Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.08.31

Asta Krikščiūnaitė: „Apie meilę  geriausiai išmano prancūzai“

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras naują sezoną rugsėjo 2 d. 18.30 val. pradės koncertu „Poema apie meilę ir jūrą“ Klaipėdos koncertų salėje, kuriame dainuos sopranas Asta Krikščiūnaitė. Ta proga kalbiname žinomą solistę bei vokalo pedagogę, kurios karjera  prasidėjo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre.

 

Jūsų sceninė karjera 1987 m. prasidėjo Klaipėdoje. Čia 1989 m. už Monikos vaidmenį Gian Carlo Menotti vienaveiksmėje operoje „Mediumas“ jums buvo įteikta Lietuvos teatro sąjungos premija. 1997 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre Giedriaus Kuprevičiaus operoje „Prūsai“ atlikote specialiai jums parašytą Kristinos vaidmenį. Su kokiomis mintimis atvykstate dainuoti į KVMT sezono pradžios koncertą?

Labai malonu, kad esu pakviesta dainuoti Klaipėdos scenoje - visada yra jaudulio, kai grįžti ten, kur ilgai nebuvai.

Dainuojant teatre, daug kas priklauso nuo režisieriaus, dirigento, nuo statytojų sumanymų ir nuo to, kaip tau pačiam tinka patikėta partija. Kaip su su ja „susilieji“, susitapatini su savo personažu. Monikos vaidmenį G. C. Menotti „Mediume“ man patikėjo šviesios atminties tuometinis Muzikinio teatro vadovas, režisierius Gintas Žilys. Džiaugiuosi, kad jis manimi, tada dar jauna soliste, patikėjo, davė vaidmenį, o man beliko pateisinti tą pasitikėjimą... 

G. Žilys buvo režisierius, kuris gerai žinojo, ko nori iš atlikėjo, jis dirbo ne tik įdomiai, turiningai, bet ir labai organizuotai. Ir rezultatai būdavo labai geri - Monikos partija tapo pirmuoju mano scenos krikštu. 

1997 m. Giedriaus Kuprevičiaus operoje „Prūsai“ atlikau specialiai man parašytą Kristinos partiją. Esu dėkinga kompozitoriui. Beje, buvo labai įdomu klausytis šios operos naujo pastatymo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, nes Kristinos partiją dainavo mano buvusi studentė Viktorija Miškūnaitė.

Ir kaip jai sekėsi?

Puikiai. Pateisino ir viršijo lūkesčius.

Su Klaipėdos teatru sieja Jus ir kiti darbai - praėjusiais metais patirtimi dalinotės su jaunimo vasaros rezidencijos solistais. Ar pajūrio jaunimas žingeidus?

Taip, praėjusią vasarą dirbau su Muzikinio teatro jaunimu vasaros rezidencijoje kaip vokalo konsultantė. 

Kad pajūris turi scenos talentų dar kartą įsitikinau dirbdama su vasaros rezidencijos dalyviais, tarp kurių buvo ir jaunų Muzikinio teatro solistų. Jie žingeidūs, paslankūs, nori siekti kuo geresnių rezultatų. Man buvo labai malonu. 

Esate Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Dainavimo katedros vedėja. Dėstote meistriškumo kursuose tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje. Esate Virgilijaus Noreikos tarptautinio dainininkų konkurso žiuri komisijos pirmininkė. Kokią matote klasikinio dainavimo meno ateitį? 

Nieko nenustebinsiu pasakydama, kad Lietuva yra gerų dainininkų šalis. Mes jų turime daug ir mūsų dainavimo mokyklos labai geros. O pasaulis atviras, pasiruošęs priimti mūsų jaunuosius talentus. Matome, kiek daug talentingų lietuvaičių dainuoja garsiose pasaulio scenose, ir labai tuo džiaugiamės. Asmik Grigorian, Almanto Švilpos, Justinos Gringytės sėkmė ir pavyzdys įkvepia kitus jaunuolius dainuoti bei studijuoti LMTA, kur Dainavimo katedra studentų skaičiumi yra viena iš didžiausių. 

Beje, iš pajūrio pas mus kiekvienais metais studijuoti veržiasi daug talentingų žmonių, ypač gerai paruošti jie atvyksta iš Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijos.

Ar lengviau dainuoti pačiai, ar perteikti žinias jaunam dainininkui?

Gal vienodai sunku. Dainavimas nėra profesija, tai labiau gyvenimo būdas. Gal kartais lengviau dainuoti pačiam, nei perteikti žinias kitam asmeniui, o ir žmonės būna labai skirtingi: skiriasi balsai, charakteriai, vidinio nusistatymo parametrai. Labai svarbu užsispyrimas - šioje profesijoje daug lemia kryptingas tikslo siekimas, solisto ėjimas link savo svajonės. 

Kaip dėstytojai teko stebėti įvairių likimų: vieni pradeda studijas su didžiulėmis perspektyvomis, tačiau pamažu „užgęsta“, kiti ateina su vidutiniais duomenimis, bet turi stiprią valią ir sparčiai žengia į priekį.

Jūsų pačios karjeroje – įspūdingas skaičius įvairiausių žanrų, formų ir apimčių muzikos kūrinių, nuo dainų iki operų. Ar nesuklysiu sakydama, kad didžioji Jūsų meilė yra kamerinė muzika?

Mane žavi kamerinė, sceninė muzika, kaip ir simfoninė poema, kurią atliksiu Klaipėdoje. Man daug sykių teko atlikti didelės apimties kūrinius kaip J. S. Bacho „Pasija pagal Matą“, G. F. Händelio „Dixit Dominus“, F. Liszto „Kristus“, W. A. Mozarto ir G. Verdi „Requiem”, J.  Brahmso „Vokiškasis requiem“, A. Brucknerio „Te Deum“, A. Dvořáko „Requiem“ ir „Stabat Mater“, L. van Beethoveno Devintoji simfonija, L. Janáčeko „Glagolinės mišios“, K.Pendereckio „Te Deum“, H. Berliozo „Kleopatros mirtis“, K. Jenkinso „Requiem” ir daugelį kitų.

Jums teko dainuoti prestižinėse salėse, diriguojant išskirtinėms asmenybėms, koncertuoti greta daugybės garsių menininkų. Ar galite atskleisti, kurie iš tų susitikimų tapo svarbiu kūrybinio, o gal ir asmeninio ryšio įvykiu?

Mano karjeroje lemtingu tapo pasirodymas Estijos nacionalinėje operoje bei darbas su dirigentais Paulu Mägi ir Andresu Mustonenu. Dirbau keletą sezonų Estijos nacionalinėje operoje, šios šalies kritikai palankiai įvertino mano sukurtus vaidmenis – Donos Annos W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“, Andželikos G. Puccini operoje „Sesuo Andželika“, Elizabetės G. Verdi operoje „Don Karlas“ bei Elvyros G. Verdi operoje „Ernanis“. 

2003 m. Joensū operos (Suomija) kvietimu dalyvauta G. Puccini „Toskos“ pastatyme, kur sukurtas Toskos vaidmuo. Iš šio bendradarbiavimo gimė daug įsimintinų projektų: pavyzdžiui, A. Mustoneno idėja atlikti W. A. Mozarto „Requiem“ ne su choru ir orkestru, o tik su keturiais solistais. Viena iš jų buvau aš. Su šiuo projektu daug keliavome po Austriją, Italiją ir kitas šalis.  

Rugsėjo 2 d. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sezono pradžiai skambės prancūzų kompozitoriaus E. Chaussono (1855–1899) „Poema apie meilę ir jūrą“ („Poème de l’amour et de la mer“). Kuo šis kūrinys ypatingas?

Smagu į Klaipėdą grįžti su didingu ir įstabaus prancūzų kompozitoriaus romantiko Ernesto Chaussono „Poema apie meilę ir jūrą“. Vos pirmą kartą išgirdusi šį kūrinį jau žinojau, kad labai noriu jį padainuoti. Tam, kad galėčiau šį kūrinį deramai atlikti, prireikė laiko kol aš pati „užaugau“ balsu ir vidumi.  

Tai labai emociškai paveikus kūrinys. Tai dinamiška, įvairialypė, turinti daugybę emocinių potyrių simfoninė poema. Koncerte klausytojai galės įsitikinti, kiek daug spalvų joje galima rasti: dramos, lyrikos, nevilties, bet kartu ir meilės, ir džiaugsmo. 

Paskutinė poemos daina „Alyvų metas“ pasibaigia visišku piano ir fraze: „Mūsų meilė mirė amžinai“...

Kas geriau galėtų apdainuoti meilę, nei jos garbinimu garsėjantys prancūzai?

Žinoma. Jie į meilę žiūri labai filosofiškai, be tragizmo. Jie sakytų ne „blogai, kad praėjo“, o „gerai, kad buvo”... Labai mėgstu prancūzų muziką ir daug jų kūrinių dainuoju ir vertinu juos už emocingumą, turinį ir gilumą.

Muzikologė Jūratė Katinaitė yra pasakiusi, kad „Asta Krikščiūnaitė – ne iš tų dainininkų, kurie vaikščioja išmintais vokaliniais keliais. Ji – repertuarinių intrigų meistrė, atskleidusi Lietuvos klausytojams rafinuotą prancūziškąją chanson...“  Jūsų repertuare itin didelę vietą užima prancūzų autorių muzika. Ar tai Jūsų širdies, sielos muzika?

Tai mano sielos muzika... Dainuoti prancūziškai nėra taip paprasta, o man padeda tai, kad mokykloje mokiausi šios kalbos. Prireikia fonetinių dalykų išmanymo. Beje, prancūzų kalba labai patogi dainavimui. Kai kalbą moki, lengviau perteikti turinį klausytojui. 

Solisto sėkmė daug priklauso nuo darbštumo: kiek dirbi su savo dainavimo technika, garso kokybe, kiek gilini žinias apie vokalinius dalykus. Scenoje labai viskas girdisi ir matosi  - klausytojo neapgausi.

 

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro informacija 

Šviežiausios naujienos
Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.