Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2023.02.28

Aurelijus Liškauskas: „Klaipėdoje statomi „Kaktusai“ – didžiulis mūsų baleto trupės įvertinimas“

Kovo 17, 18 ir 31 dienomis Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT) pakvies į dviejų dalių šokio spektaklio „Sapnai ir kaktusai“ premjerą, kurioje greta Alexanderio Ekmano (Švedija) choreografinės kompozicijos „Kaktusai“ bus pristatyti ir Roberto Bondaros (Lenkija) kūriniai „Žagsulys“ (Hiccup) bei „8m68“. Apie stebuklui prilygstantį pastatymą pajūryje pasakoja KVMT vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas.

 

Kaip muzikinio teatro gerbėjai sutiko žinią, kad Klaipėdoje statomi visame pasaulyje laukiami „Kaktusai“?

Žinią, kad „Kaktusai“ statomi Klaipėdoje, baleto pasaulis ir publika palydi didžiule nuostaba. Tai didžiulis įvertinimas KVMT teatro baleto trupei, apvainikuojantis daugiau nei trejų metų nuoširdų darbą. Juk 2018 metais mūsų baleto trupėje buvo likę vos šeši baleto artistai, tad ją reikėjo kone atkurti, naujus žmones paruošti darbui scenoje, „įvesti“ į repertuarinius spektaklius, parengti premjeroms, užsiauginti naujus pagrindinių partijų atlikėjus. Šiandien mes esame jauna, perspektyvi, veržli daugiau nei dvidešimtį baleto artistų vienijanti baleto trupė, kuri nuolat dirba su choreografijos grandais. Tarkim, choreografo Alexanderio Ekmano asistentė Ana-Maria Lucaciu pas mus atvyko tiesiai iš Paryžiaus teatro bei rinkosi iš dviejų galimybių, kur statyti „Kaktusus“ – Berlyne ar Klaipėdoje.

 

Įdomu, kodėl ji pasirinko Klaipėdą?

Lietuva, kaip ir kitos Baltijos šalys, šiuo metu įdomi pasauliui, nes aktyviai reiškiasi įvairiose srityse. Baleto pasaulis domisi ir mato, kad per pastaruosius kelerius metus Klaipėdoje buvo pastatyti tokie išskirtiniai šokio spektakliai kaip Roberto Bondaros „Faustas“, Edwardo Clugo „Stabat Mater“ / “Šventasis pavasaris“. Taip mes tampame įdomūs ir kitiems kūrėjams. Tokia maža KVMT baleto trupė su didžiuliais užmojais kartais stebina labiau nei didieji profesionalūs teatrai, nes garsiausiose pasaulio scenose tai – kasdienybė. Atvykstantiems choreografijos grandams Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras tampa iššūkiu. O  labiausiai džiaugiuosi tuo, kad tie iššūkiai iki šiol juos maloniai nustebina! KVMT baleto trupė, belaukdama naujo teatro pastato, nenuobodžiauja bei sparčiai stiebiasi į viršų. Tai labai džiugu.

 

Kaip KVMT baleto trupę įvertino choreografo A. Ekmano asistentė A. M. Lucaciu, daug keliaujanti po pasaulį bei dirbanti su baleto pasaulio talentingiausiais?

Choreografė „Kaktusus“ pastatė daug greičiau, nei tikėjosi, ir išvyko kurti naujų spektaklių. Tai parodė, kad muzikinio teatro baleto trupė yra puikios formos. Nesame blogesni už Vokietijos ar Lenkijos panašaus dydžio miestų baleto trupes. Mūsų baleto trupės stiprybė ta, kad visi yra jauni ir degantys noru šokti, kurti, įsiklausyti, t. y. nesame susireikšminę (juokiasi).

Naujo choreografo ir baleto trupės susitikimas visada svarbus bei apipintas daugybės aplinkybių, emocijų: choreografas jaudinasi, kaip bus priimtas, nežino, kokia atmosfera kolektyve, kaip pavyks surasti kontaktą, analogiškai tai svarbu ir baleto artistams. Džiugu, kad choreografo A. Ekmano asistentė A.-M. Lucaciu iš Klaipėdos išvyko puikios nuotaikos ir net pasvarstė, kad mielai kada nors grįžtų pas mus kurti savo choreografijos. Taip anksčiau įvyko ir su Gajumi Žmavcu, kuris pirmą kartą Klaipėdoje dirbo kaip E. Clugo asistentas elinge statant šokio spektaklių diptiką, vėliau grįžo pas mus ir tapo vienos iš šokio triptiko „Dona Kichotė“ dalių kūrėju. Šis choreografas atvyko pas mus be iš ankstinio nusistatymo, specialių sąlygų, tiesiog, su didžiuliu noru kurti.

 

Ar stebint choreografo asistentės A.-M. Lucaciu vedamas „Kaktusų“ repeticijas stebino jos ypač draugiškas, betarpiškas bendravimas su baleto trupe.

Bendravome labai betarpiškai: tai patvirtino taisyklę, kad kuo iškilesni kūrėjai,tuo jie paprastesni. Kolektyvui tai labai svarbu ir net naudinga, nes žinios įsisavinamos dar geriau bei rezultatai būna dar aukštesni. Juk bendradarbiaujant su vis naujais choreografais kolektyvo nariai bręsta ne tik kaip profesionalai, bet ir kaip asmenybės. Džiaugiamės iš plačiojo pasaulio atvykstančiais kūrėjais, kurie neturi jokių pašalinių minčių, pozos. Su jais lengva ir paprasta dirbti, nors KVMT šiuo metu neturi net nuosavos repeticijų salės. Labai dėkingi, kad Klaipėdos universitetas, nors ir rekonstruojamas, leidžia mums repetuoti savo pakankamai didelėje salėje. Viešnia neturėjo jokių nusiskundimų.

 

„Kaktusai“ A. Ekmanui atnešė pasaulinę šlovę ir iki šiol išlieka geriausiai žinomu bei dažniausiai atliekamu choreografo kūriniu. Vien šiuo metu „Kaktusų“ premjeroms rengiamasi net penkiose pasaulio šalyse. Kaip manote, kodėl „Kaktusai“ tapo vienu populiariausių choreografo kūrinių, sulaukiančiu didžiulio publikos susidomėjimo, nuolat statomu garsiausiuose pasaulio teatruose?

„Kaktusai“ – labai energingas, pozityviai nuteikiantis kūrinys. Pasauliui reikia geros energijos, kad atsvertų aplink tvyrantį negatyvą. . Prisiminkime, kad choreografas teigė jį sukūręs kaip atkirtį „snobiškam šiuolaikinio meno pasauliui“ ir apie jį rašantiems kritikams. Tai šviesus, net romantiškas kūrinys, manifestuojantis laisvę, žmogiškumą. Čia dingsta visi suvaržymai, bet lieka natūralus užtaisas veržtis pirmyn, gyventi! Tai laisvo šiuolaikinio šokio žanras.

 

Kalbino Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.