Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2022.09.02

Į muzikinio teatro repertuaro kūrimą sėkmingai įsilieja ir tolimų užsienio šalių menininkai

 

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) savo repertuaras patrauklus ne tik publikai, bet ir menininkams iš viso pasaulio, kurie aktyviai dalyvauja perklausose bei tampa šio kolektyvo nariais, atsinešančiais savo žinias, patirtį ir kultūrą į Klaipėdą.

Muzikiniame teatre dirba net 37 menininkai, kurių gimtoji kalba nėra lietuvių, tačiau jie aktyviai integruojasi ne tik į tarptautinį kolektyvą, bet ir miesto bendruomenę, atranda naują kultūrą bei geranoriškai dalijasi sava. Baleto trupėje šoka penkiolika ukrainiečių, viena amerikietė, o baleto repetitorius neseniai atvyko iš Lenkijos. Orkestre groja penkiolika užsieniečių, kurių gimtinė Ukraina, Baltarusija, yra nuolat važinėjančių iš Liepojos (Latvija). Tarp choristų turime atvykusių iš Lenkijos, Čilės, Irano, Ukrainos.

 

Amerikietė dėkinga paslaugiems kolegoms

Metus KVMT baleto trupėje šokanti amerikietė Kirstin Zahradnick pasakoja, kad didžiausias skirtumas tarp jos gimtosios šalies ir Lietuvos – dėmesys menui ir kultūrai: „Jungtinėse Valstijose yra nemažai šokio trupių, daugelis jų negauna vyriausybės finansavimo ir turi pačios išgyventi, rasti rėmėjus. Europoje žmonės labiau remia meną ir kultūrą, nei tai daroma Jungtinėse Valstijose. Dėl paklausos stokos Amerikoje negalime surengti tiek daug pasirodymų, kaip Lietuvoje, nes amerikiečiai dažniausiai laisvalaikį leidžia žiūrėdami sporto varžybas ar tiesiog poilsiaudami lauke, o ne žiūrėdami šokio ar operos spektaklius. Ko išmokau atvykusi? Kaip dirbti kartu su iš įvairių šalių atvykusiais žmonėmis, kaip komunikuoti, kai skiria kalbos barjeras. JAV dauguma žmonių kalba angliškai, o čia ne. Tad žmonėms, kurių gimtoji kalba anglų, būtent tai ir yra sunkiausia. Aš labai dėkinga už galimybę pažinti tiek daug naujų dalykų bei dėkoju kolegoms, kurie paslaugiai vertėjauja, kai mato, jog man sunku. Be jų gerumo nebūčiau išgyvenusi!“

Baleto artistė K. Zahradnick sako, kad jos giminės šaknys siekia Lietuvą ir Ukrainą. „Atvykdama į KVMT labai jaudinausi, nes mano giminės protėviai kilę iš Lietuvos ir Ukrainos, iš kurios kilę daug baleto trupės narių. Taigi nuo tada, kai atvykau į Klaipėdą, daug sužinojau apie kultūrą, kurioje gyvenčiau, jei mano šeima prieš kelias kartas nebūtų persikėlusi į JAV. Važiuodama atostogų namo savo šeimai visada vežu lauktuvių lietuvišką šakotį ir ukrainietiškus „prianikus“ (sausainius)... Ko manęs, kaip amerikietės, žmonės dažniausiai klausia? Amerikietiška kultūra pasaulyje plačiai žinoma dėl mūsų filmų ir muzikos, todėl dažniausiai tiesiog patvirtinu arba neigiu, ar amerikietiškuose filmuose viskas yra tiesa ar melas. Juokingiausias dalykas, kurį išgirdau iš savo vaikino: „Tu valaisi dantis kaip amerikietė! Nežinojau, kad amerikiečiai dantis valosi kažkaip kitaip. Bet greičiausiai aš valausi juos taip, kaip rodoma filmuose (juokiasi)“.

Klasikinio baleto mokyklos įkūrėja, savininkė bei meno vadovė Elizabeth Shipiatsky iš Denverio (JAV) į Klaipėdą pernai rugpjūtį atsivežė penkias savo auklėtines, tačiau sėkmė dirbti KVMT baleto trupėje nusišypsojo tik trims, vėliau liko tik K. Zahradnick. „Man pasisekė įveikti atranką ir tapti KVMT baleto trupės nare. 2020 m. turėjau važiuoti dirbti į Australiją, bet dėl pandemijos ribojimų negalėjau vykti. Laimei dirbu Klaipėdoje. Dirbti skirtingose šalyse, daug keliauti – mano sena svajonė. Aš laiminga, nes iš Lietuvos galiu daug keliauti po Europą ir pažinti jos kultūrinį paveldą“, – džiaugiasi K. Zahradnick.

 

Iranietis dainuoja ir kuria Klaipėdoje

Muzikinio teatro choro artistas Farshadas Abbasabadi mūsų kolektyvo nariu tapo pandemijos metu įveikęs ne vieną virtualios perklausos etapą. Operą sukūręs bei persų nacionaliniu pučiamuoju instrumentu ney grojantis iranietis džiaugiasi gyvenimu Klaipėdoje bei užsidegęs mokosi lietuvių kalbos, nes norėtų kurti muziką pagal lietuvišką poeziją. Jam labai svarbūs kultūriniai mainai, tad užsienietis su malonumu dalyvavo teatro koncerte „Tautų muzika“, kur atliko improvizacijas iraniečių dainų temomis grodamas ney.

„Aš norėčiau Klaipėdoje likti ilgam, ypač dabar, kai čia radau gerų draugų ir supratau, kokie mane supantys žmonės geranoriški. Noriu dainuoti ir surengti kelis pasirodymus su kolegomis iš teatro ir choro. Ruošiu medžiagą naujiems kūriniams. Tikiuosi, kad gal Klaipėdoje bus atlikta kažkas iš mano sukurtų kūrinių, kaip pavyzdžiui kūrinys orkestrui ir chorui pavadintas „Pandemijos panika“ („Pandemic Panic“), kuris išverstas į įvairias kalbas, tarp jų ir lietuvių. Apie ilgalaikius planus sudėtinga kalbėti: norėčiau turėti daugiau kompetencijų ir tapti kuo geresniu solistu baritonu. Tačiau ir pats nežinau, ką sugalvosiu veikti ateityje. Kartais aš tiesiog mėgstu improvizuoti, o ne planuoti“, – sako KVMT choro narys F. Abbasabadi.

 

Venesualietės svajonė dainuoti chore

Teatro chore dainuojanti Indra Sofia Maria Nielsen turi Vokietijos ir Venesuelos pilietybes. Į Lietuvą ji persikėlė iš Čilės, o choro artisto profesiją vadina idealia, nors ir keliančia nemažai iššūkių. Didžiausia I. Nielsen svajonė – propaguoti Lotynų Amerikos, o ypač Venesuelos, muziką Lietuvoje, o lietuvišką muziką pristatyti savo gimtojoje šalyje. „Būtų nuostabus dviejų kultūrų kūrybos apsikeitimas“, – sako ji. Tam puikiai pasitarnavo KVMT surengtas koncertas „Tautų muzika“, kuriame ji pristatė savo gimtinės muziką.

„Dirbant Čilėje mano muzikinė veikla buvo kone visiškai sustojusi, nes per trejus metus pavyko dalyvauti tik viename muzikiniame pastatyme. Žinojau, jog turiu kažką daryti, judėti priekį, jei noriu dainuoti. O noras dainuoti – visada man buvo svarbus. Internete radau skelbimą apie darbo galimybę KVMT ir nusprendžiau dalyvauti perklausoje. Man pavyko ir aš atvykau dirbti į Klaipėdą. Džiaugiuosi, jog mano darbo pradžia tapo didingas R. Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ pastatymas. Per pirmus tris darbo mėnesius suspėjau padainuoti ar pasiruošti net trims spektakliams – operai „Skrajojantis olandas“, operetei „Orfėjas pragare“ ir  komiškos operos „Pulko duktė“ premjerai. Ne visiems chorams pasitaiko tokia laimė scenoje ne tik dainuoti, bet ir vaidinti, šokti. Esu tikra, kad mano buvusiems kolegoms, mokslo draugams taip pat patiktų dainuoti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Niekam ne paslaptis, kad Venesuela šiuo metu susiduria su politine, socialine ir ekonomine krize. Taigi, visus raginu: dalyvaukite perklausose ir jums būtinai pasiseks!“ – sako choro artistė.

 

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2022-10-09

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.