Profilis
Dainininkas, kompozitorius Farshadas Abbasabadi gimė 1992 m. Kermanšahe, Irano vakaruose. Nuo paauglystės mokėsi groti tradiciniu persų pučiamuoju instrument nėjumi (ney), lankė privačias pamokas pas šio instrumento virtuozus, mokytojus ir propaguotojus Kaveh Sarvarianą ir Siamaką Jahangirį, kuris šį instrumentą išgarsino pasaulyje dalyvaudamas Yo-Yo Ma ansamblyje „Šilko kelias“. Įstojo studijuoti nėjaus specialybės Teherano menų universitete, tačiau atlikimo studijų nebaigė. Savarankiškai mokėsi kompozicijos ir dainavimo, žinių semdamasis Irano kompozitorių Alireza Khiabani ir Arshia Samsaminia, žymaus iraniečių tenoro Ramtino Ghazavi ir vokiečių baritono Rafaelio Fingerloso meistriškumo kursuose. F. Abbasabadi kūrinių sąraše – kompozicijos solo instrumentams ir balsui, kameriniams ansambliams, nėjaus solo ir styginių orkestrui, simfoniniam orkestrui. Už savo kūrybą jaunasis kompozitorius apdovanotas keliomis premijomis tarptautiniuose kompozicijos konkursuose.
2017 m. F. Abbasabadi buvo pakviestas dalyvauti Šarlotės naujosios muzikos festivalyje (JAV) kaip kviestinis kompozitorius, tačiau negavo JAV vizos dėl tais metais įsigalėjusio draudimo į šalį atvykti Irano piliečiams. Gyvendamas Teherane, dainavo ansamblyje „Bel canto“, dirbo teorinių disciplinų mokytoju Afra muzikos institute. 2018 ir 2019 m. surengė tris rečitalius ir kaip solistas dalyvavo Austrijos kultūros forumo renginiuose Teherane, kur su ansambliu atliko koncertinį repertuarą. 2020 m. tapo I premijos laureatu I-ajame Ramtino Ghazavi operos konkurse Irano piliečiams. 2021 m. sukūrė beveik pusantros valandos trukmės 2 veiksmų operą „Hekayat-e An Zan“ (Tos moters istorija), kurios partitūrą tais pat metais išleido skaitmeninė leidykla „RouteNote“. Šios operos įraše atlikta ministro partija tapo ir jo kaip solisto debiutu operoje. Per pandemiją dalyvavęs nuotolinėse perklausose, 2021 m. sulaukė kvietimo atvykti į Lietuvą ir prisijungti prie Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kolektyvo. Nuo 2021 m. spalio dainuoja Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chore, kaip solistas dalyvauja teatro rengiamuose koncertuose, kuria solinius baritono vaidmenis teatro spektakliuose. Tarp jų svarbesni: Girininkas A. Dvořáko operoje „Undinė“, Maršalka B. Kutavičiaus operoje „Lokys“, Katinas J. Gaižausko operoje vaikams „Buratinas“.
2022 m. F. Abbasabadi per virtualias atrankas buvo atrinktas tarp dvidešimties tarptautinio jaunųjų (18–36 m.) dainininkų konkurso „Let’s Sing“ finalininkų, kuriems šalia meistriškumo kursų su žymiais vokalo pedagogais buvo suteikta galimybė pasirodyti 2022 m. spalio 29 d. vykusiame finaliniame konkurso gala koncerte Sofijos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje (Bulgarija).
„Eglė žalčių karalienė“: žinomiausią pajūrio meilės istoriją pasakos Anna Chekmarova ir Yan Malaki
Pirmą ir vienintelį kartą Lietuvoje rodomas choreografo Martyno Rimeikio spektaklis „Akli žodžiai“
Pirmą kartą Lietuvoje – vieno žymiausių jaunųjų lenkų choreografų Roberto Bondaros „Pasiimk mane kartu“
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų