Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.05.25

„Spragtuko“ statytojams - virtualūs mokymai ir medžiagos iš užsienio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrybiniai darbuotojai jau prieš metus ėmė mokytis virtualiai, nes statydami spektaklius naudojo mūsų šalyje dar neįprastas medžiagas ir technologijas. Ne veltui apdovanojimas „Metų iššūkis“ atiteko baleto „Spragtukas“ kūrybinei komandai bei buvo įteiktas baleto meno vadovei  ir pastatymų organizatorei Jelenai Lebedevai. „Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną.

P. Čaikovskio „Spragtuko“ premjera, kurią Klaipėdoje sukūrė garsus rusų choreografas Kirilas Simonovas, 2019-ųjų pabaigoje buvo pristatyta Vilniaus ir Klaipėdos miestų arenose. K. Simonovas, dirbantis su Sankt-Peterburgo Marijos teatru, „Spragtuką“ yra statęs garsiausiuose Rusijos ir Europos teatruose. Choreografo reiklumas „Spragtuko“ pastatymui baleto trupės meistriškumo lygį kilstelėjo į naujas aukštumas. Pasak baleto kritikės S. Baranskajos, „buvo įdomu, ar atlaikys klaipėdiečiai tokios istorijos svorį, ar įgyvendins choreografo mestus iššūkius, ar pateisins žiūrovų lūkesčius”. Džiugu, kad choreografo lūkesčius pavyko pateisinti.

Unikali,  didinga ir netikėta

Rengiantis premjerai, pasitempti buvo priversti ne vien šokėjai. Šiam pastatymui sukurtos įspūdingos, arenų erdves atitinkančios dekoracijos, sukurtos net 35 įspūdingos kaukės ir daugiau nei 100 scenos kostiumų.

Maskvietės scenografės ir kostiumų dailininkės Jekaterinos Zlajos kartu su kolega Aleksandru Barmenkovu kurti „Spragtuko“ kostiumai buvo unikalūs ir atspindėjo netikėtą tradicinės pasakos interpretaciją. Pirmame veiksme Klarą ir Spragtuką supo veikėjai didelėmis galvos kaukėmis. Joms sukurti prireikė lengvų, šokėjų judesių nevaržančių medžiagų, kurių nebuvo Lietuvoje: teko gabentis jų iš užsienio.

„Norint išmokti su jomis dirbti, mūsų specialistams teko mokytis virtualiai. Dabar tai visiems įprasta, bet mes tai darėme  dar rudenį. Naujovės mus pasiekė greičiau“, – juokiasi KVMT baleto meno vadovė Jelena Lebedeva.

Teatro meistrams reikėjo dailininkės butaforės Grasielos Kriaučiūnaitės pagalbos. Visos kaukės buvo pagamintos rankomis, nenaudojant technikos, tačiau remiantis naujausiomis butaforijos gamybos technologijomis.

Dekoracijos „ skraido ir juda“ muzikos ritmu

Specialių permatomų medžiagų su architektūros printu prireikė ir kuriant didžiulę namo sienos imitaciją, jau nekalbant apie Kalėdų eglės ir Spragtuko kareivių armijos gamybą.

O kaip padaryti, kad namo siena scenoje išdygtų muzikos ritmu, kad didžiuliai 3,5 m aukščio pripučiami kareiviai stotų iš tamsos priešais žiūrovų akis? Tokių sistemų Lietuvoje dar nebūta: teko kai ką užsakyti Maskvoje, kai ką – Vakarų Europoje. Antrame „Spragtuko“ veiksme Klara pateko į 1990-ųjų epochos diskoteką, pilną ryškiaspalvių švytinčių drabužių, besisukančių šviestuvų ir kitų anuometinių linksmybių atributų. Specialiai „Spragtukui“ buvo atgabentas didžiulis 4 m skersmens veidrodinis besisukantis rutulys, tapęs „amžinosios diskotekos“ simboliu.

Siuvo Klaipėdoje ir Vilniuje

Vien KVMT siuvėjos nebūtų spėjusios parengti daugybės „Spragtuko“ kostiumų, nes tuo pačiu metu teatre buvo ruošiamasi ir Eduardo Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ premjerai. Meistrų, galinčių padėti, teko gerai paieškoti, nes, norint siūti rūbus baleto šokėjams, reikia būti ne tik siuvimo profesionalu, bet ir išmanyti baleto specifiką.

Premjeros kostiumus Vilniuje ir Klaipėdoje siuvo aštuoni siuvėjai, kuriems talkino du sukirpėjai. Taip pat pasitelkti meistrai, siuvę batus ir aksesuarus. Milžiniškam spektakliui buvo sudėtinga rasti daugybę metrų įvairiausių medžiagų, o ypač – leopardo ir tigro kailio imitacijų, kurių reikėjo ypatingiems šokėjų švarkams.

Spektaklio brėžiniams skaityti KVMT Pastatymui tarnybai teko išmokti naudotis nauja, specifine kompiuterine programa. Iššūkiu tapo ir tai, kad premjeros buvo rodomos didžiulėse arenose, kuriose nuolat vyksta renginiai. Tad scenos pasiruošimui tebūdavo kelios dienos: per tiek laiko reikėjo atvežti ir sumontuoti scenografijos dekoracijas, pakabinti, užprogramuoti ir suderinti šviesas, vaizdo projekcijas ir garso įrangą. Siekiant geriausio rezultato, daugybė neįtikėtinos galios įrangos „Spragtukui“ buvo išnuomota ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Teatro specialistams talkino šviesų dailininkas Jevgenijus Vinogradovas iš Rusijos ir vaizdo projekcijų kūrėjas Linartas Urniežis.

„Man patinka burti komandą ir kartu su ja siekti didelių tikslų. 2019 m. turėjome naujų, įdomių pastatymų. Stengiamės, kad mūsų baletas užaugtų iki mažos europietiškos trupės, turinčios savo „veidą“, o taip pat žiūrovų pripažinimą ir tarptautinę perspektyvą. ”Spragtuko“ pastatymas buvo didžiulis iššukis visam teatrui, visiems kolektyvams: baletui, orkestrui, pastatymo tarnybai, administracijai, rinkodaros tarnybai, bet mes sugebėjome per labai trumpą ir įtemptą laikotarpį įgyvendinti sunkiausią pastatymą. Mes esame puiki komanda“, – sako J. Lebedeva.

KVMT informacija

 

Šviežiausios naujienos
85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

Žmones su regos negalia po naują Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą vedžios ir moderniausios technologijos

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.