Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2022.09.07

Muzikinis teatras ir istorinio laivų statytojo Paulio Lindenau anūkas planuoja bendrus projektus

 

Žinomo laivų statytojo Paulio Lindenau istorinis elingas kasmet tampa jūrą ir meną sujungiančia scena išskirtiniams Klaipėdos festivalio pastatymams. Į šį „uostą“ jau trejus metus atplaukdavo Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ laivas, o 2023 metais žiūrovus nustebins nauja Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) premjera. P. Lindenau anūkas Konrad Chr. Göke, režisierius, rašytojas bei prodiuseris, į netikėčiausias vietas perkeliantis filmus ar net operas, planuoja kitais metais aplankyti Klaipėdos festivalį bei ištyrinėjęs jo šeimai svarbios vietos išskirtinumą į lietuvišką pajūrį grįžti kaip KVMT kūrėjų kolega.

 

Pasidalinkite prisiminimais apie Klaipėdą. Ar dažnai čia teko lankytis?

2019 m. su šeima lankiausi Nidoje, bet Klaipėdą gerai pažįstu iš savo senelio, iš mamos, kuri buvo kanojininkė, pasakojimų.

Grįždamas į Klaipėdą visada jaučiuosi, lyg važiuočiau namo. Europoje gyventi nuostabu, bet vykdamas į Klaipėdą, Lietuvą, visada pagalvoju, kaip gerai, kad ši šalis laisva, kad laisvos visos Pabaltijo šalys, kurias buvo okupavusi Rusija. Tas jausmas, jog laisvė būtina, ypač aktualus dabar, kai žinome, kas vyksta Ukrainoje. Neseniai man teko organizuoti Ukrainos jaunuolių orkestro koncertus Vokietijoje. Net prieš atskrisdamas į Lietuvą porai dienų rengiau šio kolektyvo koncertą, į kurį susirinko apie 2000 susidomėjusių žmonių. Sudėtinga nusakyti, koks jausmas, kai scenoje matai jaunuolius nuo 13 iki 18 metų, kurių broliai, tėvai šiuo metu kariauja Ukrainoje, kurių artimieji likę karo alinamoje šalyje. Tu matai jų akis, klausaisi tų nesibaigiančių baisių istorijų ir taip gaila... Man daugiau nei 70 metų ir aš niekada nebūčiau patikėjęs, kad man dar teks išgirsti ir pajausti, kad Europoje vėl karas. Ir Lietuva, ir kitos Europos šalys taip arti agresyvios Rusijos, kad man neramu. Mes turime kuo greičiau ją sustabdyti, nes tai kelia pavojų visam pasauliui, o ypač – kaimyninėms šalims. Su minėtu Ukrainos jaunuolių orkestru aš dirbu trejus metus, ne kartą lankiausi Ukrainoje, mačiau publikuojamas nuotraukas iš 2014 metų Krymo ir Donbaso įvykių. Gaila, kad mes visi į tai nepažiūrėjome pakankamai rimtai ar net ignoravome. Karas Ukrainoje, prasidėjęs vasarį, pažadino visą pasaulį. Mes pernelyg naiviai tikėjome, kad žmogus iš Rusijos – mūsų draugas, o jis, pasirodo, nori atstatyti Rusijos imperiją. Putinas, kaip ir Hitleris, yra kriminalinis nusikaltėlis, kurį būtina teisti Hagos teisme.

 

Ar ši istorija artima Jūsų šeimos išgyvenimams?

Paulis Lindenau buvo žmogus, kuris turėjo svajonę ir ją įgyvendino. Jam nesutrukdė tai, kad jis buvo paprasto darbininko vaikas. Kodėl jis norėjo sukurti būtent laivų statyklą, aš nežinau, bet tai buvo jo svajonė, kurios jis atkakliai siekė. Mūsų visuomenei būtini žmonės, turintys svajonių ir pasiruošę jas paversti realybe. Aš dažnai apie tai primenu savo vaikams, kad jie turi įgyvendinti savo gyvenimo svajones, deginančias jiems krūtinę bei kaitinančias vaizduotę. Jei kada nepavyksta – nieko tokio. Juk tai svajonės. Tačiau didžiausia klaida net nepabandyti! Ne veltui amerikiečiai sako, kad viena iš žmogaus teisių – būti laimingam. Ir niekas jam šiame kelyje negali sutrukdyti: nei tautybė, nei religija, nei odos spalva.

