Teatro Vadovas
|
|||
|
|
Teatro Vadovas
|
||||||||
|
|
|
Teatro Vadovas
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Saugumo reikalavimai renginių lankytojams
Spektaklis vyks su fonograma.
S. Prokofjevo baletas „Romeo ir Džuljeta“, sukurtas pagal to paties pavadinimo Williamo Shakespeare'o tragedijos siužetą, atspindi amžinąsias žmonijos aktualijas – kovą dėl įtakos, meilę, neapykantą, pasiaukojimą, tiesos paieškas. Kadangi šiame kūrinyje personažų nėra daug, jis puikiai tinka negausiai, bet itin jaunai ir veržliai KVMT baleto trupei. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatymo meninę spektaklio koncepciją sukūrė tarptautinė statytojų komanda: baletmeisteris Kirilas Simonovas (Rusija), muzikos vadovas Robertas Šervenikas, scenografė ir kostiumų dailininkė Jekaterina Zlaja (Rusija), šviesų dailininkas Andrius Stasiulis ir vaizdo projekcijų autorius Linartas Urniežis.
Choreografas K. Simonovas, vienas ryškiausių šių laikų Rusijos choreografų, yra laikomas patyrusiu klasikinių baletų „restauratoriumi“, kruopščiai atkuriančiu scenoje garsiųjų praeities meistrų eskizus. Lietuvos publikai jis jau pažįstamas: 2005 m. LNOBT pastatė Anatolijaus Šenderovo baletą „Dezdemona", 2010 m. vėlgi LNOBT – Leo Delibes'o baletą "Kopelija", o 2019 m. gruodį Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre sukūrė šiuolaikinės choreografijos spektaklį pagal Piotro Čaikovskio baletą „Spragtukas“. K. Simonovas stato spektaklius Sankt Peterburge, Petrozavodske, Maskvoje, Saratove, Novosibirske, Londone, Tokijuje. Choreografas yra pelnęs tarptautinio konkurso „Vaganova Prix“ (1998 m.), Fiodoro Lopuchovo choreografijos konkurso (1999 m.), „Zegna Mariinsky New Talents Award“ (2002 m.) apdovanojimus.
Dirigentą R. Šerveniką S. Prokofjevo „Romeo ir Džuljetos“ muzika lydi nuo pat jo tarptautinės karjeros pradžios 1997 m., kuomet Mstislavas Rostropovičius jį pakvietė asistentu į Eviano festivalį statyti būtent šio baleto. Įvairiems orkestrams R. Šervenikas dirigavo beveik visose Europos šalyse, taip pat Japonijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Brazilijoje, Izraelyje, Rusijoje. Nuo 2000 m. R. Šervenikas – Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas. 2008–2018 m. buvo LNOBT muzikos vadovas. Dirigentas nuolat bendradarbiauja su Bavarijos valstybiniu operos teatru. Intensyvi jo kūrybinė veikla 2005 m. buvo įvertinta Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija, 2016 m. – Kultūros ministerijos aukso garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.
Baletas „Romeo ir Džuljeta“ Klaipėdoje
7 meno dienos, Nr. 30 (1395), 2021-10-01
Oleksandra Borodina, Romanas Semenenko ir Taurūnas Baužas balete „Romeo ir Džuljeta“. M. Aleksos nuotr.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupė sezoną pradėjo Sergejaus Prokofjevo baletu „Romeo ir Džuljeta“, kurio premjeriniai spektakliai vyko rugsėjo 17, 18 ir 19 d. Žvejų rūmuose. Baletą pastatė Rusijos choreografas Kirillas Simonovas, su kuriuo trupė jau yra bendradarbiavusi, – baigiantis 2019 metams pristatė jo sukurtą Piotro Čaikovskio „Spragtuko“ versiją.
Po Klaipėdos festivalio programoje parodytų vienaveiksmių spektaklių „Stabat Mater“ ir „Šventasis pavasaris“, kuriuos sukūrė rumunų kilmės Slovėnijos choreografas Edwardas Clugas ir kurie pasižymėjo asketiška ir konceptualia choreografine bei vaizdine plastika, „Romeo ir Džuljeta“ yra tikras scenografinių ir kitų vaizdinių elementų fejerverkas, kurio pašvaistėse šiek tiek nublanksta paties choreografo kūryba.
Simonovui Lietuvos šokis bus visada dėkingas už Anatolijaus Šenderovo baletą „Dezdemona“ (2005) ir originalią, kartu su ekstravagantiškuoju dailininku Michailu Šemiakinu sukurtą Léo Delibes’o „Kopeliją“ (2010), kuri Lietuvos baleto sceną paliko per anksti.
Naujausio klaipėdiečių baleto kūrėjams buvo nemažai progų pasidalinti idėjomis ir aiškinti pagrindinius savo sumanymo akcentus, tačiau, kaip neretai būna, ketinimai ir rezultatas skiriasi, o sumanyti prasminiai akcentai galutinėje spektaklio struktūroje nuskamba ne taip ryškiai, kaip tikėtasi.
Williamo Shakespeare’o siužetas šokio scenoje turi senas tradicijas, o XX a. antroje pusėje jo yra ėmęsi ne tik daugelis klasikinio baleto tradicijų tęsėjų, bet ir tokie šiuolaikinės choreografijos talentai kaip švedas Matsas Ekas ar anglas Matthew Bourne’as. Klaipėdos muzikinio teatro artistams tai jau antras susitikimas su šia tema – pirmą kartą apie Romeo ir Džuljetos meilę uostamiesčio publikai papasakojo festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ 1999 m. programoje parodytas spektaklis pagal Hectoro Berliozo simfoninę poemą „Romeo ir Julija“, kurį pastatė choreografas Jurijus Smoriginas.
Per daugiau nei dvidešimt metų Klaipėdos trupė neatpažįstamai pasikeitė. Neseniai sceninę karjerą baigė Beata Molytė, Smorigino spektaklyje atlikusi Džuljetos motinos vaidmenį, trupę papildė daug jaunų šokėjų, baigusių įvairias pasaulio baleto bei šokio mokyklas ir su įkarščiu besiimančių vis sudėtingesnių šokio kūrinių.
Simonovas su Prokofjevo „Romeo ir Džuljetos“ partitūra susitinka nebe pirmą kartą, ir būtų įdomu sužinoti jo požiūrio į šią temą raidą ir kaitą. Naujausias jo darbas Klaipėdoje – kompaktiškas dviejų dalių dvi valandas su pertrauka trunkantis kūrinys, kuriame tradicinis pasakojimas įgauna kelis originalius bruožus, bet iš esmės seka dramaturgine renesansinio siužeto linija.
Vienas iš nelauktų posūkių atsitinka vadinamojoje Balkono scenoje, į kurią susirenka visi svarbiausi baleto personažai. Šalia Romeo ir Džuljetos – ir ponai Kapulečiai, ir Auklė su Merkucijumi, kurių flirtas akivaizdus ankstesnėse scenose, ir Tebaldas, ir Paris. Nusivilkę drabužius ir likę su apatiniais, jie visi paklūsta meilės galiai ir sustoję po sušvitusiais įvairiaspalviais neoniniais užrašais įvairiomis kalbomis balsu skanduoja tai, kas tikriausiai yra jų visų meilės – sau, vienas kitam ir žiūrovams – prisipažinimas.
Dauguma spektaklio scenų išlieka tradicinėje pasakojimo grandinėje, nors kartais choreografas atvirai diskutuoja net su Prokofjevo partitūra: pirmajam veiksmui įsibėgėjus dirigentas nuleidžia batutą, orkestras nuščiūva, ir kelias akimirkas scenoje lieka dvi poros – Romeo ir Džuljeta bei ponai Kapulečiai, laisvai pasikartojančiomis judesių kombinacijomis kurdami kiekvienas savo meilės istoriją.
Antrame veiksme konspektyviai pasakojama likusi istorijos dalis: slaptos tuoktuvės, Merkucijaus ir Tebaldo žūtis, Džuljetos neviltis, vaistų dozė ir tragiškas finalas. Įdomus Merkucijaus ir Tebaldo apraudojimo kontrastas – Merkucijaus gedi Romeo ir Auklė, Tebaldo – visas Kapulečių klanas su dramatiška ponia Kapuleti priešakyje, jų gedulas pabrėžiamas ne tik plakatiškais gestais, bet ir sutartiniu klyksmu. Džuljetos užmigimą lydi nukrintančios baltos draperijos, su kuriomis kartu sukniumba ir visi scenoje esantys šokėjai.
Simonovo choreografinė kalba Lietuvoje pažįstama: ji muzikali, dinamiška, komponuojama remiantis neoklasikinio baleto principais ir paradoksaliais judesių – galvos, klubų sukinių, gimnastikos pratimus primenančių rankų mostų, bėgimo ristele ir kt. – deriniais.
Choreografo koncepcijai labai svarbus vaizdinis pradas, todėl naujausiam darbui jis vėl pasikvietė scenografę ir kostiumų dailininkę Jekateriną Zlają, su kuria jau darbavosi pramogų arenose rodytame „Spragtuke“. Vis dėlto vaizdiniai elementai dažnai užgožia choreografiją ir virsta eklektišku motyvų kratiniu, neįtikinančiu savo formų būtinybe ir nesuteikiančiu spektaklio temai papildomos įtaigos.
Spektaklio dailininkė veikiausiai yra prieš pustrečio dešimtmečio plačiai nuskambėjusio Bazo Luhrmanno filmo „Romeo + Džuljeta“ gerbėja, nes ne kartą pasitelkia šiame Leonardo DiCaprio išgarsinusiame filme naudojamus motyvus – nuo spektaklio pradžioje matomų neoninių kryžių iki filmo plakato vaizdinių: brangakmeniais apsodintos širdies su erškėčių vainiku ir Mergelės Marijos skulptūros – efektingo, bet iliustratyvaus spektaklio komponento.
Kone svarbiausiu vaizdiniu spektaklio komponentu ir tampa kryžiai neoniniais kraštais, kurie tai leidžiasi, tai kyla grupėmis ir po vieną, nepalikdami jokių vilčių Romeo ir Džuljetos laimei. Ypač perkrautas spektaklio finalas, kur šalia nuo pat antro veiksmo pradžios kabojusių trijų gremėzdiškų šviestuvų (jų blyksinčios šviesos laikui atėjus tarytum iliustruoja herojų mirtį) vėl nuleidžiami neoniniai kryžiai, todėl herojų tragedija tampa deklaratyviu šou ir netenka tų jaudinančių jausminių pustonių, kurie taip talentingai skamba Prokofjevo muzikoje ir kuriuos įsijautę perteikia baleto solistai.
Dailininkė įdėjo daug pastangų kurdama kostiumus, kurie byloja, jog veiksmas vyksta visur ir bet kada. Pirmoje dalyje drabužiai daugiausia pilki, antroje – balti. Kordebaletas, kurio judesiai unifikuoti, apvilktas kostiumais, vienas nuo kito besiskiriančiais smulkiomis silueto detalėmis. Kapulečių kostiumai stilizuoti, su renesansinėmis ir barokinėmis frezomis, Romeo pirmoje dalyje vilki juodą švarką su ant nugaros matomais sidabrinių sparnų motyvais, o antrame veiksme pasirodo su marga pižama, kurios koloritas ir piešinys šiek tiek primena DiCaprio havajietiškus marškinius populiariajame filme. Auklė apvilkta plačkelnėmis, ir šiam sprendimui taip pat stinga estetinės bei prasminės argumentacijos. Merkucijus pirmame veiksme pasirodo su šortais, iš pilkos minios jį išskiria spalvinga liemenės nugara, o antrame veiksme jo apdaras itin ekstravagantiškas: auksiniai batai, baltos trumpos kelnės, virš kurių – baltais drugeliais marginta peršviečiamo tiulio suknelė ir gelsvas švarkas. Sprendimas – lyg ir tinkantis nenustygstančio provokatoriaus paveikslui atskleisti, bet vis dėlto neskoningas ir perteklinis savo dirbtiniu išmoningumu. Džuljetos drabužiai puošnūs, gražių, baletui ypač tinkamų siluetų, pirmame veiksme derinamos mėlyna ir žalia spalvos, antrajame – smulkių raudonų gėlių ir drugelių raštai, keliantys asociacijas su Sandro Botticelli „Pavasario“ plevenančiais audiniais.
Nemažai vietos skiriama ir vaizdo projekcijoms, kurių autorius – Linartas Urniežis. Pirmame veiksme jos saikingos (skambant uvertiūrai ant uždangos vienas paskui kitą sušvinta nespalvoti artistų veidai, suasmenindami pasakojamą istoriją), o antrajame tampa gana agresyvios ir konkuruoja su choreografija. Ir vaizdinių parinkimas stokoja logikos – sunku suvokti, kodėl slaptos jungtuvės vyksta Michelangelo „Paskutinio teismo“ fone, nors tarytum aišku, kodėl iš pradžių nespalvotas vaizdas Romeo ir Džuljetai susituokus sušvinta ryškiomis manieristinėmis spalvomis. Merkucijaus ir Tebaldo žūtį lydi nerimastingas pilkšvas lapų mirgėjimas, svarbiausiomis akimirkomis nusidažantis raudonai, skęstančių ir burbulus leidžiančių protagonistų milžiniški veidai visiškai užgožia smulkias šokėjų figūrėles, o tikros Džuljetos nerimastinga kelionė į vienuolyną gauti išganingųjų migdomųjų beveik neturi galimybių laimėti prieš sulėtintą šios scenos kino versiją.
Klaipėdos baleto trupė šiandien stipri ir pasirengusi nemažiems kūrybiniams iššūkiams, artistai puikiai susidorojo su choreografinėmis užduotimis, šoko darniai, per visą spektaklį kūrė tolygų, įtraukiantį energijos lauką. Pagrindinius vaidmenis atliekantys šokėjai veikiausiai stengėsi paisyti choreografo nurodymų ir kurti tokius charakterius, kurie, jo manymu, turėjo suteikti naujų bruožų daugybę kartų teatro scenoje ir kino ekrane įkūnytiems veikėjams, nors jų traktuotėje liko nemažai ir tipinių savybių: Kapulečių (Olga Konošenko ir Mantas Černeckas) valdingumas, Merkucijaus (Mykhailo Mordasovas) šmaikštumas, Tebaldo (Arshakas Gyozalyanas) arogancija, Auklės (Daria Verovka) meilė Džuljetai ir komiški, kartais groteskiški elgsenos niuansai. Pagrindiniai herojai Džuljeta (Oleksandra Borodina) ir Romeo (Romanas Semenenko) – patrauklūs jaunatvišku maksimalizmu, netausoja fizinių jėgų ir jausmų, yra techniškai pajėgūs juos perteikti tiek plastiniu, tiek artistiniu požiūriu, todėl įtikina savo personažų autentiškumu.
Spektaklio muzikos vadovas ir dirigentas Robertas Šervenikas, turėjęs daug progų susitikti su šio baleto partitūra, drauge su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru įtaigiai perteikė jausminius muzikos kontrastus ir padėjo artistams kurti savo personažus, o žiūrovams – patikėti po kryžiais sukniubusios meilės nemirtingumu.
vilniausgalerija.lt, 2021-09-23
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, nors dar neturi savo patalpų (šiuo metu teatras rekonstruojamas ir dalis naujai statoma), tačiau siekia teatro vardą pateisinti išskirtiniu profesionalumu. „Žvejų rūmuose“, kurie yra nejaukioje Klaipėdos vietoje, toli nuo centro, monotoniškų, daugiausia sovietmečiu statytų pastatų „upėje“, šį savaitgalį įvyko klasikinio šokio spektaklio premjera – Sergejaus Prokofjevo „Romeo ir Džuljeta“, kurios autorius – Lietuvoje neblogai pažįstamas rusų choreografas Kirillas Simonovas (2005 pastatė Anatolijaus Šenderovo baletą „Dezdemona“, 2010 – Leo Delibes baletą „Kopelija“ – abu LNOBT, o 2019 – Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre sukūrė šiuolaikinės choreografijos spektaklį pagal Piotro Čaikovskio baletą „Spragtukas“.)
Didžiulę vertę šiam naujam spektakliui suteikė dirigentas Robertas Šervenikas, kuris visą rusišką Prokofjevo „anturažą“ ne tik suvaldė, bet ir leido naujai išgirsti kai kuriuos leitmotyvus. Prokofjevą galima lyginti su daugeliu rusų prozos autorių, dramaturgų, kurie, pasinaudodami garsių pasaulio klasikų kūriniais, rašo savo kūrinius, o jų įvairios sceninės interpretacijos kartais tampa net garsesnės už jų ištakas. Tokių pavyzdžių apstu. Šiame kontekste nesinori jų vardinti, tik tenka pastebėti paties Prokofjevo surusintą Williamo Shakespeare’o 1595 metais parašytą tragediją „Romeo ir Džuljeta“. Joje aštrios, stiprios, dažniausiai fortissimo atliekamos muzikinės temos, įvairiausių garsų gausa, dramaturginio audinio raiška kartais net užgožia ypatingai jautrias, grožiu spinduliuojančias vietas.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Robertas Šervenikas, Prokofjevo specialistas, ir šį kartą jo „sutramdyti“ neketino, leisdamas šiam autoriui tiesiog skleistis scenoje, drąsiai diriguodamas, skatino muzikantus surasti orkestrui įmanomą dermę, tarpusavio susiklausymą. „Žvejų rūmuose“, kur orkestras sėdi aukštai, muzikantų galvos kyšo virš scenos, o garsas tiesiogiai smenga į žiūrovus, itin sunku suvaldyti tokį aštrų kūrinį, nes kiekviena per garsiai sugrota nata visą partitūrą gali paversti brutalia. Dirigentas sėkmingai išlygino, „užretušavo“ visus perėjimus, neleisdamas pavieniams instrumentams dominuoti, kokie jie svarbūs bebūtų. Kad Prokofjevas skambėtų nedidaktiškai, būtina tiksliai valdoma dirigento batuta.
Klaipėdos muzikinis teatras papuolė į sudėtingą situaciją. Rodos, Čiurlionio menų mokykla ruošia baleto atristus, bet jų kaip trūksta, taip trūksta, tad didžiąją trupės dalį sudaro baleto artistai iš Ukrainos. Akivaizdu, kad teatras siekia išlaikyti profesionalų repertuarą, ugdyti, auginti, prusinti žiūrovą. Teatras pamažu ruošiasi savo tikrų patalpų atidarymui, todėl tvirto repertuaro suformavimas išlieka pagrindine užduotimi.
Lietuviškas dosnumas – visur kur. Visi Lietuvos teatrai, kviesdami pagrindinius spektaklių statytojus, leidžia jiems atsivežti visus bendrakūrėjus. Kai kuriais atvejais jie būna išskirtiniai menininkai, be kurių neįmanomas vienas ar kitas spektaklis, bet būna ir taip, kad statytojai tiesiog pasikviečia sau patogius, įprastus bendrakūrėjus. Mes tapome panašūs į kokius nors vokiečius, kurių didžiąją kultūros dalį šiandien sudaro kitataučiai. Tokia invazija ne visada pagrįsta. O šiame kontekste „Romeo ir Džuljeta“ suteikė ne vien džiaugsmo, bet skatino mąstyti apie daugelį Lietuvos teatrų repertuarą.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Klaipėdiečių premjera daugiausia abejonių sukėlė būtent dėl vizualinės pusės. Stilistiškai tai nefunkcionali, iliustratyvi scenografija, perdėm apibendrinantys, unifikuoti kostiumai. Scenografė ir kostiumų dailininkė Jekaterina Zlaja perkrautomis vizualinėmis „asociacijomis“ tiesiog iliustravo atskiras spektaklio scenas. Vaizdo projekcijų pagalba ant galinės uždangos rodomi išdidinti dokumentiniai šokėjų veidai, vėliau – Michelangelo „Paskutinio teismo“ fragmentai, o mirties scenoje nuo centre stovinčios didelės butaforinės Madonos projekcijų pagalba „nuplėšiamas“ gyvybės luobas – lyg tinkas nuslenka žemyn… Regime tiesiog statišką paminklą. Kas ką reiškia ar galėtų reikšti, galima daug prisigalvoti, bet esmė, kad visa tai nefunkcionuoja, tiesiogiai nekoreliuoja su veiksmu.
