Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2023.07.18

„Karo ir taikos dainos“: Klaipėdoje dainuos karo su dukra išskirta nepaprasto balso savininkė Olena Arbuzova

„Klaipėdoje tikimės sutikti gerus žmones. Laukia nuostabus, jausmingas koncertas. Publikos palaikymas visada labai malonus, o apsikeitimas energija – vienas svarbiausių dalykų atlikėjų gyvenime“, – sako į III-iojo Tarptautinio Klaipėdos festivalio atidarymo koncertą „Karo ir taikos dainos“ atvykstanti žinoma Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro solistė Olena Arbuzova.

Senajame laivų elinge liepos 28 d. 20.00 val. festivalį pradės jungtinis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ir Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro atlikėjų koncertas „Karo ir taikos dainos“, kuriame skambės šiai temai skirti įvairių laikotarpių ir šalių kompozitorių vokaliniai-instrumentiniai kūriniai balsams, chorui ir simfoniniam orkestrui. Programą drauge su Klaipėdos valstybiniu muzikinio teatro simfoniniu orkestru atliks KVMT solistai ir choras bei viešnios iš Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro (Ukraina) – solistės ir choro moterų grupė. Diriguos programos sudarytojas, KVMT vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis ir Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro vyriausiasis dirigentas Sergiy Didok.

Raketa „nunešė“ keturis namo aukštus

„Kokia dabar mūsų kasdienybė? Gyvename kankinami nuolatinio streso ir baimės. Nemiegame naktimis, nes išgirdus oro pavojaus signalą bėgame į slėptuves. Birželio 24 dieną į daugiabutį namą Kyjive, kuriame yra ir mūsų šeimos butas, įsirėžė raketa ir nunešė keturis viršutinius aukštus, žuvo ir buvo sužeisti žmonės. Laimei, šis daugiabutis didžiulis, o butai, esantys mano laiptinėje namo gale, nukentėjo ne taip smarkiai. Nuo skeveldrų išdužo tik mūsų buto langai, o tai vėlgi didžiulis stresas... Langus jau pakeičiau naujais, bet baimės tik dar daugiau. Pati nežinau kiek taip ištversiu“, – pasakoja Olena Arbuzova.

Solistės paauglė dukra šiuo metu gyvena Lenkijoje, pas geraširdžius žmones. „Nuo karo pradžios praėjus trims savaitėms, kai supratome, jog neįmanoma gyventi, kai virš tavo vaiko galvos švilpia bombos, skraido kariniai sraigtasparniai, supratau, jog turime bėgti iš Kyjivo. Gavau vienos geraširdės moters, gyvenančios Lenkijoje, telefoną. Ji sutiko mus su dukra laikinai priimti gyventi į savo šeimą, o mano vyras, irgi dainuojantis Kyjivo nacionaliniame akademiniame operetės teatre, liko namuose. Po kelių mėnesių nuo karo pradžios su dukra, kuri jau buvo pradėjusi lankyti mokyklą Lenkijoje, grįžome namo... Grįžome į tai, kas tapo naująja mūsų miesto „realybe“. Tačiau dukra pasakė, kad nenori čia likti ir paprašė leisti jai gyventi Lenkijoje. Tuo metu jai buvo tik trylika, tačiau teko ją išleisti gyventi vieną, toje pat lenkų šeimoje. Paauglė bijo grįžti į savo šalį. Žada gyventi ten, kol baigsis karas. Dabar mes taip gyvename, esame gyvenimo sulaužyti...“, – sunkiai žodžius renka solistė. „Neatrodo, kad karas greitai baigsis... Tai sunkiausia“.

Prisitaikyti teko net teatrui

Anot solistės O. Arbuzovos, prie esamų sąlygų teko prisitaikyti ir Kyjivo nacionaliniam akademiniam operetės teatrui. Laimei, netoli teatro yra metro stotelė. „Jei spektaklio metu suskamba pavojaus signalai, tiek atlikėjai, tiek žiūrovai bėga slėptis į metro požemius. Kai sirenos nustoja gausti, visi grįžta, o spektaklis tęsiamas. Norint išvengti trikdžių, buvo paankstintas spektaklių rodymo laikas: seniau pradžia būdavo 19 valandą, dabar – 17 valandą. Daug teatro darbuotojų nukentėjo nuo karo: šeimos išskirtos, jie neteko artimųjų. Neseniai sulaukėme žinios, kad kare žuvo mūsų teatro baleto artistas, kuris vos prasidėjus karui išėjo ginti Tėvynės. Daug netekčių. Daug pasitraukusių į užsienį, nes jie tiesiog bijo taip nesaugiai gyventi... Žmonės reaguoja skirtingai. Dauguma solistų išvyko, o vėliau sugrįžo. Kodėl aš grįžau? Noriu gyventi savo namuose, savo šalyje, noriu dainuoti teatre. Namai yra namai, net geriausios suteiktos sąlygos to nepakeis“, – sako ji.

Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro solistės ir choristės, atvykstančios dainuoti į koncertą „Karo ir taikos dainos“, pasak pašnekovės, gastrolių labai laukia kaip galimybės keletą dienų atsikvėpti nuo karo... „Taika ir tyla – didžiausia dovana. Ir jokių blogį nešančių skraidyklių danguje! Kelios Dievo mums dovanotos dienos be karo. Žmonės, vertinkite kiekvieną akimirką ir smulkmeną. To linkime visiems. To ir patys laukiame savo šalyje. To, kaip šiuo metu gyvena Ukraina, nė vienas ukrainietis nepalinkės net pačiam blogiausiam žmogui. Tikiu, kad jei kas ir elgiasi blogai, likimas jiems atlygins...“, – sako O. Arbuzova.

Nepaprasto balso savininkė

Olena Arbuzova (g. 1983 m. sausio 4 d. Chmelnyckyje, Ukraina) baigė Chmelnyckio muzikos institutą, vėliau klasikinio vokalo studijas P. Čaikovskio Ukrainos nacionalinėje muzikos akademijoje pas tarptautinį pripažinimą pelniusią ukrainiečių dainininkę, koloratūrinį sopraną prof. Jevgeniją Mirošničenko (2001).

Nuo 2007 m. – Kyjivo nacionalinio akademinio operetės teatro solistė, čia debiutavusi Odetės vaidmeniu Imre’s Kálmáno operetėje „Bajaderė“ ir vėliau sukūrusi pagrindinius soprano vaidmenis daugelyje šio teatro pastatymų. Tarp jų ryškiausi – Rozalinda J. Strausso jaun. „Šikšnosparnyje“ ir Arsena „Čigonų barone“, Violeta I. Kálmáno „Monmartro žibuoklėje“.

Nepaprastai plataus (daugiau kaip trijų oktavų) diapazono balso savininkė yra sukaupusi itin įvairiapusį repertuarą, kuriame rikiuojasi ne tik daugelis pagrindinių soprano vaidmenų operetėse ir operose, bet ir soprano partijos skirtingų laikotarpių įvairaus žanro koncertinių bei kamerinių kūrinių – nuo baroko arijų, G. F. Händelio, J. Haydno, R. Schumanno ir F. Mendelssohno oratorijų iki šiuolaikinės ukrainiečių muzikos. 2016 m. kaip kviestinė solistė S. Krušelnyckos Lvivo valstybiniame akademiniame operos ir baleto teatre sukūrė Nakties karalienės vaidmenį W. A. Mozarto operoje „Užburtoji fleita“, 2018 m. buvo M. Lysenko Charkivo valstybinio akademinio operos ir baleto teatro kviestinė solistė, dalyvavo daugelyje teatro rengiamų koncertų, sukūrė Jolantos vaidmenį P. Čaikovskio to paties pavadinimo operoje ir Rozinos vaidmenį G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“. Tarp kitų svarbesnių jos sukurtų operinių vaidmenų galima paminėti Liučiją G. Donizetti operoje „Liučija di Lamermūr“ ir Noriną to paties pavadinimo operoje, Madam Herc W. A. Mozarto zingšpylyje „Teatro direktorius“, Paminą operoje „Užburtoji fleita“, Marfą N. Rimskio-Korsakovo „Caro sužadėtinėje“, Brigitą P. Čaikovskio „Jolantoje“, Džildą G. Verdi „Rigolete“ ir Violetą „Traviatoje“, Normą V. Bellini to paties pavadinimo operoje ir Olimpiją J. Offenbacho „Hofmano pasakose“.

2016–2022 m. ji koncertavo su baroko muzikos ansambliu „Luna Ensemble“. 2018 m. gilinosi į baroko vokalo subtilybes Austrijos baroko akademijoje. Kaip solistė koncertavo su daugeliu Ukrainos orkestrų, taip pat su žymiais Kyjivo kolektyvais, tarp jų su kameriniu ansambliu „Kyjivo solistai“, kameriniu orkestru „Kyiv Camerata“, liaudies instrumentų orkestru „NAONI“, Kyjivo simfoniniu orkestru. 2018–2022 m. bendradarbiavo su dirigento ir kompozitoriaus Andrijaus Černyj įkurtu ir vadovaujamu simfoniniu orkestru iš Odesos, dalyvavo orkestro gastrolėse Ukrainoje su įvairiais kino muzikos ir simfoninio roko projektais. Nuo 2016 m. bendradarbiauja su šiuolaikiniais ukrainiečių kompozitoriais atlikdama jų kūrinių pasaulines premjeras. Su įvairiais kolektyvais ir koncertinėmis programomis gastroliavo Lenkijoje, Austrijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje ir Portugalijoje.

 

Žaneta Skersytė

Šviežiausios naujienos
Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

„Sapnai ir kaktusai“ skleisis naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salėje „Jūra“

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.