Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Repertoire page event cover image

Repertuaras ir bilietai

12.14

18

30

Koncertas
VIVA VERDI!

Pirkti bilietus

Koncertas operos novatoriaus Giuseppe Verdi gimimo 210-ties metų sukakčiai paminėti

Lygiai prieš 210 metų, 1813 m. spalio 10-ąją Buseto komunos Le Ronkolė kaimelyje netoli Parmos miesto Šiaurės Italijoje gimė vienas didžiausių visų laikų operų kūrėjų ir reformatorių – Giuseppe Fortunino Francesco Verdi (Džiuzepė Fortuninas Frančeskas Verdis). Tiesa, tuo metu tokios šalies kaip šiandieninė Italija nė nebuvo – visa jos teritorija buvo susiskaldžiusi į daugybę mažų valstybėlių ir karalysčių, dalį jų valdė užsienio galybės: Austrijos-Vengrijos imperija šiaurėje ir Napoleono Bonaparto Pirmoji Prancūzijos imperija kitose Apeninų pusiasalio vietovėse, įskaitant ir Romos apylinkes. Kompozitoriaus gimtasis Le Ronkolė kaimelis, kaip ir visa Parmos sritis tuomet priklausė Prancūzijos viešpatavimo sferai. Tad Verdi gimimo liudijimas buvo išrašytas prancūzų kalba, o būsimojo kompozitoriaus vardas jame įrašytas kaip Joseph Fortunin François (Žozefas Fortuninas Fransua)…

Galbūt dėl to per visą jo kūrybą itin ryškia gija driekasi išsivadavimo iš svetimos valdžios jungo, tautos susivienijimo, XIX a. itališkojo Risorgimento – atgimimo gija. Užtektų prisiminti vien žydų vergų chorą iš ankstyvosios Verdi operos „Nabukas“ trečio veiksmo – „Va pensiero“ (Skriski, svajone) – italams puikiai suprantamą biblinę išsivadavimo alegoriją, tapusią neoficialiu italų atgimimo himnu, o kompozitorių pavertusią tautos didvyriu. Su šia melodija, dainuojama neregėtai gausios tautiečių minios, visų gerbiamas kompozitorius ir pirmojo Italijos parlamento narys buvo išlydėtas ir į savo paskutinę kelionę pirmaisiais XX amžiaus metais. Pasak paplitusios legendos, per šios operos premjerą Milano „La Scaloje“ (1842 m.) buvo ne tik nusižengta teatro taisyklei nekartoti operos numerių, kai patriotinio entuziazmo pagauta publika išsireikalavo šio choro pakartojimo, bet ir pirmą kartą pasigirdo šūkis „Viva Verdi!“ (Tegyvuoja Verdis!), kuriame kompozitoriaus pavardė buvo iššifruojama kaip akronimas „Viva Vittorio Emmanuelle, Re d‘Italia“ (Tegyvuoja Viktoras Emanuelis, Italijos karalius). Ir nors muzikos istorikai vėliau patikslino, kad bisui vis dėlto buvo atliktas kitas operos numeris, o minėtas šūkis imtas viešai vartoti gerokai vėliau, kone prieš pat Italijos suvienijimą 1871 metais, šie smulkūs faktiniai neatitikimai nė kiek nesumenkina Verdi muzikos galios įkūnyti epochos dvasią ir katalizuoti pokyčius.

Žinoma, ne vien politinės to meto realijos iškėlė Verdi į žymiausių italų operų kompozitorių gretas po jo pirmtakų Bellini, Donizetti ir Rossini. Gal ir banalu būtų teigti, kad svarbiausia prielaida jam iškilti ir tapti žinomam ne vien tėvynėje buvo išskirtinis muzikinis talentas. Bet vis dėlto būtent jo sugebėjimas ištrūkti iš griežtai kodifikuotų to meto operos žanrų konvencijų (britų operos tyrinėtojo Juliano Buddeno šmaikščiai pramintu „Rosinio kodeksu“, lyg nuoroda į tuo metu dalyje Italijos galiojusį teisyną – Napoleono kodeksą), nusikratyti iš anksto žinomų ir visuotinai taikomų receptūrų, kaip efektyviai pasiekti didžiausią efektą ir patenkinti klausytojų lūkesčius, o sykiu sintezuoti savo pirmtakų įtakas su savo ir amžininkų (ypač vienmečio Richardo Wagnerio) diegiamomis naujovėmis, lėmė tai, jog Verdi ne tik savo operoms suteikė individualaus, atpažįstamo stiliaus bruožų laikais, kai operoms rašyti pakako gerai įvaldyto metodo, bet ir jis pats tapo vienu didžiųjų operos novatorių bei madų diktuotoju. Savo ieškojimus Verdi intuityviai kreipė giliai psichologizuotos muzikinės dramos link, per specifinę bel canto manierą, melodinę frazuotę, melodeklamaciją siekdamas muzikos, žodžio ir herojų vidinės būsenos vienovės. Jo dramaturginiais atradimais vėliau rėmėsi visi nacionalinių operų (įskaitant ir lietuvių) kūrėjai, verizmo, ekspresionizmo operų kompozitoriai. Įvairiais modifikuotais pavidalais jais remiamasi ir iki šiol.

Šį vakarą, skirtą Verdi gimimo 210 metų sukakčiai paminėti, siūlome pasiklausyti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistų atliekamų ištraukų iš penkių skirtingais kūrybos laikotarpiais sukurtų Verdi operų: populiariajai trilogijai priskiriamų „Rigoleto“ bei „Traviatos“, prancūzų didžiosios operos žanrui priskiriamų penkiaveiksmių „Sicilijos mišparų“ ir „Don Karlo“ bei vėlyvuoju laikotarpiu kompozitoriaus naujai peržvelgtos ir papildytos istorinės dramos „Simonas Bokanegra“.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistams akompanuoja ir vakaro programą komentuoja pianistė Audronė Juozauskaitė.


PROGRAMA

Giuseppe VERDI (1813–1901)

Ištraukos iš operos „Don Karlas“ (1867):
Rodrigo arija O Carlo, ascolta…(IV v.), solistas Šarūnas Šapalas (baritonas)
Pilypo II arija Ella giammai m’amo…(IV v.), solistas Evert Sooster (bosas)
Pilypo II ir Markizo Pozos duetas (II v.), solistai: Evert Sooster (bosas), Šarūnas Šapalas (baritonas)

Ištraukos iš operos „Traviata“ (1853):
Violetos arija E strano… (I v.), solistė Rita Petrauskaitė (sopranas)
Žermono arija Pura si comme un Angelo… (II v.), solistas Šarūnas Šapalas (baritonas)
Violetos arija Addio dell passato… (III v.), solistė Rita Petrauskaitė (sopranas)

Ištraukos iš operos „Simonas Bokanegra“ (1857):
Jakopo Fiesko arija Il lacerato spirito… (Prologas), solistas Evert Sooster (bosas)
Jakopo Fiesko ir Simono Bokanegros duetas (Prologas), solistai: Evert Sooster (bosas), Šarūnas Šapalas (baritonas)

Ištraukos iš operos „Sicilijos mišparai“ (1855):
Procidos arija O Patria… O tu, Palermo… (II v.), solistas Evert Sooster (bosas)
Elenos bolero Mercé, dilette amiche, di quel leggiadri fior (V v.), solistė Beata Ignatavičiūtė (sopranas)

Ištraukos iš operos „Rigoletas“ (1851):
Džildos arija Caro nome… (I v.), solistė Rita Petrauskaitė (sopranas)
Kvartetas Bella figlia dell'amore… (III v.), solistai: Rita Petrauskaitė (sopranas), Ernesta Stankutė (mecosopranas), Aurimas Raulinavičius (tenoras), Evert Sooster (bosas)


Koncerto bendrarengėjas

Informacija:

Premjeros data:

2023-12-14

Vieta:

Kamerinė koncertų salė „Polifonija“ (Aušros al. 15, Šiauliai)

Kaina:

21.00 €, 30.00 €

Artimiausi spektakliai:

Pradžia
01 val. 00 min.
Pabaiga
Atlikėjai
person profile image
Beata
Ignatavičiūtė
Sopranas
person profile image
Rita
Petrauskaitė
Sopranas
person profile image
Ernesta
Stankutė
Mecosopranas
person profile image
Aurimas
Raulinavičius
Tenoras
person profile image
Šarūnas
Šapalas
Baritonas
person profile image
Evert
Sooster
Bosas
person profile image
Audronė
Juozauskaitė
Koncertmeisterė

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-09-02

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2020-09-12

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-11

    Laikas: 14:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2020-10-22

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-10-24

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2020-10-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-11

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2020-11-13

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-02-05

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-06

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-02-18

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Edukacija

    Data: 2021-03-12

    Laikas: 12:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2021-03-13

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-03-14

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Miuziklas

    Data: 2021-03-26

    Laikas: 18:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Opera

    Data: 2021-04-07

    Laikas: 19:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-11

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Vaikams

    Data: 2021-04-25

    Laikas: 13:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Koncertas

    Data: 2021-06-19

    Laikas: 17:00

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:
  • Žanras: Šokis

    Data: 2022-12-07

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.