Spektaklio introdukcija – vienuolika neonine balta šviesa apibrėžtų juodų kryžių kompozicija. (Juos imi skaičiuoti, nes bandai įžvelgti daugiau.) Kryžiai „atkeliavę“ iš jau matytų kūrinių. Ši neveiksminga kryžių iliustracija viso spektaklio metu reikia nereikia nuolat leidžiasi žemyn, tik kartais jų mažiau, o kartais – vienas. Pakeliui nusileidžia ir baltų, butaforinių didžiulių gėlių žiedai, antrame veiksme – ir dideli šviestuvai, stilistiškai primenantys pačių „Žvejų rūmų“ eksterjerą ir interjerą, t. y. sovietmetį.
Eklektiškiausia ir iliustratyviausia – didžiulė, „brangakmeniais“ žybsinti širdis. Ji nuleidžiama dar spektaklio pradžioje. Apie baltas draperijas antrame veiksme ir apskritai apie nebylios baltos spalvos dominaciją nesinori kalbėti, nes ji tiesiog primena seno teatro stilistiką. O to negalima nutylėti, nes choreografas Kirillas Simonovas, mokėdamas įveiksminti ir būtent šokiu, o ne imitacija perteikti temą, jausmus, palūžo pasitelkęs tokią vaizdinę beskonybę.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Scenoje – visa ko perteklius, o kad scena „nerėktų“, kūrėjai nusprendė viską prislopinti, apšviesdami tik bendras scenas. Scenoje – lyg rudeniškas rūkas. Tad žiūrovai nematė šokėjų veidų, jų išraiškų, jausmų, kai tuo tarpu kūrinys – ne kokia nors abstrakcija. Jame veikia konkretūs ir labai ryškūs, saviti herojai.
Baleto trupė netolygi. Įdomu tai, kad Džuljetos tėvus šoko lietuvių pora – Mantas Černeckas ir Olga Konošenko. Jie išlaikė pakankamai greitą spektaklio tempą, o tuo pačiu atrodė kaip tikri romantikai. Tuo tarpu Oleksandros Borodinos Džuljeta ir Romano Semenenko Romeo savo žvitriais judesiais personažus unifikavo, tarytum siekdami juos suniveliuoti, apibendrinti, sušiuolaikinti, tarytum sakydami: „Aš esu tu“.
Personažų niveliacija – akivaizdus kūrėjų susitarimas. O tai lengviausia pasiekti unifikuojant jų kostiumus. Jeigu pradžioje šoka pilkšvai melsva masė, tai antrame veiksme – balta. Išskirtinių charakteristikų nėra. Jeigu vieno violetinės kelnės, tai kito – kojinės. Žiūrovas tik per choreografinius judesius turi atsirinkti, kas yra kas.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Sergej Prokofjev „Romeo ir Džuljeta“. Choreografas – Kirill Simonov. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras | Martyno Aleksos nuotr.
Klaipėdos muzikinis teatras ištiesia ranką visiems jį gerbiantiems, tad nemalonu, kad patys kūrėjai jaučiasi lyg atvažiavę į provincijos teatrą. Jeigu šiuo metu teatras spektaklius rodo Klaipėdos glūdumoje, toli nuo miesto centro, tai nereiškia, kad žmonės nutolę nuo kultūros. Klaipėdiečiai teatrą myli, jį lanko, labai įdėmiai žiūri, supranta. Klaipėdoje – ne vienas profesionalus teatras, tad visada malonu į šį miestą atvažiuoti, tapti vienu iš žiūrovų. Svarbu, kad būtų abipusė pagarba, ne tik teatro – kūrėjams, bet kūrėjų – teatrui.
Choreografas
Kirill SimonovScenografė ir kostiumų dailininkė
Jekaterina ZlajaŠviesų dailininkas
Andrius StasiulisVaizdo projekcijų dailininkas
Linartas UrniežisGarso ir vaizdo režisierius
Jonas Raudonius2021-09-17
Žvejų rūmų Didžioji salė, Klaipėda
10.00 €, 15.00 €, 20.00 €
RĖMĖJAI
NAUJIENLAIŠKIO
PRENUMERATA
NORIU UŽSAKYTI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.
Sužinoti daugiausutinku
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas
Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo
Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.
Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose
Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.
Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.
Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.
Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.
Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai: