Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.07.29

„Muzikinio rugpjūčio pajūryje“ iššūkis klausytojams: ruoškitės gamtos ir muzikos stichijų tandemui

Rugpjūčio 1-ąją tarptautinis festivalis „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ pradeda dvylikos renginių ciklą, padėsiantį maloniai išlydėti vasarą. Festivalio renginius pristatančioje spaudos konferencijoje ne kartą skambėjo frazės „Lietuvoje to dar nebuvo“, „unikalus“ ir netgi „laukinis“.

Rugpjūčio 1-ąją žiūrovų laukia ypatinga premjera – Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“. „Festivalis taps mūsų pirmuoju susitikimu su išsiilgtais žiūrovais po karantino laikotarpio pauzės. Operos premjera, išskirtinė visomis prasmėmis, gryname ore skambės dar įtaigiau. Tai nauja patirtis ne tik Klaipėdai. Neriame į nepažintą gelmę“, – sakė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Laukia kitos premjeros

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro profesionalumą klausytojai galės įvertinti ir kituose „Muzikinio rugpjūčio pajūryje“ renginiuose. Ypač – maestro Roberto Šerveniko diriguojamame simfoniniame koncerte „Ramios, malonios vasaros naktys“ Klaipėdos koncertų salėje bei tenoro Kristiano Benedikto gala koncerte „Išsisupus plačiai vakarų vilnimis...“ Palangos koncertų salėje, kur teatro vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio vadovaujamas simfoninis orkestras leis suspindėti gražiausiems nacionalinės ir pasaulinės operos klasikos lobyno perlams.

Kameriniai festivalio koncertai skambės pajūrio romantika alsuojančiose atvirose erdvėse: Klaipėdos Laikrodžių muziejaus kiemelyje, Palangos kurhauze, Birutės parko rotondoje. Galiausiai vasaros  palydėti susitiksime tradiciniame Baltijos kelio akcijai dedikuotame sakralinės muzikos koncerte „Vienybė težydi!“. Praskaidrėjimo sielai suteiks Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčioje skambėsiančios didingos Franzo Schuberto Mišios Es-dur.

Kadangi bilietai į „Skrajojančio olando“ premjerą jau išgraibstyti, muzikos mylėtojai turėtų paskubėti užsitikrinti galimybę išgirsti kitą festivalio premjerą – „Vivat kava!“. „Klysta galvojantys, kad į pasaulinės muzikos lobyną patenka tik rimti, susikaupimo reikalaujantys veikalai: kai kurie iš jų kompozitorių buvo sukurti vien tam, kad skambėtų kavinėje arba linksmintų teatro publiką per operos spektaklio pertrauką. Nepaisant to, net trims šimtmečiams prabėgus J. S. Bacho „Kavos kantata“ bei G. B. Pergolesi „Tarnaitė-ponia“ tebėra mėgstami žiūrovų. Abi vienaveiksmes premjeras pristatančioje teatralizuotoje programoje „Vivat kava!“ maloniai praleisite vasaros vakarą ir paragausite ypatingos kavos“, vilioja Muzikinio teatro vadovė L. Vilimienė.

L.Vilimienė intrigavo pareikšdama, kad Klaipėdos elingas Muzikinio teatro kūrėjų bus naudojamas dar ne kartą. Bet nebe „Skrajojančiam olandui“, nes rugpjūčio 1-osios vakarą rodoma opera nebus kartojama. Taigi tūkstantis iš visos šalies susirinkusių premjeros žiūrovų (didesnio jų skaičiaus kol kas neleidžia Kultūros ministerijos patvirtintos rekomendacijos) turės kuo pasidžiaugti ir pasigirti. O tie, kam bilietų nebeliko, turės pasitenkinti „Skrajojančio olando“ tiesiogine transliacija Lrt.lt interneto portale bei vėliau pasirodysiančiu spektaklio vaizdo įrašu.  

Gal čia gimė priratų laivas?

Klaipėdai švenčiant savo gimtadienį, R. Wagnerio „Skrajojantis olandas“ skambės Klaipėdos elinge, apsuptame Danės upės ir Kuršių marių, vaizdingų Pilies uostelio marinų, Kruizinių laivų terminalo bei viduramžių dvasia alsuojančios miesto piliavietės. Klaipėdoje ši opera pirmą kartą buvo pastatyta Vokiečių teatre tuo pat metu, kai netoliese savo veiklą plėtojo Pauliaus Willy Lindenau vadovaujama laivų statykla – XX a. trečiajame dešimtmetyje. Kas žino, gal ir paties Skrajojančio olando laivas galėjo būti nuleistas į vandenį čia pat, Klaipėdoje, kur jūriniai burlaiviai pradėti statyti dar XVI amžiuje?

Premjeros muzikos vadovas ir dirigentas Modestas Pitrėnas tikisi gamtos stichijos pagalbos ar bent palankumo: „Kad oras talkintų, kad lietus nepasiektų orkestro instrumentų, kad įgarsinimas nestrigtų... Visa tai bus labai svarbu spektaklio galutiniam rezultatui ir nuotaikai. Repeticijos su teatro orkestru buvo darnios ir produktyvios, jau iki mano atvykimo muzikantai joms ilgokai ruošėsi su teatro vyriausiuoju  dirigentu Tomu Ambrozaičiu. Dabar beliko trys dienos iki nepakartojamos muzikos šventės“, – premjerai nuteikinėjo M. Pitrėnas.

„Pirmosios repeticijos kėlė nerimą, o paskutinės – džiaugsmą. R. Wagnerio operos premjera – reikšmingas žingsnis visam Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui, kuriame šio kompozitoriaus operos, reikalaujančios itin aukšto visų atlikėjų profesionalumo, iki šiol  nebuvo statomos“, – priminė pats T. Ambrozaitis.

Dreba rankos ir kojos

„Skrajojančio olando“ koncepcijos autorius ir režisierius Dalius Abaris išpažino seniai užgimusią „meilę“ senajam Klaipėdos elingui: „Esu jį įsižiūrėjęs jau 15 metų. Nors iki šio pastatymo nebuvau lankęsis saugomoje elingo teritorijoje, ta vieta man visada atrodė graži ir unikali. Kai pernai L. Vilimienė paklausė, ką galvoju apie R. Wagnerį ir „Skrajojantį olandą“, buvau šokiruotas, nes operos nėra mano sritis. Bet iš karto žinojau, kur tai vyks... Mano svajonė tuoj išsipildys, todėl dreba rankos ir kojos. Smagu, kad elingas pagaliau pasitarnaus ne šou renginiui, o rimtam veikalui“, – sako D. Abaris.

Kartu su juo šiame pastatyme dirbantis režisierius Gediminas Šeduikis akcentavo, kad didžioji premjeros solistų dalis savo partijas atliks nebe pirmą kartą ir todėl yra gerai susipažinę su pristatomų herojų charakterių vingiais bei vidiniais išgyvenimais. „Tačiau netgi mums, scenos profesionalams, išskirtinė premjeros vieta bei tikras laivas scenoje kelia nuostabą. Choras, šokėjai – visi dirba su didele meile ir pagarba. Ir baime! Nes dideli aikštelių aukščiai – tai išbandymas kūrėjams. Mes, režisieriai, dėl to nuogąstavome, bet solistai, choristai ir mimanso artistai klusniai atlieka viską, kas sumanyta. Nors į mus jau kėsinosi saulė, lietus ir vandens purslai“, – sakė G. Šeduikis.

Pasiruošimą testavo... liūtis

Kaip puikiausią išbandymą kūrėjai įvardino vieną iš paskutiniųjų repeticijų, kai staiga prasidėjus liūčiai, prapuolė visas įgarsinimas. „Pasitikrinome, išvydome klaidas ir dabar žinome, kaip elgtis. Nudžiugino tai, kad visi buvę scenoje įrodė esantys pasiruošę dirbti bet kokiu oru“, – juokėsi režisieriai.

Bet kokiam orui turi būti pasiruošę ir žiūrovai. Mat stogą virš galvos premjeroje turės tik Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, o solistai, šokėjai, mimanso artistai, kaip ir žiūrovai, bus atviroje erdvėje. Artistus nuo vėjo ir lietaus saugos dizainerės Sandros Straukaitės sukurti rūbai, kurių būtinu akcentu tapo mikrofonus saugosiantys kapišonai ir neperšlampantys audiniai. Žiūrovai taipogi turėtų pasirūpinti gamtos siurprizams tinkamais rūbais ir avalyne, mat skleisti skėčių spektaklio metu nebus leidžiama. Tad norintiems apsidrausti vertėtų iš anksto pasirūpinti neperšlampančiais apsiaustais.

Opera „Skrajojantis olandas“ Klaipėdos elinge skambės trumpiau nei įprasta: be pertraukų rodomos premjeros trukmė – 1 valanda 40 minučių. R. Wagnerio partitūrą su didele meile ir atsakomybe kupiūravo dirigentas M. Pitrėnas.

 

KVMT inf.

Olesios Kasabovos nuotr.

Šviežiausios naujienos
Žiūrovų laukia ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kasos

Žiūrovų laukia ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kasos

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.