Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Repertoire page event cover image

Repertuaras ir bilietai

10.28

17

00

Koncertas
LUX PERPETUA

Sakralinės muzikos koncertas

PROGRAMA

Samuel BARBER (1910–1981) – Adagio styginiams (1936)
Atlikėjai: Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro styginių grupė

Wolfgang Amadeus MOZART (1756–1791) – Motetas „Ave verum corpus”, KV 618 (1791)
Atlikėjai: Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro styginių grupė ir mišrus choras

Josef HAYDN (1732–1809) – „Timpanų mišios“ Nr. 10 C-dur, Hob. XXII:9 (1796):

Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benedictus
Agnus Dei

Atlikėjai: solistai: Rita Petrauskaitė (sopranas), Ernesta Stankutė (mecosopranas), Eimantas Bešėnas (tenoras), Evert Sooster (bosas); Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras ir mišrus choras


Tradiciniam koncertui Visų Šventųjų ir Vėlinių dienoms paminėti, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras kasmet kviečia publiką į Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyžiečio vienuolyno bažnyčią. Tarp šios šventovės sienų, iš kurių sklinda freskų tapytojos Angelinos Banytės unikaliai perteiktas amžinosios šviesos (lux perpetua) švytėjimas, skambės amžinojo gyvenimo dvelksmo palytėta klasikinė muzika, atliekama teatro simfoninio orkestro, choro ir solistų.

Programą pradės XX a. amerikiečių kompozitoriaus Samuelio Barberio Adagio styginiams (1936) – labiausiai šį kompozitorių išgarsinęs kūrinys, nuolat skambantis koncertų ir teatrų scenose, filmuose ir įvairių gedulingų, mirusiųjų pagerbimo ceremonijų metu. Laipsniškai, tarsi laiptais į aukštybes kylanti styginių linija perteikia patosišką ir sykiu katarsišką sielos kelionę iš skausmingo liūdesio gelmių į nuskaidrėjimą.

Prie Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro styginių grupės prisijungęs mišrus choras taip pat atliks paskutinįjį Vienos klasiko Wolfgango Amadeaus Mozarto motetą „Ave verum corpus“ (Sveikas, tikrasis kūne), sukurtą Dievo Kūno šventei (Devintinėms) 1791-ųjų birželį – likus pusmečiui iki kompozitoriaus mirties. Skirtingai nuo tais pat metais sukurtos pasakinės operos „Užburtoji fleita“ ir dramatiško Requiem, ši Eucharistijos giesmė – trumpa ir paprasta, skirta giedoti parapijiniam bendruomenės chorui. Ji buvo sukurta kompozitoriui lankant savo tuomet šešto vaiko besilaukančią žmoną Constanze‘ą ir savo bičiulį, Badeno Šv. Stepono bažnyčios muzikos vadovą. Prieš Vėlines ypač įtaigiai skamba motete naudojami XIV a. lotyniškos giesmės žodžiai, skirti už žmonių nuodėmes paaukotam Išganytojui: „Iš tavo perverto šono / ištekėjo vanduo ir kraujas. / Leisk tavęs ragauti / prieš mirties išbandymą!“

Koncertą vainikuos kito Vienos klasiko ir Mozarto amžininko – Josepho Haydno „Timpanų mišios“, kitaip dar vadinamos „Karo meto mišiomis“ (1796). Ši paantraštė, partitūroje įrašyta paties kompozitoriaus ranka – tai nuoroda į Europoje kilusius karinius konfliktus, kuriuos išprovokavo Didžioji Prancūzijos revoliucija. Su prancūzų armija kovojanti Austrijos vyriausybė tuomet išleido įsakymą, kuriuo uždraudė net „minėti taiką, kol priešas bus išgintas atgal už ligi šiol nustatytų šalies sienų“. Tačiau nei mišių struktūra, nei nuotaika, išskyrus paskutinėje dalyje Agnus Dei pasigirstančius karo būgnų tratėjimą primenančius timpanų dūžius, niekaip neperteikia antikarinio kompozitoriaus nusistatymo. Kunigaikščio Miklóso II Esterházy pilyje Eizenštate gyvenęs tuo metu jau 64 metų sulaukęs kompozitorius buvo giliai tikintis žmogus, visų savo kūrinių rankraščiuose nepamiršdavęs įrašyti „Tebūnie pagarbintas!“. Brandžiuoju kūrybos laikotarpiu vienintelė dvaro kapelmeisterio prievolė buvo kasmet sukurti mišias kunigaikštienės Marijos Hemenegildos vardadieniui (rugsėjo 8 d.). Iš šešių šiai progai sukurtų mišių „Timpanų mišios“ – vienos populiariausių. Jas sudaro šešios ordinarinių mišių dalys tradiciniu lotyniškos liturgijos tekstu: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus ir Agnus Dei. Paskutinėje dalyje po grėsmingiau suskambančių timpanų dūžių ir minoro epizodų pagaliau vėl nušvinta mažoras: pasigirsta šviesios trimitų fanfaros ir choro bei solistų giedami maldos žodžiai „Suteik mums ramybę“ (Dona nobis pacem).

Informacija:

Premjeros data:

2023-10-28

Trukmė:

1 val. (be pertraukos)

Vieta:

Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčia

Kaina:

Renginys nemokamas

Artimiausi spektakliai:

Pradžia
01 val. 00 min.
Pabaiga
Atlikėjai
person profile image
Rita
Petrauskaitė
Sopranas
person profile image
Ernesta
Stankutė
Mecosopranas
person profile image
Eimantas
Bešėnas
Tenoras
person profile image
Evert
Sooster
Bosas
person profile image
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro
simfoninis orkestras
person profile image
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro
choras
person profile image
Tomas
Ambrozaitis
Dirigentas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Opera

    Data: 2024-12-05

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.