Profilis
Drabužių dizainerė, teatro, kino kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė (g. 1970) studijavo drabužių dizainą Kauno S. Žuko taikomosios dailės technikume (1985–1989), vėliau Vilniaus dailės akademijoje (1989–1993). Jos kuriama mada ir kostiumai pasižymi nonkonformizmu, paradoksalumu, avangardizmu, tačiau jie visada funkcionalūs, jiems būdinga drabužių transformacija, ryškūs antimados principai. XX a. 10 deš. dizainerė dalyvavo avangardinės mados festivaliuose Rygoje, Maskvoje, Tbilisyje, Vienoje. 2010 m. Heringsdorfe (Vokietija) pelnė „Baltic Fashion Award“ už konceptualumą ir inovatyvumą madoje.
1999 m. kartu su mados dizainerių grupe „7+“ Vilniuje įkūrė festivalį „Mados infekcija“, iki šiol yra šio didžiausio kasmetinio Lietuvos mados renginio meno vadovė, formuojanti jo konceptualią, demokratišką, tarpdisciplininę kryptį. Nuo 2008 m. rengia konkursą jauniems, pradedantiems dizaineriams „Injekcija“.
Debiutavusi teatre su režisieriaus Oskaro Koršunovo spektakliu „Labas Sonia Nauji Metai“ (LNDT, 1994) ir operos teatre su to paties režisieriaus pastatyta R. Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“ (LNOBT, 1995) yra sukūrusi kostiumus daugiau kaip 40 režisierių O. Koršunovo, Igno Jonyno, Živilės Montvilaitės, Jono Jurašo, Jono Vaitkaus, Algirdo Latėno, Gintaro Makarevičiaus, Jono Tertelio, Kirsten Delholm sukurtų spektaklių daugelyje profesionalių Vilniaus teatrų, Šiauliuose, taip pat Rusijoje, Norvegijoje, Azerbaidžiane, Baltarusijoje. Už kostiumus Jono Tertelio režisuotam spektakliui vaikams „Kaulinis senis ant geležinio kalno“ (LNDT, 2016) pelnė Auksinį scenos kryžių (su visa kūrybine grupe). Taip pat yra sukūrusi kostiumų šokio spektakliams, bendradarbiaudama su choreografėmis Anželika Cholina („Eskizai po aštuonių, LNOBT, 1996) ir Agnija Šeiko („Dykra“, 2011; „Užpustyti“, 2019; „Oneiro“, 2020).
Iš įsimintiniausių S. Straukaitės darbų muzikiniame teatre be jau minėtų LNOBT pastatymų galima paminėti kostiumus Kęstučio Antanėlio ir Arūno Navako operai „Peras Giuntas“ (rež. I. Jonynas, 1997), Broniaus Kutavičiaus operai „Lokys“ (rež. J. Jurašas, 2000), Ludwigo van Beethoveno operai „Fidelijus“ (rež. O. Koršunovas, 2013 Bergeno nacionaliniame operos teatre ir 2015 LNOBT).
2018 m. prasidėjo dizainerės bendradarbiavimas su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, kur ji sukūrė kostiumus Giedriaus Kuprevičiaus operai „Prūsai“ (rež. Gediminas Šeduikis, 2018), Mikio Theodorakio baletui „Graikas Zorba“ (chor. Lorca Massine, 2018), W. A. Mozarto operai „Don Žuanas“ (rež. J. Vaitkus, 2019) ir R. Wagnerio operai „Skrajojantis olandas“ (rež. Dalius Abaris ir G. Šeduikis, 2020). 2019 m. ji taip pat debiutavo kine, sukūrusi kostiumus I. Jonyno filmui „Nematoma“.
„Eglė žalčių karalienė“: žinomiausią pajūrio meilės istoriją pasakos Anna Chekmarova ir Yan Malaki
Pirmą ir vienintelį kartą Lietuvoje rodomas choreografo Martyno Rimeikio spektaklis „Akli žodžiai“
Pirmą kartą Lietuvoje – vieno žymiausių jaunųjų lenkų choreografų Roberto Bondaros „Pasiimk mane kartu“
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų