Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2020.08.25

Naujas Muzikinio teatro sezonas dovanoja poemą apie meilę ir jūrą

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras naują sezoną rugsėjo 2 d. 18.30 val. pradės koncertu „Poema apie meilę ir jūrą“ Klaipėdos koncertų salėje. Dainuos Asta Krikščiūnaitė (sopranas), gros akordeonininkas Tadas Motiečius bei Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, vadovaujamas vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio.  

Atskleis balso galimybes 

Solistės Astos Krikščiūnaitės sceninė karjera 1987 m. prasidėjo būtent Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Čia solistė gavo ir solidų įvertinimą – 1989 m. už Monikos vaidmenį G.C. Menotti vienaveiksmėje operoje „Mediumas“ jai buvo įteikta Lietuvos teatrų sąjungos premija. 1997 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre solistė G. Kuprevičiaus operoje „Prūsai“ atliko specialiai jai parašytą Kristinos vaidmenį.  

Daug įdomių programų su orkestrais ir kameriniais ansambliais parengusi Asta Krikščiūnaitė šįsyk Klaipėdoje atliks Prancūzų kompozitoriaus romantiko Ernesto Chaussono (1855–1899) „Poema apie meilę ir jūrą“ („Poème de l’amour et de la mer“) – nostalgija ir elegancija dvelkiančios epochos kūdikis. Dviejų dalių vokalinis kūrinys, perskirtas nedidelio instrumentinio interliudo, sukurtas poeto Maurice’o Bouchoro ir nežinomo poeto tekstais. Kompozitorius nutapė užgimstančios meilės paveikslą, taikliai atspindintį sentimentalokas, grožio ir žaismės kupinas XIX a. pabaigos Prancūzijos meno nuotaikas. Apie gamtos ir meilės grožį kalbantis tekstas įprasmintas subtiliai žėrinčia muzikine drobe.  

Šį kūrinį solistė A. Krikščiūnaitė pirmą kartą atliko 2016 m. kovo mėn. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Ji traktavo muziką lengvai, elegantiškai, vengdama perdėto emocingumo. Vis dėlto įspūdingiausios kūrinio vietos buvo tos, kuriose tarsi pro stiklą prasiskverbdavo ryškesnės jausminės bangos.  

A. Krikščiūnaitė atliko daugiau nei 700 įvairaus žanro kūrinių, sukūrė įsimintinus operų vaidmenis Lietuvos, Estijos, Lenkijos, Suomijos teatruose, bendradarbiauja su Lietuvos nacionaliniu, Lietuvos valstybiniu, Lenkijos nacionaliniu, Estijos nacionaliniu, Tamperės simfoniniu, Slovėnijos filharmonijos, Izraelio simfoniniu, Lietuvos kameriniu orkestrais.  

Jos balsas skambėjo Varšuvos Karalių rūmuose, Varšuvos nacionalinėje filharmonijoje, „Théâtre des Champs-Élysées“ bei Prancūzijos Senate Paryžiuje,  Liuksemburgo rūmuose, „Juodųjų deimantų“ salėje Kopenhagoje, Eseno filharmonijoje, P. Čaikovskio konservatorijos Didžiojoje salėje Maskvoje, Sankt Peterburgo M. Glinkos valstybinės akademijos salėje, Izraelio operos teatre bei daugelyje kitų prestižinių salių ir muzikos festivalių Estijoje, Vokietijoje, JAV, Norvegijoje, Airijoje, Švedijoje, Ukrainoje, Armėnijoje, Slovėnijoje, Austrijoje, Olandijoje.  

Solistės atliekamus muzikos kūrinius tiesiogiai transliavo EuroradioBBC ir BBC2, Norvegijos P2, Estijos ir Izraelio nacionalinio radijo kanalai.  

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Dainavimo katedros vedėja A. Krikščiūnaitė yra įvairių vokalinės muzikos konkursų, įskaitant Virgilijaus Noreikos tarptautinio dainininkų konkurso, komisijų narė. 2004 m. solistė buvo apdovanota Baltosios žvaigždės ordinu už indėlį į Estijos kultūrą, 2011 m.  – Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija, 2012 m. – Lenkijos kultūros ministro garbės premija už nuopelnus Lenkijos kultūrai.  

Stebins akordeonas ir orkestras 

Antroje koncerto dalyje akordeonininkas T. Motiečius kartu su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, diriguojamu T. Ambrozaičio, atliks Richardo Galliano „Opale Concerto“, Andrea Di Giacomo „Chiaroscura“ ir Arvydo Malcio Koncertą akordeonui ir styginių orkestrui.  

Trijų dalių R. Galliano „Opale Concerto“ (1994) skirtas akordeonui ir orkestrui. Modernios kompozicijos kūriniui būdinga kintanti metrika, spiralėmis kylanti ar besileidžianti dinamika, intriguojantys harmoniniai posūkiai ir vingiai. T. Motiečius paneigia stereotipą, kad akordeonas – tai vestuvių muzikos instrumentas: „Juo galima groti ir rimtus, akademinius kūrinius. Akordeono repertuarui apskritai būdingi kraštutinumai: juo atliekamos arba linksmos vestuvinės melodijos, arba labai modernūs kūriniai. Aš renkuosi antrąjį kelią“.   

Akordeonininkas pasirodė daugelyje Europos scenų ir festivalių, dalyvavo tarptautiniuose seminaruose ir muzikos projektuose. Jis yra tapęs Karalienės Mortos premijos ir daugiau nei trisdešimties tarptautinių konkursų laureatu. Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos auklėtinis aštuonerius metus dalyvavo keliaujančio tarptautinio orkestro koncertiniame ture po Europą, o būdamas septyniolikos pateko į geriausių jaunųjų pasaulio akordeonininkų dešimtuką.  

T. Motiečius aktyviai koncertuoja Lietuvoje, įsitraukdamas į netikėtus projektus ir bendradarbiaudamas su įvairiais kūrėjais. Įtaigiai grodamas tiek solo, tiek ansambliuose, jis atlieka įvairių stilių muziką: nuo klasikos iki modernių originalių kompozicijų, nuo lengvosios muzikos iki subtilaus džiazo. 

 

KVMT inf. 

Šviežiausios naujienos
Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Yan Malaki: Didžiulė laimė šokti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Publikai atsivėrė nauji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: skambės geriau nei tikėtasi!

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

85-ąjį jubiliejų pasitinka pirmasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro garbės dirigentas Stanislavas Domarkas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.