Man gera, kad būtent Klaipėdoje, ant jūros kranto, mano senelis Paulis Lindenau pamatė vietą, kur gali įgyvendinti savo svajonę – statyti laivus. Ir čia užgimė daug gražių dalykų. 1919 m. mano senelis supirko įmones Pietiniame rage ir įkūrė Klaipėdos laivų statyklą. 1922–1944 m. joje pastatyta daugiau kaip 80 įvairaus tipo laivų, plaukiojančiųjų dokų ir uosto kranų. Beje, šioje statykloje buvo surenkami autobusai ir lėktuvai. 1939 m. pastatytas didžiausias keleivinis laivas „Helgoland“, galėjęs plukdyti 2000 keleivių. Laivas plaukė varomas elektros turbinų, plukdė poilsiautojus iš Hamburgo į Helgolando salą. P. Lindenau  savo gamyklą, turėjusią du dokus ir du vilkikus, į Vokietiją perkraustė 1944 metais, bėgdamas nuo karo bei kartu veždamasis kelis tūkstančius išsigandusių darbuotojų su šeimomis. Į dokus buvo sukrauta ir visa brangiausia laivų statyklos technika. Mažasis dokas iš pradžių nuplukdytas į Pilau, vėliau buvo velkamas į Vokietiją, bet buvo nuskandintas lėktuvų numestų bombų. Didysis dokas, kuris vis dar stovi Vokietijoje, buvo nuplukdytas iš pradžių į Gdynę (Lenkija), o paskui į Kylį, kur po karo pradėjo dirbti P. Lindenau statykla. Pirmas laivas Kylyje pastatytas 1952 m., o Paul Lindenau vardu pavadinta laivų statykla ir toliau tęsia čia savo veiklą. Mes ją valdėme iki 2012 metų, o vėliau pardavėme investicinei grupei. Pavadinimas nebuvo pakeistas ir gamykla tęsia veiklą. Beje, vokiškosios P. Lindenau statyklos atributikoje ir dabar išvysite klaipėdietiškos laivų statybos tradicijos bei Mėmelio simboliką. Statyklos ženklas yra beveik toks pat kaip Klaipėdos miesto herbas, tik jame kitoks laivelis.

 

Koks buvo jūsų senelis?

Mano senelis buvo didis vyras – stambus, geraširdis, garsiai kalbantis. Juokaudamas jis vis sakydavo, kad mažai sveria. Jis juokaudavo, kad svarbiausia prieš veidrodį atsistoti šonu ir jokių apvalumų nepastebėsi.

Ir atvykęs į Klaipėdą aš jaučiu šios vietos ypatingumą. Juk būtent čia prieš šimtmetį gyveno ir kūrė mano senelis. Apie šį kraštą jis mums, anūkams, pasakodavo nuolat, kaip ir mano mama. Kokia nuostabi šalis ta Lietuva. O aš nuo mažens atsimenu ankstyvus rytus, kai su seneliu nueidavau į laivų statyklą Kylyje, ir jūros-metalo kvapą, kurį jaučiu ir būdamas senajame elinge Klaipėdoje.

Aš esu meno žmogus – operų režisierius, tačiau dirbdamas suprantu ir savo senelį. Juk nesvarbu, ar statai laivą, ar kuri operos spektaklį, privalai surinkti tinkamą komandą, mokėti su ja sutarti. Šios savybės vienodai svarbios tiek laivų, tiek operų statytojui. Kai statai Giuseppe Verdi ar Giacomo Puccini kūrinį, tu turi vadovautis ne tik taisyklėmis, o (svarbiausia!) pajautimu, kaip viską sujungti į visumą. Komanda, o kartais net gebėjimas sau prisipažinti, kad buvai neteisus, – svarbiausia. Gaila, kad negalėjau atvykti į Klaipėdos festivalį ir gyvai išvysti Richardo Wagnerio operą „Skrajojantis olandas“, rodytą elinge, bet su malonumu pažiūrėjau įrašą. Koks nuostabus orkestras, solistai, dirigentas Modestas Pitrėnas! Kokie talengi šio miesto žmonės ir kviestiniai kūrėjai. Jūs turite labai didžiuotis tokiu pastatymu.

 

Gal bus ir bendrų projektų?

Aš jau turiu idėjų, ką gražaus galėtume sukurti kartu su muzikiniu teatru P. Lindenau senajame elinge 2027 m., neskaitant to, kad labai noriu kitais metais atvažiuoti į Klaipėdos festivalį bei pakviesti kartu atvykti mano kolegas. Ir tikiuosi, kad šis susitikimas bus kūrybiškai vaisingas bei grįš į Klaipėdą naujais kultūriniais projektais. Svarbiausia, kad mūsų sumanymams pavyktų rasti finansinį palaikymą. Ir nenustoju džiaugtis, kokia didelė laimė būti laisviems: laisvė galvoti, laisvė planuoti kultūros projektus. Nepamirškime to! Vertinkime!

 

Gal galima daugiau išgirsti apie Jus?

Aš myliu žmones, ypač turinčius idėjų. Per savo gyvenimą išbandžiau daug ką: studijavau vokiečių kalbą ir dirbau mokytoju, bandžiau save kaip aktorius, buvau žurnalistu ir viešųjų ryšių specialistu, studijavau politiką ir neseniai tapau miesto tarybos nariu. Dirbau režisieriaus padėjėju ir iš pradžių tik galėjau jam paduoti vandens (juokiasi). Pradžia būna sunki, bet jei tu atkakliai sieki svajonės – tau pavyksta. Dabar aš operos režisierius, rašytojas. Žinote, ką svarbiausio aš turiu sukurti dirbdamas su komanda? Taiką. Šis žinojimas labai svarbus. Reikia būti ir geru organizatoriumi, o svarbiausia – dideliu optimistu ir aplinkiniams suteikti gerus jausmus. Kai dirbu su muzikantais ar solistais, mane labiausiai erzina, jei šie žmonės nemėgsta muzikos ar nevertina to, ką daro. Tai neįmanoma. Aš nenoriu su tokiais bendradarbiauti. Kam? Jie negali įsijausti į muziką ir sukurti gerą kūrinį. Tu turi jausti tai, ką darai, nes tik tada paliesi žiūrovų širdis. Geriausi kūriniai gimsta, kai visos komandos širdys plaka vienu jausmu, muzikos pajautimu.

Kai manęs klausia, kas man gyvenimo prasmė, aš kaip žmogus, išbandęs įvairias profesijas, galiu tvirtai atsakyti, kad pinigai nėra svarbiausi. Svarbiausia – būti laisvam ir daryti tai, kas tau patinka. Ir, žinoma, kovoti už savo tiesas, padėti žmonėms. Man svarbu paliesti žmonių širdis istorijomis, kurias scenoje pasakoja mano pristatomų siužetų herojai! Man jau daug metų, esu laimingai vedęs daugiau nei 40 metų, o žmona mane ragina apsiraminti. Aš jai žadu, kad taip ir bus (juokiasi)...

 

Kalbino Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Miuziklas „Čikaga“ sieks sužavėti publiką bet kokia kaina

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Kviečiame kartu atverti advento kalendoriaus lapelius ir laimėti prizus!

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Solistė Beata Ignatavičiūtė atsakingai ruošiasi susitikimui su „Čikagos“ publika

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

Miuziklo „Čikaga“ herojės nepripažįsta žodžių „vėliau“ ar „palauk“!

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-09-25

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2020-10-10

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2021-04-09

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2022-10-09

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokio spektaklis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.