Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2023.05.25

BER: Klaipėdoje bus pristatytas Lenkijos, Lietuvos ir Švedijos choreografijos grandų triptikas

Gegužės 27 d. Klaipėdos Žvejų rūmuose publikai bus pristatytas Poznanės Stanislavo Moniuškos didžiojo teatro šiuolaikinio šokio spektaklių triptikas BER, kurį sukūrė choreografai Robertas Bondara (Lenkija), Alexanderis Ekmanas (Švedija) ir Martynas Rimeikis (Lietuva).

Triptiko pavadinime užkoduotos garsių choreografų pavardžių pirmosios raidės: B – tai vienas žymiausių jaunosios kartos lenkų choreografų Robertas Bondara, E – tai pasauline šiuolaikinės choreografijos žvaigžde tituluojamas švedas Alexanderis Ekmanas ir R – tai iškiliausias nūdienos lietuvių choreografas Martynas Rimeikis.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vykdomas projektas „Krypčių dialogai“ 2022 m. rudenį Lenkijos kultūros visuomenę supažindino su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupe ir M. Rimeikio  E. Balsio šokio spektakliu „Eglė žalčių karalienė“. Netrukus pirmą kartą Lietuvoje bus pristatytas didelio populiarumo savo šalyje sulaukęs bei daugybę gastrolių planuojantis BER. Poznanės baleto trupės gastroles Klaipėdoje finansuoja Lenkijos Kultūros ir nacionalinio paveldo ministerija pagal programą „Įkvepianti kultūra“.

Apie Poznanės Stanislavo Moniuškos didžiojo teatro gastroles ir į Klaipėdą atvežamą šiuolaikinio šokio spektaklių triptiką BER pasakoja šio teatro baleto meno vadovas, pasaulyje žinomas choreografas Robertas Bondara:

 

– Papasakokite apie BER premjerą

Šiuolaikinio šokio spektaklių triptiko BER  premjera Poznanės S. Moniuškos didžiajame teatre gimė pandemijos metu. Teisingiau pasakius, jai ruoštasi dar nežinant apie COVID-19, tad premjera buvo kelis kartus atidėta, galiausiai nuspręsta nelaukti ir BER pristatyti vaizdo įrašo formatu internete. Tai įvyko 2021 m. vasarį. Vėliau, kai tik atsidaro galimybė, spektaklis publikai pristatytas gyvai.

BER – svarbus ir ypatingas įvykis ne tik S. Moniuškos didžiojo teatro baleto trupei, bet ir visam teatrui. Juk premjerą pristatė net trys choreografai iš skirtingų šalių: Robertas Bondara (Lenkija), Alexanderis Ekmanas (Švedija) ir Martynas Rimeikis (Lietuva). Šis spektaklis tapo tarsi viso teatro atsinaujinimo simboliu. BER tarsi pakėlė teatro baleto trupę į naują lygmenį.

 

– Kodėl triptikas?

– Viename spektaklyje norėjosi pristatyti kuo daugiau šiuolaikinio šokio linijų, išraiškų. Juk kiekvienas choreografas labai skirtingas, turintis savitą choreografinį braižą. BER publikai parodo, koks skirtingas gali būti šiuolaikinio baleto pasaulis. BER pristato daug šokio technikų, kurias labai įdomu stebėti.

Su Martynu Rimeikiu – tuo metu dar baleto artistu, vėliau tapusiu choreografu – susipažinau LNOBT statydamas Giedriaus Kuprevičiaus baletą „Čiurlionis“ 2013 m., kuriame jis šoko. Vėliau man teko matyti jo pirmuosius choreografinius bandymus, ir jau tada buvo aišku, kad tai daug žadantis, įdomus choreografas. Esame seniai pažįstami, domėjausi M. Rimeikio kūryba, tad man buvo labai įdomu pristatyti LNOBT Baleto meno vadovo, įdomaus choreografo M. Rimeikio sukurtą šokio spektaklį „Blind words“ (Akli žodžiai) Lenkijos publikai.

To paties siekiau ir į BER įtraukdamas choreografijos pasaulyje gerai žinomą Alexanderį Ekmaną. Daugumoje jo kūrinių svarbus humoro akcentas. Norėjosi tai pristatyti savo tautiečiams. Planuojant BER norėjosi, kad jis atspindėtų įvairiausias nuotaikas, tad A. Ekmano kūryba tam puikiai tiko.

Spektaklis Poznanėje tapo pirmu jo kūrybiniu darbu Lenkijoje. Beje, A. Ekmano „Episode 31“ (31 epizodas) truputį atskleidžia ir choreografų kūrybinio darbo užkulisius, tad maniau, jog publikai bus įdomu tai išvysti. Ir šiuo sprendimu tarsi gavome dvigubos naudos: sudominome publiką, o pasiruošimas spektakliui tapo puikia praktika baleto trupei. Juk baleto artistams teko išskirtinė galimybė dirbti su šokio pasaulio genijumi.

Viena iš BER dalių – mano sukurta choreografija „Take me with you“ (Pasiimk mane kartu). Man ne tik kaip choreografui, bet ir tada dar neseniai tapusiam Poznanės S. Moniuškos didžiojo teatro baleto trupės meno vadovu buvo svarbu kilstelėti baleto artistų profesionalumą, sukurti dar stipresnį ryšį su jais. Kurti naują choreografiją – tam puiki proga.

„Take me with you“, kurį atliko duetas, sukūriau 2016 m. Jos premjerą atliko Lenkijos nacionalinio baleto šokėjai. „Take me with you“ sulaukė pripažinimo, tad buvo įtraukta į teatro kamerinių spektaklių repertuarą, statyta su skirtingais baleto artistais, rodyta gastrolėse Norvegijoje, Suomijoje, JAV, Italijoje, Japonijoje, Latvijoje. Tačiau aš visada svarsčiau, kad šį kūrinį reikėtų išplėtoti įtraukiant daugiau baleto artistų. Taip BER dėka „Take me with you“ nuo dueto išaugo iki  choreografijos 31 atlikėjui. Pailgėjo ir kompozicijos trukmė: dabar ji trunka iki 30 minučių. Šį sumanymą irgi drįsčiau vadinti sėkmingu, nes vos praėjus metams nuo pirmos premjeros naująją „Take me with you“ versiją kūriau su Vakarų Australijos baleto trupe.

 

Kaip Lenkijos publika sutiko BER? Ar jiems patiko?

– Labai. BER rodytas daugybę kartų. Atskiros choreografinės kompozicijos rodytos įvairiuose teatruose, gala renginiuose. BER buvo gastrolėse Lenkijos nacionaliniame balete (Lenkijos nacionalinėje operoje Varšuvoje). Gastrolės Klaipėdoje – pirmas BER parodymas užsienyje, tačiau kitam sezonui jau suplanuota daugiau gastrolių po įvairias šalis. Sudėtinga keliauti, nes BER dalyvauja visa S. Moniuškos didžiojo teatro baleto trupė.

Norint publikai parodyti BER reikia ne tik visos baleto trupės (apie 40 baleto artistų). Kartu atvyksta ir gausi technikų, pastatymo tarnybos grupė, sudaryta iš maždaug  15 žmonių.

 

Kalbino Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.