Mažųjų spektaklių ciklo SVEIKA, OPERA! LABAS, ŠOKI! dalis
Nuo 2019 m. dauguma naujų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektaklių yra kuriamos dviem versijomis – viso formato ir trukmės, skirta didžiajai teatro scenai, ir sumažinto formato bei sutrumpinta iki maždaug valandos trukmės, skirta edukacinėms veikloms įvairiose teatrui nepritaikytose vietose – mokyklose, Lietuvos regionų miestų, miestelių, kaimų kultūros centruose, bendruomenės namuose, dvaruose. Tuo nuosekliai siekiame plėsti savo auditoriją, įžiebti smalsumo žiežirbą įvairiose visuomenės grupėse: ne tik tarp prisiekusių operos ir baleto, operetės ir miuziklo ar šiuolaikinio šokio gerbėjų, bet ir tarp rečiau muzikinio teatro spektakliuose besilankančių ar apskritai niekada iki tol nesilankiusių įvairaus amžiaus, išsilavinimo, interesų žmonių. Tam tikslui sudarėme mažųjų spektaklių ciklą, per pusmetį nuo birželio iki lapkričio apkeliausiantį Šiaurės Lietuvos regionus ir pakviesiantį ciklo renginių lankytojus ištarti „Sveika, opera!“ arba „Labas, šoki!“ ir galbūt vėliau išsiruošti į Klaipėdą pamatyti nesutrumpintų spektaklių versijų.
Pirmajame ciklo renginyje Renavo dvaro sodyboje bus parodyta trumpoji Wolfgango Amadeaus Mozarto operos „Don Žuanas“ versija. Didžiojo Vienos klasiko „linksmoji drama“ apie liūdnai pasibaigusius moterų suvedžiotojo Don Žuano nuotykius įgavo naują pavidalą Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro scenoje 2019 metų gegužę. Tai buvo pirmasis pastatymas, kuriam iškart buvo sukurta ir trumpoji versija. „Pilnametražę“ dviejų veiksmų operą ir jos mažąją versiją režisavo ne vieną muzikinį veikalą Lietuvos ir užsienio scenose pastatęs teatro režisierius, pedagogas Jonas Vaitkus, o W. A. Mozarto muzikos atlikimo subtilybes su atlikėjais tąkart gludino iš Zalcburgo „Mozarteumo“ universiteto atvykęs dirigentas Josefas Wallnigas, tituluojamas Austrijos muzikos ambasadoriumi.
Šįkart teatralizuotame koncertiniame variante Renavo dvaro sodybos menėje pagrindinius Don Žuano, jo tarno Leporelo, jo suvedžiotų moterų – Donos Anos, Donos Elvyros, Cerlinos, apmulkintų jaunikių Don Otavijaus bei Mazeto ir iš anapusybės už suterštą dukters garbę siekiančio atkeršyti Komandoro vaidmenis atliks KVMT solistai su fortepijono pritarimu (koncertmeisterė Loreta Piaseckienė). Atlikėjai pasipuoš Sandros Straukaitės sukurtais kostiumais, didžiuliais puošniais perukais, kaukėmis ir intriguojančiais korsetais, kuriuos scenoje dėvi ne vien moterys. O Don Žuanui puikiai pritinka gaidžio uodegą primenantis frakas, ironiškai pabrėžiantis personažo siekius ir jo padėties komiškumą...