turėtų būti tik individualūs, t.y. pritaikyti kiekvienam vaikui. Pavyzdžiui, fortepijonas pritaikytas konkretaus vaiko grojimui, kai vaikas sėdi reikiamu atstumu, kėdė tinkamo aukščio. Laikysenos problemos atsiranda net nesuderinus vieno iš faktorių: atlikėjo fizinių duomenų, jį supančios aplinkos ar instrumento“,- akcentavo J.Tilvikas.

Laukia bendras koncertas

Artimiausią savaitgalį rezidencijos programoje, be individualių susitikimų, vyks ir seminaras muzikos mokytojams. Pedagogė, muzikinio ugdymo procesų tyrėja, muzikos vadovėlių autorė Rūta Girdzijauskienė pedagogams pristatys ugdymo naujoves.

Baigiamasis rezidencijos renginys – koncertas „Renkuosi Klaipėdą“, tikimasi vyks gyvai, tačiau pasibaigus karantino apribojimams. Jame talentingiausi rezidencijos dalyviai atliks solo kūrinius su Muzikinio teatro simfoniniu orkestru. Dirigentas – rezidencijos meno vadovas T. Ambrozaitis.

 

KVMT inf.

Šviežiausios naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Muzikinio teatro istorinę praeitį ir ambicingą ateitį apjungs Vytauto Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros 

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Žmonės su klausos negalia Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jausis patogiai

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

Istorijos dramas išgyvenęs sietynas atgims naujame Muzikinio teatro pastate

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.