Profilis
Karina Novikova studijavo filosofiją, režisūrą ir klasikinį vokalą Vilniuje ir Klaipėdoje. 2011 m. baigė režisūros bakalauro studijas Klaipėdos universitete. 2016 m. tobulinosi Londono „National Opera Studio“, kur savo žiniomis su jaunais operos režisieriais dalijosi tokie operos režisūros autoritetai kaip Annabel Arden, Johnas Copley, Martinas Duncanas, Elijah Moshinsky’is ir Orpha Phelan. Stažavo Olandijos nacionalinėje operoje, Ciuricho operos teatre ir Berlyno komiškojoje operoje, kur asistavo tokiems tarptautinį pripažinimą pelniusiems režisieriams kaip Janas Philippas Glogeris, Andreasas Homoki ir Barrie Kosky.
K. Novikovos režisūrinis debiutas įvyko 2011 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, kur ji režisavo Henry Purcello operą „Didonė ir Enėjas“. 2012 m. ji vadovavo Lietuvos komandai (Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistams) tarptautinėse jungtinėse Pietų Baltijos regiono kūrybinėse dirbtuvėse Lenkijoje ir Švedijoje. Nuo 2020 m. dirba režisieriaus asistente Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. 2021–2022 m. vadovavo LMTA Klaipėdos fakulteto Operos studijai.
Tarp svarbiausių K. Novikovos režisuotų spektaklių galima paminėti Eugène'o Ionesco pjesės „Karalius miršta“ pastatymą Klaipėdoje (2012), Augusto Strindbergo pjesės „Freken Julija“ pastatymą Londono „Rag Factory“ (2014) bei pirmosios žinomos vokiškos operos – Karaliaučiaus kapelmeisterio Johanno Sebastiani 1663 m. sukurtos, nuo 1945 m. laikytos dingusia ir tik 2001 m. Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekoje atrastos madrigalinės operos „Pastorello Musicale“ – pastatymą Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose (2017, bendradarbiaujant su tarptautiniu senosios muzikos ansambliu „Canto Fiorito“). Tais pačiais metais ji dirbo režisieriaus Christofo Loy asistente R. Wagnerio „Tanhoizerio“ pastatyme Olandijos nacionalinėje operoje, taip pat asistavo kitiems režisieriams statant W.A. Mozarto „Don Žuaną“ Londono teatre „Opera Holland Park“ ir Giacomo Puccini „Bohemą“ su Lesterio trupe „Knighton Opera“. 2022 m. spalį su Francesco Cilea konservatorijos studentais (Reggio Calabria, Italija) pastatė Gioachino Rossini vienaveiksmį komišką farsą „Vedybų vekselis“.
2018 m. įkūrė tarptautinės rezidencijos programą „Opera Accelerator“, skirtą jauniems operos dainininkams. 2022 m. vasarą su šios programos dalyviais pastatė puikių atsiliepimų sulaukusį vienaveiksmių operų diptiką Giacomo Puccini „Džanis Skikis“ / Franzo Schrekerio „Liepsnos“, kurio premjera įvyko „Kristupo vasaros festivalyje“ dalyvaujant Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui ir diriguojant Martynui Stakioniui.
„Eglė žalčių karalienė“: žinomiausią pajūrio meilės istoriją pasakos Anna Chekmarova ir Yan Malaki
Pirmą ir vienintelį kartą Lietuvoje rodomas choreografo Martyno Rimeikio spektaklis „Akli žodžiai“
Pirmą kartą Lietuvoje – vieno žymiausių jaunųjų lenkų choreografų Roberto Bondaros „Pasiimk mane kartu“
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų