Profilis
Kostas Smoriginas šiandien vadinamas vienu perspektyviausių pasaulio bosų-baritonų. Savarankišką karjerą tarptautinėje operos scenoje dainininkas pradėjo 2009-aisiais, debiutavęs Berlyno valstybinėje operoje Eskamiljo vaidmeniu G. Bizet „Karmen“. Vėliau šį vaidmenį atliko su Berlyno filharmonijos orkestru, diriguojant serui Simonui Rattle’ui (operos studijinį įrašą išleido „EMI Classics“, 2012), Zalcburgo Velykų festivalyje, Santa Fė muzikos festivalyje, Brėgenco festivalyje, Karališkajame operos teatre „Covent Garden“ Londone, Maskvos Didžiajame teatre, Drezdeno „Semperoper“ teatre, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bei Pekino nacionaliniame scenos menų centre.
2010-aisiais K. Smoriginas pirmąkart pasirodė JAV, dainuodamas pagrindinį vaidmenį „Figaro vedybose“ Vašingtono nacionalinėje operoje, o kitais metais ir San Francisko operos teatre. Dainavo Pietro vaidmenį G. Verdi „Simono Bokanegros“ studijiniame įraše („Delos Music“, 2015) su Konstantino Orbeliano diriguojamu Kauno miesto simfoniniu orkestru ir tokiomis pasaulinėmis operos įžymybėmis, kaip Dmitrijus Chvorostovskis, Ildaras Abdrazakovas ir Barbara Frittoli. Tarp svarbesnių įvairių šalių operos teatruose sukurtų vaidmenų taip pat galima paminėti Don Žuaną (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Santjago miesto teatre Čilėje ir Tulūzos operoje, Leporelą (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Bordo operos teatre, Tomskį (P. Čaikovskio „Pikų dama“) Naujojoje Izraelio operoje, Eugenijų Oneginą (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“), Guljelmą (W. A. Mozarto „Visos jos tokios“) ir Skarpiją (G. Puccini „Toska“) Vilniaus miesto operoje, Mazetą (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Milano „La Scala“ teatre ir Dmitrijaus Černiakovo režisuotame operos pastatyme Provanso Ekso festivalyje, diriguojant Marcui Minkowskiui.
Tarp naujausių ir svarbiausių solisto debiutų operose galima paminėti Kurvenalį 2018‒2019 m. Kelno operos sezoną atvėrusiame naujame R. Wagnerio „Tristano ir Izoldos“ pastatyme, Jono Krikštytojo vaidmenį (R. Strausso „Salomėja“) tame pačiame Kelno operos teatre, Tomskį (P.Čaikovskio „Pikų dama“) Maskvos Didžiajame teatre, baritono partijas L. van Beethoveno IX simfonijoje su Frankfurto radijo simfoniniu orkestru ir S. Rachmaninovo chorinėje simfonijoje „Varpai“ su Oslo filharmonijos orkestru. 2019‒2020 m. sezone K. Smoriginas debiutavo Skarpijos vaidmeniu G. Puccini „Toskoje“ Ruano operos teatre, dainavo Kurvenalio partiją koncertuose su Andrio Nelsono
diriguojamu Bostono simfoniniu orkestru Bostone ir Niujorko Carnegie salėje, atliko Eskamiljo vaidmenį Kelno operos teatre ir Jono Krikštytojo vaidmenį Hanoverio valstybinėje operoje.
Tarp kitų sėkmingų solisto vaidmenų pastaraisiais metais galima paminėti Eskamilją Barrie Kosky’io režisuotoje „Karmen“, Karaliaus šauklį Davido Aldeno režisuotame R. Wagnerio „Lohengrine“ ir Andrejų Ščelkalovą Richardo Joneso režisuotame M. Musorgskio „Borise Godunove“ Karališkajame operos teatre „Covent Garden“ Londone; pagrindinius vaidmenis W. A. Mozarto „Don Giovanni“ Lozanos operoje ir „Figaro vedybose“ Drezdene; pagrindinius vaidmenis P. Čaikovskio „Eugenijuje Onegine“ ir W. A. Mozarto „Figaro vedybose“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre; Grafą „Figaro vedybose“ Malmės operos teatre; pagrindinius vaidmenis S. Rachmaninovo „Aleko“ ir A. Rubinšteino „Demone“ Karališkajame „La Monnaie“ operos teatre Briuselyje; Dagono žynio vaidmenį „Vilnius City Opera“ 2017 m. Dalios Ibelhauptaitės režisuotoje C. Saint-Saënso operoje „Samsonas ir Dalila“.
K. Smoriginas taip pat dažnai kviečiams atlikti ir koncertinius kūrinius. Jo gausiame repertuare – boso-baritono partijos tokiuose stambiuose instrumentiniuose-vokaliniuose kūriniuose, kaip G. Verdi, J. Brahmso, W. A. Mozarto ir G. Fauré „Requiem“, G. F. Händelio „Mesijas“, F. Mendelssohno „Elijas“, J. S. Bacho „Magnificat“, L. van Beethoveno IX simfonija, S. Rachmaninovo chorinė simfonija „Varpai“, D. Šostakovičiaus XIII simfonija „Babij Jaras“, L. Janáčeko „Glagolinės mišios“, A. Dvořáko „Te Deum“ ir K. Szymanowskio „Stabat Mater“, kurią jis atliko su Edwardo Gardnerio diriguojamu Birmingamo miesto simfoniniu ir Valerijaus Gergijevo diriguojamu Londono simfoniniu orkestrais. Kritikų liaupsėmis buvo sutiktas dainininko debiutas „BBC Proms“ koncertų cikle Karališkojoje Alberto salėje, kur jis atliko boso partiją I. Stravinskio „Vestuvėse“.
K. Smoriginas (g. 1980 Vilniuje) dainininko kelią pradėjo berniukų chore „Ąžuoliukas“ (vad. Vytautas Miškinis). Vėliau studijavo dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas prof. Vladimirą Prudnikovą. Tuo pat metu debiutavo operos scenoje, atlikdamas nepagrindinius vaidmenis Latvijos nacionalinėje operoje (Don Picaras L. van Beethoveno „Fidelijuje“, Dandinis G. Rossini „Pelenėje“, Tomskis P. Čaikovskio „Pikų damoje“) ir Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (Melitonė G. Verdi „Likimo galioje“). 2005 m. atstovavo Lietuvai prestižiniame vokalistų konkurse „BBC Cardiff Singer of the World“. Po šio konkurso surengtoje Anglijos nacionalinės operos atstovų perklausoje gavo pasiūlymą ir stipendiją studijuoti Londono Karališkajame muzikos koledže ir Benjamino Britteno operos mokykloje (2005‒2007). Nuo 2007 m. dvejus metus tobulinosi Londono Karališkojoje operoje „Covent Garden“ kaip Jette Parker jaunųjų menininkų programos stažuotojas. 2019 m. baigė magistrantūros studijas Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje Kaune.
Su publika atsisveikina Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro miuziklas „Velnio nuotaka“
Klaipėdos muzikinio teatro Kalėdinė gerumo akcija: dovanokime džiaugsmą sunkiau gyvenantiems!
„Smuikininkas ant stogo“ – humanistinio užtaiso kupinas miuziklas vėl kviečia žiūrovus į susitikimą
Komiškos operos „Meilės eliksyras“ kamerinė versija – lyg iš „Netflix“ serialo
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų